Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kallein omistamasi laukku, ikä ja koulutus

Vierailija
22.04.2016 |

Aloitan: 750 euron Furla, 35 ja ylempi korkeakoulututkinto

Kommentit (2242)

Vierailija
1881/2242 |
07.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole kyllä mitään muistikuvaa laukkujen hinnoista, onko käsilaukku ollut kalliimpi kuin matkalaukku tms. Hyvin vähän kiinnostaa laukkujen hinnat. Ostan, kun tarvitsen, ja silloin ostan mieluisan. En keräile tai harrasta mitään laukkuja.

Ikä 50 ja koulutus FM.

Vierailija
1882/2242 |
07.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

1235€ Mulberry laukku. Peruskoulu.

Hermes - kallis - eläkkeellä

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1883/2242 |
07.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haglöfs reppu, 80€.

30v, AMK tutkinto.

Vierailija
1884/2242 |
07.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

9000€, chanel, op vakuutusasiamies tradenomi

Vierailija
1885/2242 |
07.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä luulen, että kalliit merkkilaukut on lähinnä matalasti koulutettujen ja ulkonäkönsä avulla rikastuneiden (instapyllistelijät, jääkiekkoilijoiden tyttöystävät ym.) juttu. Ne on tapa nostaa itsetuntoa, kun ei ollut riittävästi lukupäätä ja/tai istumalihaksia hankkia korkeakoulututkintoa.

Asia on täsmälleen näin.

Myös tekoripset, tekohuulet, tekotukka, tekorusketus jne kuuluvat tähän kastiin joka on alemman luokan statussymboli. Korkeasti koulutetut ja hyvätuloiset akateemiset ei tällaista harrasta ja SE onkin se hiljainen signaali korkeasta asemasta.

Miten väärässä ihminen voikaan olla. Korkeasti koulutetut ja hyvätuloiset ostavat yhtä lailla tyylikkäitä laukkuja. Hauska mielikuva etteivät muka käyttäisi rahaa merkkilaukkujen ostoon. Suorastaan itsensä  pettämistä. Muttei ihme kun on kyse suomalaisista ja maan kansantaudista. Koettakaa vaan räpistellä mukana oli laukkunne merkillinen tai ilman merkkiä! 

Vierailija
1886/2242 |
07.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotkut voivat olla jopa kiinnostuneita laukuista siinä missä joku on postimerkeistä, vaikeaa tietysti käsittää sellaisen, joka ei ole. Ja ymmärrän vaikeuden, mutta yrittäkää olla edes tuomitsematta. Itselläni on LV:n ja Mulberryn laukkuja, LV:ltä sellaisia limited edition- Speedy-laukkuja lähinnä, jotka olen ostanut keräilymielessä. Tuskin niiden arvo laskee myöhemminkään, kun en niitä juurikaan käytä. Ei ole tekoripsiä, eikä teko-mitään-muutakaan, korkeakoulututkintokin löytyy. Kyse ei ole minkään esittelystä, vaan omasta keräilyharrastuksesta.

LV:n laukun voi saada käytettynä muutamalla satasella, ja silti ihmiset tuomitsevat enemmän naisia laukkujensa kanssa, kuin miehiä, jotka ajavat 50 000-100 000 euron autolla Kaksoisstandardit!

Vierailija
1887/2242 |
07.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

BTW kirjoitti:

Jotkut voivat olla jopa kiinnostuneita laukuista siinä missä joku on postimerkeistä, vaikeaa tietysti käsittää sellaisen, joka ei ole. Ja ymmärrän vaikeuden, mutta yrittäkää olla edes tuomitsematta. Itselläni on LV:n ja Mulberryn laukkuja, LV:ltä sellaisia limited edition- Speedy-laukkuja lähinnä, jotka olen ostanut keräilymielessä. Tuskin niiden arvo laskee myöhemminkään, kun en niitä juurikaan käytä. Ei ole tekoripsiä, eikä teko-mitään-muutakaan, korkeakoulututkintokin löytyy. Kyse ei ole minkään esittelystä, vaan omasta keräilyharrastuksesta.

