Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tuli tuosta Princen kuolemasta mieleen että onko popmaailmaan tullut enää vuosikymmeniin todellisia suuria tähtiä?

Vierailija
22.04.2016 |

Tuntuu että kaikki suuruudet kupsahtaa, mutta ns. uusi sukupolvi ei ole lunastanut paikkaansa. Joku Bieber, Timberlake, Gaga, Rihanna, ynnä muut nykyiset starat ovat jotenkin valjuja ja äärimmäisen kaupallisia. Heiltä puuttuu luontainen karisma. Sitten kun vielä Madonna, George Michael, Pet Shop Boys ja muut ikoniset pumput nukkuvat pois, ei jää jäljelle kuin tämä nykyinen äärikaupallinen, surullinen ja näköalaton nykyinen poppisukupolvi. Harmi.

Kommentit (51)

Vierailija
21/51 |
23.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Britney Spears ja mä olen tosissani!

Se on tuote eikä tähti. Ei tee omaa musiikkiaan ja muutenkin ihan bimbo. Sitä paitsi nykyään jo ihan has been.

Voi voi. Ei tee omaa musiikkiaan, on tuote, mutta on myös mitä suurimmassa määrin supertähti. Britney on omaa luokkaansa. 

No eikä ole. Joku Taylor Swift on nykyään paljon kovempi tähti tuossa kategoriassa ja tietääkseni tekee ainakan osittain itse myös musiikkia.

lol

Vierailija
22/51 |
23.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elämää suuremmaksi staraksi ei voi tulla, ellei tee itse omaa musiikkiaan. Tämä on merkittävin ero, joka erottaa pysyvästi taivaalle jäävät tähdet tähdenlennoista. Toisten tekemillä kappaleilla menestyvät kiiltokuvapojat ja -tytöt pysyvät suosiossa tasan niin kauan, kunnes musapomot päättävät korvata heidän naamansa nuoremmilla ja nätimmillä. Bisnekselle kun on tärkeintä aina se, että on aina joku, jonka avulla rahastaa yleisöltä ylimääräiset rahat pois niin tarkasti kuin mahdollista. Itse musiikin taiteelliset arvot tulevat tärkeysjärjestyksessä kaukana tämän jälkeen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/51 |
23.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No eikös se Kanye kuvittele olevansa uusi Michael Jackson. Tai jotain sinne päin. Surullista. 

Taitaa olla omasta mielestään myös Jeesus.

Vierailija
24/51 |
23.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Coldplay on aika kova. Esiintynyt vuodesta 1996 ja tälläkin hetkellä uusimpansa soi soittolistojen kärjessä.

Olikin hauska, että poikani, teini-ikäinen, yhtyettä minulle suositteli.

Vierailija
25/51 |
23.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Elämää suuremmaksi staraksi ei voi tulla, ellei tee itse omaa musiikkiaan. Tämä on merkittävin ero, joka erottaa pysyvästi taivaalle jäävät tähdet tähdenlennoista. Toisten tekemillä kappaleilla menestyvät kiiltokuvapojat ja -tytöt pysyvät suosiossa tasan niin kauan, kunnes musapomot päättävät korvata heidän naamansa nuoremmilla ja nätimmillä. Bisnekselle kun on tärkeintä aina se, että on aina joku, jonka avulla rahastaa yleisöltä ylimääräiset rahat pois niin tarkasti kuin mahdollista. Itse musiikin taiteelliset arvot tulevat tärkeysjärjestyksessä kaukana tämän jälkeen.

Elvis on poikkeus tähän. En tidä myöskään kuinka suuri panos Madonnalla on varsinaisesti omaan musiikkiinsa, sanoituksiin varmasti on, mutta itse musiikin suhteen minulla ei ole kuvaa hänen omasta panoksestaan. Madonna valitsee aina huipputuottajat levyilleen.

Vierailija
26/51 |
23.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kanyen mausta ja tyylitajusta kertoo kaiken se, että vaihtoi Rihannan johonkin Kardashianiin. Ja niin surullista kuin se onkin, niin taitaa kohta jäädä suosiossaankin jo tyttöystävänsäkin taakse.

Vierailija
27/51 |
23.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikoniset poptähdet syntyivät 80- ja 90-luvuilla silloin kun Music Television jyräsi ja musiikkivideot olivat tärkeä osa popkulttuuria. Nykyisin musiikkivideot eivät enää ole kovin pinnalla. 60-luvulla ja 70-luvulla taas oli tosi paljon luovuutta musiikissa, vaikea nähdä että tällaista ihan yhtäkkiä tulisi uudestaan....

Muutenkin musiikkimaailma on nykyisin äärimmäisen pirstaloitunut lukemattomiin eri genreihin eli puuttuu iso yhtenäiskulttuuri.

En tiedä voiko enää tulla todella isoja staroja ihan helposti...

Ehkä joku mielettömän hyvä laulaja kuten Adele sitten voi nousta isoksi staraksi.... Tai sitten joku virtuoosimainen kitaristi / lauluntekijä saattaisi tehdä saman.

Vierailija
28/51 |
23.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Dave Grohl ja Foo Fighters mutta sekin menee osittain nirvanan piikkiin.

