Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Hääjuhlamme haukuttiin jälkikäteen :(

Vierailija
23.04.2016 |

Muuten jäi juhlista todella hyvä ja onnistunut olo, mutta sitten kuulin eräiden vieraiden haukkuneen myöhemmin juhlat - etenkin ruoat - aivan p*skoiksi suorastaan. Syy oli kuulemma tylsyys ja epätrendikkyys. Meillä oli yksi iso tila vuokrattu, paikalla sukulaisia ja ystäviä. Rentoa meininkiä, ei juurikaan turhaa odottelua tai kiusallisia hääleikkejä, vähän musiikkia, pari puhetta, häävalssi ja tanssikappaleita (lähinnä tosin vanhempi väki ja pienet lapset tanssivat :D). Istumajärjestys oli vapaa, itse seurustelimme kaikkien kanssa. Ruoat tehtiin aika pitkälti itse, sellainen perinteinen pitopöytä. Alkupalaksi salaatteja, kalaa, sieniä, pääruoaksi paistia, perunoita, kasviksia + kasvisvaihtoehto, kahveilla oli paria kakkua, pullaa, keksiä, suolaisia "rullia". MUTTA näiden vieraiden mielestä kuulemma "helvetin nolot juhlat" ja "vanhanaikaiset" ja "epätrendikkäät" ja mitä vielä... Kaikilla tuntui olevan mukavan rento fiilis, ruokaa kehuttiin ja kaikille löytyi mieleistä syötävää (myös nämä haukkujat söivät ja joivat ihan suurella innolla!), myös minulla ja miehellä oli mukavaa, kun juhlat eivät olleet mitkään hienostuneet pönötysjuhlat, niin kuin hääjuhlat toisinaan ovat. Mielestämme siis todellakin meidän näköisemme perinteikkäät juhlat! En tiennytkään, että hääjuhlien pitäisi olla viimeisten trendien mukaiset, jotta eivät olisi nolot. Jessus.

Kommentit (105)

Vierailija
61/105 |
23.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No onpa uskomattoman törkeää käytöstä ensinnäkin noilta haukkujilta, ja sitten vielä niiltä, joiden kautta kuulitte haukuista. Olen pahoillani. Joillain ihmisillä ei vain ole minkäänlaisia käytöstapoja tai edes inhimillisyyttä. Tuolla ei ole mitään tekemistä häidenne "laadun" kanssa, eri ihmisethän tykkäävät eri asioista, mutta tuollaista ei.vain.sanota ääneen ja jos joku urpo sanookin niin kukaan normaali ihminen ei todellakaan kerro sitä asianosaisille. Pliis, yritä olla antamatta tämän vaivata itseäsi.

Vierailija
62/105 |
23.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Häät on tylsiä, enkä menisi jos olisi soveliasta olla menemättä, mutta mentävä on. Joo, voitte kivittää mutta en pidä häistä ja TIEDÄN että ei moni muukaan pidä.

Pidän kyllä kirkko-osuudesta, lyhyestä kahvitilaisuudesta sen jälkeen mutta tuntikausia kestävät bileet on tylsät.

Ehdottaisinkin ennemmin että viralliset juhlat pidettäisiin lyhyinä, esim. kirkko ja kahvit ja sitten omalla läheisellä kaveriporukalla juhlittaisiin pitkän kaavan mukaan. 

Antaisivat "luvan" aka "sallitun pakokeinon" juhliin niille jotka eivät jaksa olla tuntikausia ja sitten ne jotka haluavat olla (usein hääparin kaverit) voivat jäädä tinttaamaan sitä viinaa.

Inhottavimmat juhlat oli jo aiemmankin kirjoittajan kuvailemat, jossa moni vieras oli vain pakollinen haitta ja odotettiin vaan että lähtivät jotta päästään kaveriporukalla vetämään "perseet olalle" ja pitämään oikeasti hauskaa. Tuli tosi kurja olo kun tajusi ettei ollut haluttu juhlissa vaikka oli kutsuttu. :(

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/105 |
23.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihme stnan pellejä. Tiedätpä jättää kutsumatta enää mihinkään.

Minä olisin rientänyt juhliisi riemumielin ja ylistänyt vielä vuosia niiden jälkeen.

Vierailija
64/105 |
23.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

tännekkipäin on niin rantautunut se et pitää olla överin juhlat niinku jenkeissä. paljon kulutetana rahaa ja outoja showesityksiä. ite tykkään astetta junteimmeista perus suomalaishäistä ;)

Vierailija
65/105 |
23.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyviä ruokia nuo olivat!