LV:n laukun voi saada käytettynä muutamalla satasella, ja silti ihmiset tuomitsevat enemmän naisia laukkujensa kanssa, kuin miehiä, jotka ajavat 50 000-100 000 euron autolla Kaksoisstandardit!

Aika alihintaan luokittelet auton hinnat. K-Euroopassa ei tuomita vaikka ajat Lambolla, Ferrarilla, Aston Martinilla, Mc Larenilla, Bentleyn cabrio-malleilla mm. Ja näiden lähtöhinnat on taatusti 100 000 frangista ylöspäin. Kiva niitä on kaduilla katsella kun käyvät urheiluautoja ulkoiluttamassa - ja näyttäytyvät luxsuspaikan kebabravintolan pihassa. Toinen toistaan erikoisempia malleja. Nuoret kundit ja ladyt ajavat hekin uusilla tehokkailla autoilla.. 

Vierailija
1888/2242 |
07.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

6k e Hermes, ikä 48 v, juristi Bordeaux'n yliopisto

Vierailija
1889/2242 |
07.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opiskeluaikana ostin nahkasalkun. Oli opiskelijabudjetille hintava. Sen jälkeen saanut laukkuja äidiltä, siskoilra j tyttäriltä, ihan hyviä ja tavallisia. Ikä 70+, ent.yläkoulun ope.

Vierailija
1890/2242 |
07.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

40 e, humanisti

Vierailija
1891/2242 |
07.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olis enemmän rahaa, tietäisin ainakin 1000 asiaa, johon sitä mieluummin laittaisin kuin laukkuun. Vaikka hyväntekeväisyyteen..

Vierailija
1892/2242 |
07.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varustelekan rynnäkköreppu, repun tutkinnoista ja iästä ei varmuutta

Vierailija
1893/2242 |
07.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole kyllä mitään muistikuvaa laukkujen hinnoista, onko käsilaukku ollut kalliimpi kuin matkalaukku tms. Hyvin vähän kiinnostaa laukkujen hinnat. Ostan, kun tarvitsen, ja silloin ostan mieluisan. En keräile tai harrasta mitään laukkuja.

Ikä 50 ja koulutus FM.

Hienoa. Olen sua vanhempi, koulutusta toki vähemmän, mutta taloudellista menestystä ihan kohtuullisesti. Mä muistan jopa maitopurkin hinnan, jonka ostin. Tai suunnilleen sukkaparin hinnan. Kenkien, huulirasvan, loman, laukun, kissan- ja koiranruuan. Matkalaukku ei ole ihan parilta viime vuodelta ja muistan senkin hinnan. Ja postimerkkien.

Mietin vaav, että olenko outo, kun muistan kaikki hinnat? Laukkujenkin.

Vierailija
1894/2242 |
07.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

100 EUR maksanut reppu, 5 vuotta vanha, eikä sillä repulla mitään koulutusta ole

Vierailija
1895/2242 |
07.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Täytän tänä vuonna 50v ja olen ajatellut ostaa itselleni syntymäpäivälahjaksi elämäni ensimmäisen (ja viimeisen) merkkilaukun. Tumma nahkalaukku käyttöön, ei näkyviä logoja. Vinkatkaa sopivaa laukkua;)

Mielestäni laukun laatu ei pahemmin enää parane siitä, kun hinta menee yli viidensadan eli esim. tonnia hipovat Mulberryt, Vuittonit sun muut sisältää sitten enimmäkseen brändilisää. Plus että tuntuu näissä luksuslaukuissa laatu menneen alaspäin... Hyviä ja kestäviä laukkuja "keskitason" brändeillä on kokemukseni mukaan esim. MacDouglas, Kenneth Cole, Jaeger, Coccinelle, Furla.. Lisäksi Longchampilla on hyviä nahkalaukkuja niiden heidän perinteisten kangaslaukkujen rinnalla. Kotimaisista brändeistä Lovia tuntuu nyt olevan pinnalla, mutta itse en omista yhtään laukkua siltä.

