Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä matottomassa sisustuksessa on niin käsittämättömän outo?

veeämpee
22.04.2016 |

Mieidän kotiamme on arvosteltu vanhempieni ja appivanhempieni toimesta jo toistakymmentä vuotta. Meille on on ostettu lahjaksi mattoja, jotka on rullalla tuolla varastossa. Olohuoneessa meillä on harmaa pörröinen matto, josta pidän kovasti, mutta viimeksi viikko sitten anoppini kauhisteli, ettei ole eläessään nähnyt näin omituista asuntoa.

Ruokapöydän alla pitäisi olla matto. (Mun mielestä se vaan sotkeentuisi siellä).
Eteisessä pitäisi olla matto. (Mun mielestä se vaan sotkeentuisi siellä).
Vessanpöntön eessä täytyy olla matto. (Mun mielestä se vaan sotkeentuis siinä).
Käytävällä pitäisi olla matto. (Ehkä voisi olla, mutta miksi? Meillä on nätti laminaatti).
Lastenhuoneissa pitää olla matot. (Niissä on, mutta he jostain syystä rullaavat ne ja työntävät sängyn alle hetken päästä).

Olkkarin ison pöydän liina täytyy suojata muovilla, joka otetaan pois, kun tulee vieraita. (Mä en halua, että siinä on muovi, ja ketä vieraita)?
Olkkarin sohva täytyy suojata peitolla, joka otetaan pois, kun tulee vieraita. (En halua tapella jonkun peiton kanssa, joka ei kuitenkaan pysy paikoillaan. Edelleen, ketkä vieraat)?

Onko muissa tällaista?

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
22.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sympatiaa! Ymmärrän hyvin sua :)

Mun anoppi haluaa täyttää kaikki pinnat krääsällä ja mä haluan pitää pöydät ja tasot tyhjinä. Joka kerta vierailulla kerrotaan, kuinka näyttäisi niin paljon kauniimmalta kun pöydällä olisi sen seitsemän kukkapurnukkaa, muutama koristehärpäke, joku mummo vainaan virkkaama pitsiriepu yms. Näitä sitten meille jatkuvasti lahjoitellaan. Pistän kaappiin ja vähitellen kirpparille....

Vierailija
2/13 |
22.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ei ole yhtään mattoa. Eikä tule. Toisaalta en päästäisi talooni yhtään ihmistä toista kertaa, joka arvostelee valintojani. Yksikään vieras ei ole sitä vielä tehnyt.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
22.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mullakin mattoja vain harkituissa muutamassa paikassa. Ei oo kukaan vielä ääneen kauhistellut, mutta toisaalta anoppi ei olekaan vielä käynyt meillä :) Ymmärrän kyllä ärtymyksesi täysin.

Vierailija
4/13 |
22.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni on mattokammo, johtuen lapsuudenkotini mattojen määrästä. Äidilläni oli tapana tunkea mattoja joka paikkaan. Ja kaikki erilaisia ja erivärisiä. Itselleni ei tule muuta mattoa, kuin eteisen pieni kuramatto. Onneksi asun yksin, niin saa sisustaa miten haluaa. En edes haluaisi peittää kivannäköistä lattiaa matoilla.

Vierailija
5/13 |
22.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Auta armias...Anna mun kaikki kestää! Oikeasti, Ihanko tosissaan sekaantuvat tuollaisiin. Wow! Naurettavaa. Ja mitä vastaat, jotta tukit niiden suut? Et ilmeisesti ole kertonut mielipidettäsi asiaan, jos tuo on jatkunut jo niin kauan. Nyt nainen suu auki!

Vierailija
6/13 |
22.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tällä halutaan tehdä sinusta kunnon nainen, joka ei tee muuta kuin sisustaa ja siivoaa.

Vierailija
7/13 |
22.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä ei ole yhtään mattoa. Eikä tule. Toisaalta en päästäisi talooni yhtään ihmistä toista kertaa, joka arvostelee valintojani. Yksikään vieras ei ole sitä vielä tehnyt.

En mä siitä niin hermostu, että raaskisin sitä yksinkertaista hupsua ulos heittää.

Matto-asiaa käsittämättömämpää on se, että meidän pitäisi hillota meidän huonekalujakin muovien ja riepujen alla. Meillä ei ikinä käy niin tärkeitä "vieraita", joita varten pitäisi arjessa kärsiä niiden takia.