Vierailija
66/105 |
23.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole käynyt häissä 10 vuoteen, koska tylsistyn niissä. Vapaata seurusteluahan niissä suurin osa ajasta on ollut, ja ruokana paistia ja perunaa. Ehkä ihmiset ovat kypsiä noihin tavishäihin, joissa on tylsää. Tanssimusiikki on itselleni paha, koska se on hirveää.

Vierailija
67/105 |
24.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Häät ovat tylsiä ja ylempänä ollut ehdotus todella hyvä. Seremonia ja lyhyt juhlatilaisuus kaikille ja sitten ydinjoukko jatkaa juhlimista. Ei pakkopullaa kenelläkään. Mutta sun häät kuulosti ihan ok häiltä, ei lainkaan pahimmasta päästä.

Vierailija
68/105 |
24.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kukaan ei pysty järjestämään sellaisia häitä, joka miellyttäisivät kaikkia, joten pitää vain järjestää sellaiset mistä itse tykkää, toki ottaa vieraitakin huomioon jossain määrin. Ruokarajoitteet, liikuntarajoitteisten tai vanhusten paikalle ja että tilaa on riittävästi. 

90-vuotias mummo, av-mamma, 15-vuotias teini ja lapsi tykkäävät kaikki eri asioista. Yhdellä noista voi olla tosi tylsää, yhdellä tosi kivaa. Jokainen kuvittelee järjestävänsä mitä parhaat häät, mutta takuulla jokaisen häissä on niitä tyytymättömiä hapannaamoja, jos vieraita on suunnilleen enemmän kuin kaksi. 

Vierailija
69/105 |
24.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Istumapaikat ovat avainasia häissä että vieraat viihtyy. Itse olen ollut ulkopuolisena pöydässä, jossa kaikki muut tunsi toisensa ja surullisena katsoin nauravia ihmisiä. Vaikka yritin, kukaan ei jutellut minun kanssani. Onneksi olin mieheni kanssa, meillä oli mukavaa mutta häissä olisi kiva tutustua muihinkin ihmisiin.

Itse kokkina ihmettelen näitä jotka haluavat tehdä itse tarjottavat.

Häät ovat juhlista juhlallisin ja ikävää jos mennään perusruokalinjalla.

Monelle riittää ruoka on nälkän voittamista varten, itse pidän ruokaa nautintoaineena.

Olen ollut näissä jossa istuttiin oransseilla muovituoleilla. Olihan se... vähän mautonta.

Mutta jos ulkonäköön ei panosteta, sellaista sitten tulee.

Kun katsoo asuntomyynti-ilmoituksia, kyllä joka lähtöön löytyy.

Jouduit istumaan vieraiden ihmisten pöytään miehesi kanssa, ja se ei kelvannut, koska olit yksinäinen ja olisit halunnut tutustua muihin? Yksinäinen miehen seurassa? Miksi et tutustunut näihin muihin? Miten määrätty istumapaikka olisi muuttanut tilannetta? Olisit kuitenkin istunut miehesi vieressä, ympärillä tuntemattomia ihmisiä. Ööh...

Olen hyvin sosiaalinen ihminen, keskustelen aiheesta kuin aiheesta. Mutta miestäni lukuunottamatta kaikki muut juttelivat keskenään. Yritin !!! Todellakin yritin keskustella, mutta minulle vaan käännettiin selkä.

He olivat keskenään vanhoja ystäviä, jotka asuvat eri puolella Suomea, heillä taatusti oli keskenään juttelemista.

Mutta esim tälläisessä tapauksessa miksi ei laiteta kaikki tutut samaan pöytään ja sitten pariskuntia jotka ovat samanhenkisiä, samaan pöytään ? Nähdään vaivaa että istumajärjestys toimii.

Se vaatii aikaa mutta tarkoittaa ihmisillä on mukavaa ja viihtyvät.

Tietenkin sitä voi itse tehdä ruuat mutta jos meillä käy sunnuntaina 12 hengen porukka syömässä , minulla menee esivalmisteluun ja itse laittoon tunteja. 2 eri päivänä.

Häissä on keskimäärin 80-150 hlöä. Minkäköhänlaista tarjoilua on ollut että kaikki on saanut ruuan edes lämpimänä. 10 lajin tarjoiluista ei voi haaveillakaan .

Lisäksi ruuan kylmäketju, tarjoiluaika, esillelaitto jne.

Ei ole 1 eikä 2 häät kun harjoittelijana kävin heittää keikkaa tarjoilijana ja homma ei toiminut. Vieraita piti mennä avuksi kun pelkästään ruuan laittaminen pöytään ja pois oli jo työ yksistään. Ei kenelläkään ole 2 kättä enempää.

