Tein virheen töissä enkä pääse asiasta yli.
Näpyttelin asiakasnumeron hinta kohtaan, vahingossa. Kun siirryin korjaamaan kone kaatui ja en muistanut enää mihin laskuun olin sen tehnyt. Kävin läpi kaikki muistamani mutta sitä ei löytynyt. Ahdistaa joku saa pian jonkun laskun jossa on 5 numeroinen hinta, ja se on minun vikani.
Tottakai kukaan ei sitä vahingossakaan maksa mutta en saa unta :(
Kommentit (25)
Inhimillisiä virheitä sattuu. Et sentään ole vastuussa kenenkään hengestä, eikä kukaan luultavasti kuole virheeseesi (ellei laskun saaja saa sydänkohtausta järkytyksestä).
älä viitsi. mieskollegasi kuorsaisi jo täyttä päätä.
kauniita unia, ap!
Ehkä sä et näpytellyt asiakasnumeron paikalle mitään, jolloin lasku ei edes lähde mihinkään. Tudkin tuodta nyt kannattaa uniaan menetää.
Kaikki tekevät joskus töissä virheitä. Kurjaa, että se sattui perjantaina, koska nyt mietit asiaa viikonloppuna. Eihän tuossa mitään oikeaa vahinkoa tapahtunut, jos laskun saaja heti tajuaa, että kyseessä on virhe.
Tuo nyt on pientä kun asiakaskin takuulla tajuaa kyseessä olevan virhe.
Minä olen päiväkodin keittiöllä kerran mokannut niin että 1-vuotias jouduttiin viemään ambulanssilla hoitoon kun sai väärää ruokaa. Kyseessä siis moniallerginen lapsi.
Arvaa sainko minä tuon jäljiltä unta?
Ei ole paha virhe, meille töihin monesti tullut laskuja väärillä summilla ja ei siinä sen ihmeellisempää, pyydetään korjattu lasku. Tai jos vaikka olisimme sen vahingossa maksaneet niin yksinkertaistahan se on maksaa meille takaisin, sitäkin on tehty.
Vierailija kirjoitti:
Minä olen päiväkodin keittiöllä kerran mokannut niin että 1-vuotias jouduttiin viemään ambulanssilla hoitoon kun sai väärää ruokaa. Kyseessä siis moniallerginen lapsi.
Tietysti ikävää, että tuollaisia virheitä sattuu. Mutta ei niille mitään voi, kun kaikki ollaan vain erehtyväisiä ihmisiä. Eikä kumpikaan teistä (ap eikä keittiöllä oleva) varmasti pyrkinyt tietoisesti tuottamaan toiselle ihmiselle tuskaa. Virheitä sattuu niin vapaa-ajalla kuin työssäkin, arkena ja lomalla. Jotkut virheet ovat pieniä ja korjattavissa, toisista pitää vain oppia pääsemään yli ja ottaa opiksi.
"Se teistä, joka ei ole tehnyt syntiä, heittäköön ensimmäisen kiven" voitaisiin nyt muuttaa muotoon "se teistä joka ei ole tehnyt virheitä, heittäköön ensimmäisen kiven". Pahoittelen raamatullista lainausta, en ole kovin uskonnollinen mutta sopi tilanteeseen hyvin!
Älä huoli, vahinkoja sattuu. Tämä ei nyt ole kovin vakava vahinko ja asiakaskin tajuaa, että on virhe tullut. :)
Vierailija kirjoitti:
Auts. Voin vaan kuvitella miltä susta tuntu/tuntuu vieläkin.
Älä huoli. Kaikki tekee inhimillisiä virheitä, tuostakin laskun saaja hoksaa kyllä tietysti virheen heti. Nou hätä! Noita sattuu, nuku nyt rauhassa ja nauti viikonlopusta :)
Ei kannata olla noin ankara itselleen. Mieti, miten suhtautuisit kollegaasi jos hän tekisi samanlaisen mokan.
Ymmärrän hyvin ap:tä. Olen itse esimiesasemassa ja työssäni erittäin tunnollinen. Usein työasiat ja mahdolliset omat virheet seuraavat viikonloppuunkin. Eipä siinä paljon lohduta, että työ on vain työtä.
Usein stressaankin olemattomia mutta ne olemattomat jäävät työpaikalle. En kai koe että tämä on ihan pikkuvirhe kun kerran mietin asiaa vieläkin :/
Joltain rikkaalta menee suoramaksuna eikä huomaakaan ja firmanne tulos ponnahtaa ja sä saat palkankorotuksen kun firmalla menee hyvin. Ja kaikki sun omaa ansiota 😃
Mä veloitin vahingossa asiakkaan luottokortilta 500e vaikka piti olla 50e. Kamala tilanne ja vaikka korjaus tehtiin, rahat eivät palautuneet heti ja asiakaskin alkoi hiiltyä pikkuhiljaa.
Näitä sattuu ja ei siinä auta muu kuin tunnustaa virheensä ja olla pahoillaan.
Muitakin virheitä on tullut tässä vuosien mittaan.
Työpaikan seinällä on lappu jossa lukee "se joka ei tee virheitä, ei tee yleensä mitään muutakaan".
Äh, pikku juttu. Meille kaikille sattuu erehdyksiä töissä. Älä enää vatvo asiaa.
No eiköhän se asiakas soita naureskellen, että aspa ollu perjantaifiiliksissä