Kallein omistamasi laukku, ikä ja koulutus
Aloitan: 750 euron Furla, 35 ja ylempi korkeakoulututkinto
Kommentit (2242)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kallis laukku kertoo käyttäjästään paljon... itsetunto nolla.
Olet vain kateellinen. Ei laukun arvo kerro henkilön itsetunnosta yhtään mitään. Se on jokaisen oma valinta mistä tykkää ja mihin rahansa käyttää.
Jos kerran laukku on jokaisen OMA valinta, OMA tykkäämisen kohde ja se kohde johon käyttää mahdollisesti paljon rahoistaan -- kyllähän se nimenomaan kertoo aika paljon käyttäjästään.
Tää sun kommentti kertoo susta paljon, ei niistä laukkujen käyttäjistä ollenkaan.
Joku vaan sattuu tykkäämään laukuista ihan siinä missä joku toinen tykkää koirista, joku toinen ruuan laitosta ja joku toinen koristetyynyistä. Ei se silti kerro ihmisestä juuri mitään sen syvällisempää eikä määritä sitä millainen ihminen on. Tunnen monia todella kivoja ja itsevarmoja naisia, jotka vaan sattuvat tykkäämään laukuista.Itse väität koko ajan, että jonkun huolella valitsema ja fanittama esine EI kerro hänestä mitään ihmisenä. Silti väität, että tuntemillasi "kivoilla ja itsevarmoilla naisilla" on merkkilaukkuja, joista he vain "sattuvat" pitämään, eli kuulostaa siltä että SINÄHÄN siinä arvioit merkkilaukuista pitävät naiset kivoiksi ja itsevarmoiksi. Introspektion puutteesta kertoo se, että lisäsit sinne sanan "sattumalta".
Eli päätä nyt, kertooko laukku jotain kantajastaan vai eikö se kerro. You can't have it both ways.
Olipa huonoa logiikkaa. Ihmiset pitävät sattumalta erilaisista ja ristiriitaisiltakin vaikuttavista asioista, eikä joku yksittäinen niistä kerro vielä henkilön persoonasta mitään kovin olennaista. Itse inhoan merkkilaukkuja, eikä tämäkään tieto paljasta vielä juuri mitään minusta ihmisenä. Ihmisen ostokset ovat vain ostoksia. Teinit määrittelevät ihmisiä tuollaisten kautta. Ohis.
Laukku 245€, hänen ikänsä 5 v., hänen koulutustaan en tiedä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olet vain kateellinen. Ei laukun arvo kerro henkilön itsetunnosta yhtään mitään. Se on jokaisen oma valinta mistä tykkää ja mihin rahansa käyttää.
Jos kerran laukku on jokaisen OMA valinta, OMA tykkäämisen kohde ja se kohde johon käyttää mahdollisesti paljon rahoistaan -- kyllähän se nimenomaan kertoo aika paljon käyttäjästään.
Tää sun kommentti kertoo susta paljon, ei niistä laukkujen käyttäjistä ollenkaan.
Joku vaan sattuu tykkäämään laukuista ihan siinä missä joku toinen tykkää koirista, joku toinen ruuan laitosta ja joku toinen koristetyynyistä. Ei se silti kerro ihmisestä juuri mitään sen syvällisempää eikä määritä sitä millainen ihminen on. Tunnen monia todella kivoja ja itsevarmoja naisia, jotka vaan sattuvat tykkäämään laukuista.Itse väität koko ajan, että jonkun huolella valitsema ja fanittama esine EI kerro hänestä mitään ihmisenä. Silti väität, että tuntemillasi "kivoilla ja itsevarmoilla naisilla" on merkkilaukkuja, joista he vain "sattuvat" pitämään, eli kuulostaa siltä että SINÄHÄN siinä arvioit merkkilaukuista pitävät naiset kivoiksi ja itsevarmoiksi. Introspektion puutteesta kertoo se, että lisäsit sinne sanan "sattumalta".
Eli päätä nyt, kertooko laukku jotain kantajastaan vai eikö se kerro. You can't have it both ways.
Olipa huonoa logiikkaa. Ihmiset pitävät sattumalta erilaisista ja ristiriitaisiltakin vaikuttavista asioista, eikä joku yksittäinen niistä kerro vielä henkilön persoonasta mitään kovin olennaista. Itse inhoan merkkilaukkuja, eikä tämäkään tieto paljasta vielä juuri mitään minusta ihmisenä. Ihmisen ostokset ovat vain ostoksia. Teinit määrittelevät ihmisiä tuollaisten kautta. Ohis.
Tuon aikaisemman kirjoittajan mielestä laukuista tykkäävät naiset ovat itsevarmoja ja kivoja. Hän heijastaa tietysti laukunomistajiin piirteitä, joita uskoo itsensäkin viestittävän laukuillaan. Hupaisaa on, että sama tyyppi sitten toisessa lauseessa väittää ettei laukku kerro mitään kantajastaan.
Ihmettelen miten henkilö ei itse huomaa kuinka ristiriitainen hänen viestinsä on.
Kallein laukku on maksanut ehkä 20 euroa, ikää on ja autokoulussa olin viimeksi, tosin siitä on jo kauan.
Alepan kassi, 20 senttiä, 59 vuotta, ala-asteen kolme luokkaa.