Vierailija
8/13 |
22.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Auta armias...Anna mun kaikki kestää! Oikeasti, Ihanko tosissaan sekaantuvat tuollaisiin. Wow! Naurettavaa. Ja mitä vastaat, jotta tukit niiden suut? Et ilmeisesti ole kertonut mielipidettäsi asiaan, jos tuo on jatkunut jo niin kauan. Nyt nainen suu auki!

Mä oon huomannut, että kannattaa vaan vähän kallistaa päätään ja sanoa "Jaa...?" Pääsee paljon helpommalla. Nuorempana tuli auottua suuta paljonkin. Se on sama, kuin yrittäisi järkeillä asioita äärimmäisen itsepäiselle pikkulapselle. Mun äiti ei arvostele, mutta hössöttää omassa kodissaan niiden paskaisten mattojensa kanssa siitä, että ei osaa olla ilman, koti ei tunnu kodilta. Tykkää syödä ympäri asuntoa ja niille matoille tippuu milloin mitäkin. Ei pysty pesemään niitä itse, joten mun on jossain vaiheessa aina tehtävä niille jotain. Ostaa kyllä kuukausittain jonkun uuden räsymaton, että veikkaan jotta molokin kitaan on lentänyt niitä ajan saatossa muutamia.

Vierailija
9/13 |
22.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikuuko teillä. Minusta koti on kolkko jos tekstiilejä ei ole lainkaan. Paljaan jalan alla matto on mukavampi kuin murut lattialla =)

Vierailija
10/13 |
22.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä myös yksi "vähäisten" mattojen takia nalkutusta kuullut! Mulla on kotona tasan kolme mattoa; yksi kapea sängyn päädyssä, yksi sohvanurkkauksessa ja yksi kuramatto eteisessä. Tämä sen takia koska en pidä turhasta tavarasta ja siivoaminen monen maton taloudessa on suoraansanottuna helvetillistä.

Vierailija
11/13 |
22.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entäs verhot sitten? Meillä on olohuoneessa samat verhot aina vaan, ei vaihdeta jouluna jouluisiin eikä edes keväällä keväisiin kukallisiin. Ja keittiössä ei ole verhoja ollenkaan! Vaikka on pienet ikkunat niin silti ei vaan ripustetaan ylä- ja alaverhoa näkymää peittämään. Niin erikoista tällainen huono verhokäyttäytyminen, vähän pitää päivitellä.

Vierailija
12/13 |
22.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomalaiset on aika huonoja käyttämään tekstiilejä, ja kun ei osata niin ollaan ennemmin ilman. 

Eikä päde vain mattoihin, vaan veikkaan että teillä ei varmaan pahemmin ole esim. verhoja, pöytäliinoja, sohvatyynyjä (niitä ehkä) tai muuta tekstiiliä, joka on sekä käytännöllisyyden että kauneuden vuoksi?

Tekstiilitön koti on lähes aina kolho ja keskeneräisen näköinen, ammattisisustajat osaavat joskus tehdä sellaisestakin kotoisan, mutta 99% normikodeista näyttää vaan siltä ettei kiinnosta oma koti.

Vierailija
13/13 |
22.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meilläkin on mattoja ja tavaraa niin vähän kuin ylipäätään ihmisellä voi olla. En vaan käsitä kuinka joku jaksaa joka viikko, joka helvatan ikinen viikko vuodesta toiseen pyyhkiä pölyjä jostain posliininorsuista, tuuletella/imuroida mattoja, siirrellä romua lattialta imurin edestä, petata päiväpeiton joka aamu ja asetella koristetyynyt jne.

Tai sitten kuinka joku voi elää pölyisessä kodissa, jos ei jaksa siivota? Onko posliininorsut ja matot  niin tärkeitä, että sen takia täytyy suunnilleen sairastua astmaan?

Meillä on koiriakin ja matot olisi aivan karvoissa... Meillä on verhot kyllä ikkunoissa ja kukkia. Eikä juuri kaiu.

Uskon että minimalismi kodeissa tulee yleistymään todella paljon, kunhan nämä pula-ajan ihmiset vanhenevat...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kaksi kuusi