Jos miettii yksinkertaisia asioita kuin leipä, salaatti. Näillä on parasta ennen päivä valmistuspäivä. Miten voidaan tehdä ruuat itse ja vielä mennä vihille samana päivänä ja odotetaan ettei ruuan taso laske ?

Vierailija
70/105 |
24.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No onkohan tää joka tuutista tuleva häähössötys syynä. Jokainen pari pitää sellaiset juhlat kun itse haluaa. Menin vuosi titten naimisiin maistraatissa, veraana oli minun äiti. Syötiin ravintolassa seremonian jälkeen. Lapsille pidettiin kakkukahvikutsut kotona. Kyseessä mulla kuitenkin toinen avioliitto ja mun mielestä sitä ei enää tarvitse niin suuresti toilottaa kaikille. Olen tyytyväinen meidän pieeniin juhliin.

Kaikkia ei voi kututsua vieraaksi ja mulla vaan mun lapset halusivat viettää.

Vierailija
71/105 |
24.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hääjuhlissa tärkeintä on se, että hääpari viihtyy niissä. Toki tiettyjen perusasioiden pitää olla kunnossa (ruoka ei lopu kesken, kaikille on istumapaikat jne.), mutta muutoin jokainen tyylillään.

On todella asiatonta haukkua kenenkään juhlia. Fiksut aikuiset ihmiset ymmärtävät asian, ja osaavat tarvittaessa pitää ajatukset omassa päässään. Fiksut ihmiset ymmärtävät myös sen, että isossa väkimäärässä kaikkien mieltymysten huomioiminen on mahdotonta - tämän tyyppisten "pettymysten" sietäminen on myös merkki aikuisuudesta.

Vierailija
72/105 |
24.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mäkin olin häissä, joissa oli tosi kivaa, vieraat viihtyivät keskenään ja ruoka kuten myös ohjelma oli hyvää ja hyvällä maulla valittuja. Häät alkoivat neljältä iltapäivällä. Mutta kahdeksan aikaan sulhanen alkoi jo suurinpiirtein ajaa vieraita pois, että he pääsisivät kavereidensa kanssa jatkoille. Vieraat olisivat viihtyneet vielä juttelemassa keskenään ja kahvileipiäkin oli vielä jäljellä. Itse juhla oli alkoholiton, koska toisen vanhemmat pariskunnasta olivat tiukasti uskovaisia ja he olivat päättäneet, että sukulaiset saavat tulla vihkimiseen ja ohjelmalliseen tilaisuuteen, mutta jatkot kavereiden kanssa alkon kera heille varatussa jossain tilassa, mihin oli kutsuttu vain kavereita ja nuoria sukulaisia. Itse kuuluin siis sukulaisporukkaan (morsiamen täti). Voi olla, että tuo ruokailutila oli varattu vain siihen kahdeksaan.

Vierailija
73/105 |
24.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itseäni huvittaa aina kun hääpari kehuu omia häitään "rennoiksi" ja muistaa mainita ettei haluttu mitään pönötysjuhlia. Vieraan näkökulmasta juuri tuollaiset "muka rennot" häät on ne pahimmat pönötysjuhlat. Vielä kun ei juuri ohjelmaa (ei tarkoita hölmöjä piirileikkejä, mutta esim bändi, photobooth tms - että ne vieraat voi tehdä muutakin kuin istuskella ja jutella). Toki hääparin näkökulmasta tällaiset häät voi olla tosi onnistuneet, koska heillä on se oma ilo ylimmillään ja häissä kaikki tutut joiden kanssa voi jutella, toisin kuin vierailla.

Eli teidän häät kuulostaa just sellaisilta pönötyshäiltä mitä itsekin inhoatte. Istuskelua ja kukaan ei oikein tiedä mitä tapahtuu seuraavaksi. Jos haluaa rennot häät niin se vasta vaatiikin sitä suunnittelua, toisin kuin monet kuvittelevat. Eli aikataulu kuntoon etteivät vieraat joudu odottelemaan, ohjelmaa ettei ole tylsiä hetkiä (eikä tämä tarkoita piirileikkejä) ja ylipäätään tekoja sen eteen että tunnelma vapautuu. Teidän häät ei kuitenkaan kuulostaneet miltään boheemeilta puutarhahäiltä joissa se rentous vois muodostua itsestään vaan ihan perus seuraintalohäiltä.