Olen kouluttanut laukkuani maalla, merellä ja ilmassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuon aikaisemman kirjoittajan mielestä laukuista tykkäävät naiset ovat itsevarmoja ja kivoja. Hän heijastaa tietysti laukunomistajiin piirteitä, joita uskoo itsensäkin viestittävän laukuillaan. Hupaisaa on, että sama tyyppi sitten toisessa lauseessa väittää ettei laukku kerro mitään kantajastaan.
Ihmettelen miten henkilö ei itse huomaa kuinka ristiriitainen hänen viestinsä on.
'Heijastaa tietysti'. Hän kirjoitti eräistä naisista, ei laukkunaisista yleisesti. Itse harrastat tahallisia ylitulkintoja.
Vyölaukku 9 euroa Tokmannilta. KTM
Sasta Jääkäri XL, 479 €, iki-teekkari
50v vanha kangaskassi. Tohtori
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Akat ovat yksinkertaisia kun menevät halpaan ja laittavat rahansa monen sadan euron merkkilaukkuun ja vaatteisiin joka saattaa olla vielä halvempaa materiaalia kuin tavalliset tuotteet.
Merkkilaukuista kalleimmat ovat laadukasta materiaalia ja käsityötä. Lisäksi niitä valmistetaan usein hyvin rajoitettu määrä, joten niistä tulee keräilyharvinaisuuksia, jotka käytettyinäkin ovat niin haluttuja, että niistä voi saada enemmän rahaa kuin mitä laukku alkujaan maksoi. Tuollainen merkkilaukku on todella hyvä sijoitus rahallisesti. Tyylinsä puolesta klassinen laukku pitää usein myös pintansa. Laadukas nahka myös paranee ulkonäkönsä puolesta vuosi vuodelta. Valmistajilla on myös korjauspalvelu, jossa kulunut laukku laitetaan uuteen uskoon, jos sauma alkaa repsottaa.
(Tässä faktoja. En omista itse yhtään merkkilaukkua, mutta jos mulla olisi varaa enemmän voisin muutaman ostaa ihan laadun takia.)
Näinhän sitä uskotellaan. Ihan samassa hikipajassa Kiinassa ne merkkilaukut kuin muutkin kassit tehdään.
Savotta -rinkka noin 300 FIM vuonna 1978.
Akateeminen mies 65v.
Vierailija kirjoitti:
Täytän tänä vuonna 50v ja olen ajatellut ostaa itselleni syntymäpäivälahjaksi elämäni ensimmäisen (ja viimeisen) merkkilaukun. Tumma nahkalaukku käyttöön, ei näkyviä logoja. Vinkatkaa sopivaa laukkua;)
Mielestäni laukun laatu ei pahemmin enää parane siitä, kun hinta menee yli viidensadan eli esim. tonnia hipovat Mulberryt, Vuittonit sun muut sisältää sitten enimmäkseen brändilisää. Plus että tuntuu näissä luksuslaukuissa laatu menneen alaspäin... Hyviä ja kestäviä laukkuja "keskitason" brändeillä on kokemukseni mukaan esim. MacDouglas, Kenneth Cole, Jaeger, Coccinelle, Furla.. Lisäksi Longchampilla on hyviä nahkalaukkuja niiden heidän perinteisten kangaslaukkujen rinnalla. Kotimaisista brändeistä Lovia tuntuu nyt olevan pinnalla, mutta itse en omista yhtään laukkua siltä.
Vierailija kirjoitti:
Savotta -rinkka noin 300 FIM vuonna 1978.
Akateeminen mies 65v.
Laukku on suutarin tekemä, hinnaltaan noin 120 euroa, ja laukku on 20 vuotta vanha, Suutari on itseoppinut.
https://www.stockmann.com/marimekko-joutuisa-nahkalaukku/12114190502.ht…
Marimekon Joutuisa, 385 €
Haltin reppu noin 85 €, ostin tosin alennuksesta 50 %. Ei tulisi mieleenkään käyttää satoja euroja laukkuihin, mieluummin matkustelen.
N 43, pari maisterin tutkintoa
Vierailija kirjoitti:
https://www.stockmann.com/marimekko-joutuisa-nahkalaukku/12114190502.ht…
Marimekon Joutuisa, 385 €
Psykiatrian erikoislääkäri, ikä 42 vuotta.
Vierailija kirjoitti:
Ja täällä nämä muka maisterit ja viestinnänjohtajat yms. viettävät aikaansa vauvapalstalla, jossa suurinosa työttömiä köyhiä luusereita?
En ihan usko. Olkaapa rehellisiä.
Täällä lakimies. Laukku; mulberry 1300 e
Ja lueskelen kyllä välillä vauva-palstaa. Enkä ole ainoa.
Opiskeluaikoina ostin halvimman laukun. En muista hintaa, mutta halpuus
kai johtui siitä että mappi ei mahtunut siihen kuin poikittain.
En valmistunut, mikä ei johtunut laukusta.
Michael Korsin laukun ostin alennusmyynnistä Sveitsistä. Taisi olla samaa hintaluokkaa mutta parisataa siitä vain maksoin. Olimme lomalla ja törmäsimme sveitsiläispariskuntaan ja lähdimme yhdessä ajelemaan seuraavana päivänä. Jossain matkan varrella kun olimme kahvilla rouva kysyi, onko mun laukku alkuperäinen? Huh, olipa kysymys.. no tietysti oli ja kerroin mistä sen hankin. Laukku oli vähän erikoisen värinen ja päädyin antamaan sen puolison jk:n tyttöystävälle, nykyisin vaimo. Toivottavasti hänelle sopivampi ja tulee sitä myös käytettyä. Tai pistää kiertoon kun itsekin.