Vierailija
29/51 |
23.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Coldplay on aika kova. Esiintynyt vuodesta 1996 ja tälläkin hetkellä uusimpansa soi soittolistojen kärjessä.

Johtunee kilpailun puutteesta. 86 tai 76 tuskin ketään olisi kiinnostanut.

Vierailija
30/51 |
23.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Johtunee kilpailun puutteesta. 86 tai 76 tuskin ketään olisi kiinnostanut.

Hyvä siis heille :)

Vierailija
31/51 |
23.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Britney Spears ja mä olen tosissani!

Samaa honottavaa autotune poppimusaa se tekee kuin esimerkiksi Rihanna tai joku Miley Cyrus. Samanlaista, mitäänsanomatonta ja persoonatonta jumputusta, karisma ja intohimo siihen tekemiseen puuuttuu täysin, yli seksualisoitu kuten about. 90% naisartisteista. Hyvät ja laadukkaat artistit alkaa kuolemaan pikkuhiljaa sukupuuttoon, surullista. Musiikista puuttuu se tekemisen maku, rockin, soulin, funkin yms. korvaa tekninen, mekaaninen, robottimainen ja tunteeton autotune-poppi tai päättömiä lyriikoita suoltavat räppärit.

Vierailija
32/51 |
23.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maroon 5, Adele, Bruno Mars, Lady Gaga, vaikka kukaan ei ole sellainen musiikin virtuoosi kuin Prince.

Stevie Wonder on nero ja vielä hengissä. 

Vierailija
33/51 |
23.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Elämää suuremmaksi staraksi ei voi tulla, ellei tee itse omaa musiikkiaan.

No nyt selvisi mihin Elviskin kuoli. Istui tietysi pöntöllä ja tajusi, että eihän hän mikään tähti ollutkaan ja kuoli pois.

Vierailija
34/51 |
23.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tässä laulaja lauluntekijöitä jos etsitään..

Eminem on huippulahjakas uurtaja. Huikean yran tehnyt.

Lady Gaga on uransa alussa vielä hänestä voi kasvaa vaikka mitä..

Itselle tuli Rihannasta mieleen Sia. Hänen lahjojaan ei ole vielä kaikkea nähty. Piiloleikki kyllä osaltaan vie glamouria pois.

Vierailija
35/51 |
23.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Legendaksi muodostutaan ajan saatossa, ei yhdessä yössä. Esim. jos Adelekin tuuttaa vuosien saatossa vielä monta hittiä, niin kyllä häntä pidetään vuosikymmenien päästä superstarana (ja jotkut tosi-fanit tietysti pitää jo). Mutta muuten musiikkimaailma on muuttunut sellaiseksi, että monet tykkäävät tuntemattomista artisteista ja bändeistä, ja monilla (kuten minulla) on harrastuksena jatkuvasti etsiä uutta musiikkia. Ja sitähän löytyy. "Entisaikana" ei ollut hirveästi valinnanvaraa; sitä tykättiin siitä mitä oli tarjolla ja jako superstaroihin oli paljon helpompi kuin nykyään.

Vierailija
36/51 |
23.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Arttu Wiskari

Vierailija
37/51 |
23.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos tässä laulaja lauluntekijöitä jos etsitään..

Eminem on huippulahjakas uurtaja. Huikean yran tehnyt.

Lady Gaga on uransa alussa vielä hänestä voi kasvaa vaikka mitä..

Itselle tuli Rihannasta mieleen Sia. Hänen lahjojaan ei ole vielä kaikkea nähty. Piiloleikki kyllä osaltaan vie glamouria pois.

Mä luulen, että näiden jopa paikkaan itseään tunkevien poptähtösten sijaan tulee lisää näitä anonyymejä, yksityisyyttä arvostavia tähtiä. Sia on outo, koska hän on nainen ja popmaailmassa. Toisaalta vaikka Daft Punk on tehnyt tätä iät ajat, kuten moni muu techno- ja tanssipuolen artisti. Se on kiinnostavaa, kun ei tiedä kaikkea.

Olen väsynyt näihin Miley Cyruksiin ja Biibereihin, Kanye-hullusta nyt puhumattakaan.

Vierailija
38/51 |
23.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Te jotka alapeukutatte Adam Lambertia ette selkeästi ymmärrä miten lahjakas muusikko hän on tai olleet esim hänen torstaisella keikalla. 

Vierailija
39/51 |
23.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Te jotka alapeukutatte Adam Lambertia ette selkeästi ymmärrä miten lahjakas muusikko hän on tai olleet esim hänen torstaisella keikalla. 

Maailma on täynnä lahjakkaita muusikkoja. Tässä oli nyt kyse supertähdistä, joita ei ole enää nykypäivänä, koska joka tuutista ja joka kiven ja kolon takaa tulee uusia artisteja jatkuvalla syötöllä. Eikä siinä ole mitään pahaa, mutta supertähteyttä on näinä päivinä hyvin vaikea saavuttaa, koska valinnanvaraa on niin paljon, että yksi artisti ei voi millään nousta yli muiden.

Vierailija
40/51 |
13.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

.