Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vaimo tuli uskoon ja muuttui täysin

Vierailija
22.04.2016 |

Ollaan kolmekymppisiä, kuljeksittu yhdessä opiskeluajoista asti. Vaimo alkoi viime kesänä pyöriä erään vahvasti uskovaisen tuttunsa kanssa ja pikkuhiljaa koko persoonansa alkoi jotenkin muuttua. Joka ikisen keskustelunaiheen saa käännettyä jotenkin kristillisyyteen niissä määrin, että yhteiset kaveritkin ovat pyytäneet häntä useampaan otteeseen lopettamaan tuputtamisen. Hän on muokannut omia elämäntapojaan jonkin verran, ja on jotenkin todella herkkä tuomitsemaan muita ja varsinkin ihmisiä, jotka eivät ajattele samalla tavalla.

Nainen jonka kanssa menin naimisiin oli ihan mieletön, pidetty tyyppi. Kamala sanoa, mutta tämänhetkinen vaimo ei ole. En itse ole kiinnostunut uskonnosta millään tapaa ja olen tehnyt sen hyvin selväksi, mutta vaimon on tuputettava asenteitaan tästä huolimatta. Aina, kun kyllästyn kuuntelemaan tai vaimo esim. sanoo jotain, mikä on suoranaisesti loukkaavaa tai mautonta (esim. jotain homokommentteja), ja otan asian puheeksi, vaimo loukkaantuu ja ymmärtää asian niin, että minä en hyväksy hänen uskovaisuuttaan vaan alistan ja yritän tunkea häntä johonkin muottiin. Näinhän asia ei ole, vaimo saa uskoa mihin haluaa, mutta ei se tarkoita että mun pitäisi. Keskustelut eskaloituu usein siihen, että vaimo itkee sitä miten haluaa vain parasta minulle ja meille koska hän rakastaa mua mutta mä vaan en kuuntele tai ymmärrä, lopulta sitten vaan otan syliin ja rauhoittelen ja sovitaan tilanne hetkeksi, kunnes sitten taas ollaan parin viikon päästä samassa tilanteessa.

En vaan tiedä, mitä tästä pitäisi ajatella. Muutos on niin tuore, että jotenkin haluaisin uskoa tämän olevan vaan joku hetkellinen villitys, ja eron ajatteleminenkin näin pitkän historian jälkeen vaan tuntuu ihan kamalalta. Toisaalta tätä on jatkunut nyt melko pitkään ja tilanne on ajautunut jo siihen, etteivät ennen läheiset ystävämme ole enää olleet kovinkaan kiinnostuneita tapaamaan meitä, vaikka tiedän heidän pitävän jonkin verran esim. illanistujaisia keskenään. En syytä heitä lainkaan, sillä vaimo ei vaan oikeasti ole hauskaa seuraa varsinkaan, jos ajatuksena olisi ottaa vaikka viiniä. Olimme ennen ihan hulluina toisiimme, enää en oikein tiedä millainen fiilis mulla vaimosta edes on. Rakastan häntä kyllä, mutta hän vaan osaa olla niin hankala nykyään.

Kommentit (65)

Vierailija
61/65 |
26.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sukulaisen vaimo hurahti lahkolaisuuteen, kun tuli uskoon. Juoksi herätyskokouksissa ja jätti "perheen hunningolle". Psykoosiihan se meni, ja niin tukevasti, että osastohoito/avohoitorumbaa meni vuosi, ennenkuin pärjäsi pelkällä lääkityksellä ja terapialla. Ero tuli, ja ekaluokkalainen ja yläasteikäinen jäivät isälleen.

Meidän suvussa ollaan ateisteja, ja ihan hyvästä syystä...

Vierailija
62/65 |
26.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä koin henkisen heräämisen järkevän dippainssimieheni katsoessa vieressä. Puhun ja kerron ajatuksiani ja ravaan ties millä shamaaneilla. Mies aiemmin naureskeli henkisille ihmisille, mutta minulle ei naura eikä edes halveksi. Olenkin ihmetellyt, miten on voinut niellä niin ison yhtäkkinen muutoksen näin helposti. 

On sinulle vielä tässä vaiheessa mieliksi, koska toisaalta toivoo että tuo hupsuttelu menisi ohi, ja toisaalta ei oikein tiedä mitä tekisi. Hän rakastaa sinua ainakin vielä, eikä halua lähteä kanssasi sotajalalle. Mutta kyllä hän siitä tokenee, kunhan hörhöilet tarpeeksi.

Mistäkö tiedän? Arvaapa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/65 |
26.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Imeekö hän kuitenkin edelleen syntisestä patukastasi kermat ja anelee sitä kosteaan pilluunsa 🤔

Vierailija
64/65 |
26.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä aloin itse uskoa kuutisen vuotta sitten ja uskon kokemus oli melko voimakas. Itse enemmänkin kerroin miehelle esimerkkejä siitä, miten ihmeellinen tämä maailma on ja kysyin kysymyksiä. Sen tyylisiä, että mitä on rakkaus? Mistä omatunto tulee? Kuka antaa ajatukset meille? Entä mistä tulee elämä? Miksi maapallo pyörii? Miksi vesi ravitsee meitä ja miksi auringosta saamme energiaa? Mitä näkyy, kun katsot omaa sydäntäsi?

Kysyin satoja tuon tyylisiä kysymyksiä. Kun olin kolme vuotta kysellyt, myönsi mieskin uskovansa. Ei mihinkään parrakkaaseen tuomitsevaan ukkoon, vaan elämän luojaan.

Olin varmaan tosi raskas kun kyselin, mutta tiesin heti ettei siitä tule mitään, että alan tuomitsemaan ja osoittelemaan sormella.

Kysy vaimoltasi, että syyttelikö Jeesuskin syntisiä, vai antoiko anteeksi ja antoi elää?

Jösses, oletko joku 3v? 

Sun vaimo väsyi ja antoi periksi. Lobotomia on helpotus loputtomaan kyselyikään.   

Vierailija
65/65 |
26.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Imeekö hän kuitenkin edelleen syntisestä patukastasi kermat ja anelee sitä kosteaan pilluunsa 🤔

Varmasti himoitsee edelleen mutta se on lihallista ja täytyy kuollettaa hengessä. Tähän sekoiluun se voi mennä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kolme kolme