Vierailija
74/105 |
24.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja lisään vielä, että photoboothin mainitsin siksi että se lienee yksi edullisemmista ja kuitenkin pidetyimmistä ohjelmanumeroista mitä on (n. 20e). Vaikka en itsekään sitä häihin haluaisi, koska on nyt niin "in" niin ottaisin sen silti ihan siksi että vieraat viihtyvät.

Ja tarkoitus ei ollut pilkata teidän häitä, varmasti olisin vieraana viihtynyt. Eikä tuo vieraiden haukkuminen tietenkään ole ok, lapsellista on. Mutta kannattaa kuitenkin ajatella asiaa vähän sen oman kuplan ulkopuolelta, se teidän näkökulma on kuitenkin varsin eri mitä vieraiden.

Vierailija
75/105 |
24.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja lisään vielä, että photoboothin mainitsin siksi että se lienee yksi edullisemmista ja kuitenkin pidetyimmistä ohjelmanumeroista mitä on (n. 20e). Vaikka en itsekään sitä häihin haluaisi, koska on nyt niin "in" niin ottaisin sen silti ihan siksi että vieraat viihtyvät.

Ja tarkoitus ei ollut pilkata teidän häitä, varmasti olisin vieraana viihtynyt. Eikä tuo vieraiden haukkuminen tietenkään ole ok, lapsellista on. Mutta kannattaa kuitenkin ajatella asiaa vähän sen oman kuplan ulkopuolelta, se teidän näkökulma on kuitenkin varsin eri mitä vieraiden.

No tämähän ei nyt yhtään putkeen mennyt, siis lapsellista on HÄIDEN haukkuminen (ja toki vieraidenkin haukkuminen olisi).

Vierailija
76/105 |
24.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea! Teillä oli hyvät tarjoilut.

Pahoittelen, että vierainanne oli idiootteja.

Vierailija
77/105 |
24.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmiset on niin kovin nirppanokkia ja itsekeskeisiä, harmittelen ap:n mielipahaa. Olen joskus kaasona huomauttanut naama väärällään olevalle vieraalle, että koitahan jaksaa olla muutama tunti hymy naamalla, ei ole tuo sunkaan naamasi mikään tunnelman kohottaja. Olin kypsähtänyt siihen jatkuvaan mussutukseen kun mikään ei ollut oikeasti huonosti, ei vaan miellyttänyt teemaväri tai ohjelma/musiikki kyseistä häävierasta.

Yhden hääjuhlan voi jokainen pitää mielipiteensä omanaan ja yrittää omalla asenteellaan edesauttaa juhlan onnistumista. Järjestää sitten ihan itse sellaiset juhlat että on varmasti oman maun mukaiset. Monelta valittajalta jää vain juhlat järjestämättä.

Ollaan muuten miehen kanssa saatu useampikin pyyntö tulla seremonianestareiksi häihin. Se taisi alkaa niistä ensimmäisistä juhlista kun mies käski jonkun taustamusiikista valittajan kirjoittaa joku söpö runo tähän vaaleanpunaiseen vihkoon hääparille, ja ottaa tästä juomakorista vaikka lonkeron, että pääsee tunnelmaan. Valittaja oli sulhasen 80-vuotias täti, joka tykkäsi, että komea kapiainen äkseerää mummon juhlaruotuun.

Vierailija
78/105 |
24.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis noihan kuulostaa just kivoilta juhlilta! Itse inhoon sellasta, että väkisin haetaan johonki leikkeihin ja muihin mukaan kun itse ainakin haluan juhlissa vaan syödä, juoda ja seurustella ihmisten kanssa.

Vierailija
79/105 |
24.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisiko ollut iso vaiva panostaa vähän tasokkuuteen ja vieraiden viihtymiseen? Kaikki eivät ole perämetsien tuulipukukansaa, joille kelpaa se iänikuinen kehnosti maustettu paisti ja tympeät, turvottavat karjalanpiirakat. Tosiaan hautajaistarjoilu tulee mieleen, kuten joku sanoikin.

Meidän häissämme oli paitsi tasokkaat ja modernit puitteet, myös ruokalista tarkkaan harkittu ja taatusti unohtumaton. Oli mm. erilaisia merileväkääryleitä, rapusalaattia, kakkuna mausteinen raakakakku sen tympeän kermahässäkän sijaan... Ohjelmaakin oli, muutamia hauskoja leikkejä. No, toiset meistä viitsivät miettiä omaa napaansa pidemmälle. ;)

Vierailija
80/105 |
24.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedätkö, noi kuulosti musta kohtalaisen moderneilta juhlilta! Tai en tiedä miten pitkä perinne tuo istumajärjestyksen määrääminen on, mutta todella ihana idea olla lähetmättä siihen.