Olen tullut samoihin ajatuksiin. Hypistelin sellaista$1500 laukkua, katselin ompeleet, kulmat ym. Mun Furla näytti vähintään yhtä hyvin tehdyltä. Senkin ostin puoleen hintaan $300.

Usein näkyy myös merkittömiä Made in Italy nahkalaukkuja, jotka näyttävät hyvintehdyiltä, laadukkailta. Hinnat $200 kieppeillä.

Vierailija
1896/2242 |
07.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikös tämä sivusto pitänyt olla joku matalasti koulutettujen luusereiden ajanviettopaikka? Luulisi teillä korkeasti koulutetuilla ja menestyneillä olevan parempiakin tapoja viettää aikaa.

Vierailija
1897/2242 |
07.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ralph Lauren n. 400€. Vähän kalliimpiakin oli joskus, mutta olen myynyt ne pois. Haluan, että käytössä on muutama laadukas ja ajaton nahkalaukku, merkki tai hinta ei ole mikään itseisarvo.

FM 41v

Vierailija
1898/2242 |
07.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikös tämä sivusto pitänyt olla joku matalasti koulutettujen luusereiden ajanviettopaikka? Luulisi teillä korkeasti koulutetuilla ja menestyneillä olevan parempiakin tapoja viettää aikaa.

Minä ja varmaan moni muukin hyvätuloinen akateeminen käy täällä välillä nollaamassa aivoja. Erityisen mielenkiintoista on lukea aivan toisenlaista elämää elävien kommentteja, heihin kun tarkemmin törmää arjessa.

Vierailija
1899/2242 |
07.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taitaa olla joku 50 euroa. Kånken-reppu noin 80 e. En ole kiinnostunut laukuista.

38 v. ja lukio ja amis.

Vierailija
1900/2242 |
07.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä luulen, että kalliit merkkilaukut on lähinnä matalasti koulutettujen ja ulkonäkönsä avulla rikastuneiden (instapyllistelijät, jääkiekkoilijoiden tyttöystävät ym.) juttu. Ne on tapa nostaa itsetuntoa, kun ei ollut riittävästi lukupäätä ja/tai istumalihaksia hankkia korkeakoulututkintoa.

Asia on täsmälleen näin.

Myös tekoripset, tekohuulet, tekotukka, tekorusketus jne kuuluvat tähän kastiin joka on alemman luokan statussymboli. Korkeasti koulutetut ja hyvätuloiset akateemiset ei tällaista harrasta ja SE onkin se hiljainen signaali korkeasta asemasta.

Miten väärässä ihminen voikaan olla. Korkeasti koulutetut ja hyvätuloiset ostavat yhtä lailla tyylikkäitä laukkuja. Hauska mielikuva etteivät muka käyttäisi rahaa merkkilaukkujen ostoon. Suorastaan itsensä  pettämistä. Muttei ihme kun on kyse suomalaisista ja maan kansantaudista. Koettakaa vaan räpistellä mukana oli laukkunne merkillinen tai ilman merkkiä! 

Varmaan isoimpana erona on se, että korkeasti koulutetuilla hyvätuloisilla merkit ja logot ovat harvemmin näkyvillä, tai ei ainakaan kovin näkyvästi. Eli merkkivaatteita ja laukkuja ostetaan, mutta hillitympiä kuin alemmin koulutetuilla. Täyteaineita ja vastaavia käytetään ihan yhtä lailla, mutta esim. täytteitä ei käytetä ankkahuuliin, vaan niillä häivytetään iän merkkejä, tai tekoripset ovat niin luonnolliset että näyttävät meikiltä.