Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kallein omistamasi laukku, ikä ja koulutus

Vierailija
22.04.2016 |

Aloitan: 750 euron Furla, 35 ja ylempi korkeakoulututkinto

Kommentit (2242)

Vierailija
1801/2242 |
06.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitähän toi mun viimeisin LV maksoi, ehkä jotain 2300,-. YO-merkonomi, 42-vuotta.

Rumia laukkuja. Tuolla hinnalla saisi paljon tyylikkäämpiä laukkuja.

Vierailija
1802/2242 |
06.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Akat ovat yksinkertaisia kun menevät halpaan ja laittavat rahansa monen sadan euron merkkilaukkuun ja vaatteisiin joka saattaa olla vielä halvempaa materiaalia kuin tavalliset tuotteet.

Merkkilaukuista kalleimmat ovat laadukasta materiaalia ja käsityötä. Lisäksi niitä valmistetaan usein hyvin rajoitettu määrä, joten niistä tulee keräilyharvinaisuuksia, jotka käytettyinäkin ovat niin haluttuja, että niistä voi saada enemmän rahaa kuin mitä laukku alkujaan maksoi. Tuollainen merkkilaukku on todella hyvä sijoitus rahallisesti. Tyylinsä puolesta klassinen laukku pitää usein myös pintansa. Laadukas nahka myös paranee ulkonäkönsä puolesta vuosi vuodelta. Valmistajilla on myös korjauspalvelu, jossa kulunut laukku laitetaan uuteen uskoon, jos sauma alkaa repsottaa.

(Tässä faktoja. En omista itse yhtään merkkilaukkua, mutta jos mulla olisi varaa enemmän voisin muutaman ostaa ihan laadun takia.)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1803/2242 |
06.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täytän tänä vuonna 50v ja olen ajatellut ostaa itselleni syntymäpäivälahjaksi elämäni ensimmäisen (ja viimeisen) merkkilaukun. Tumma nahkalaukku käyttöön, ei näkyviä logoja. Vinkatkaa sopivaa laukkua;)

Vierailija
1804/2242 |
06.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lidlin muovikassi, 0,24 senttiä, 54v, elämän koulu.

Vierailija
1805/2242 |
06.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuohikontti, vanha, ei mitään sivistystä koulutuksesta puhumattakaan. On koristeena seinällä. Käytössä hankala, pitää kahinaa ja rikkoo nailonsukat.

Vierailija
1806/2242 |
06.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka on katsonut tubesta Porin kaupungin mainosvideoita kaupunginjohtaja Luukkosesta (Joonas Nordman)?

Osuu ytimeen kun rouva kaupunginjohtaja toteaa lihatiskillä että en mä noin kallista osta. Seuraavassa kohtauksessa pyörittelee laukkua käsissään ja toteaa että en mä noin halpaa osta!

Vierailija
1807/2242 |
06.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vasta harkitsen, koulutus hirvittää, Ikää minulla 60+, nuorempaa laukkua haen.

Vierailija
1808/2242 |
06.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kallis laukku kertoo käyttäjästään paljon... itsetunto nolla.

Höpönlöpön! Ihan kuin tuntisit kaikki laukun omistajat! Kannattaa kasvaa aikuiseksi ja ajatella aikuisen tavoin. Ei pety elämässä!  

Näin on, kannattaisi jotenkin yrittää sisäistää, että kaikki ei ole persaukisia ja jotain sillä rahalla on ostettava. Ei siitä pankkitilillä mitään iloa ole. Kannattaa käydä koulut kunnolla ja hankkia sellainen ammatti missä tienaa jos tällaisella asialla on itselle merkitystä. Koulutus on kustannettu Suomessa yhteisistä varoista ja on opiskelijalle ilmaista.

Jos on vaikea keksiä rahoilleen käyttöä, suosittelen hyväntekeväisyyteen lahjoittamista.

Joku nälkää näkevä olisi ikionnellinen kun voisi ostaa rahoillasi Merkkilaukun, mieluiten nahkaa, sitä olisi mukavampi pureskella kuin tekonahkaista 😖

Vierailija
1809/2242 |
06.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täytän tänä vuonna 50v ja olen ajatellut ostaa itselleni syntymäpäivälahjaksi elämäni ensimmäisen (ja viimeisen) merkkilaukun. Tumma nahkalaukku käyttöön, ei näkyviä logoja. Vinkatkaa sopivaa laukkua;)

Et kertonut kokoa, tyyliä, etkä budjettia. Itse ostaisin luultavasti Mulberryn Antony -laukun. Sehän on klassikko. Käytännöllinen, löytyy eri kokoisenakin, eri värisenä ja eri materiaalilla.

Vaikka tää mustana tai klassinen punaruskea.

https://www.mulberry.com/fi/shop/women/bags/small-antony-oxblood-small-…

Vierailija
1810/2242 |
06.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Marimekon laukku, jotain 150e. Joku täällä totesikin aiemmin että parempiakin sijoituskohteita löytyy kuin laukut, samaa mieltä olen... Terkuin 35v, amk koulutus.

Vierailija
1811/2242 |
06.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Akat ovat yksinkertaisia kun menevät halpaan ja laittavat rahansa monen sadan euron merkkilaukkuun ja vaatteisiin joka saattaa olla vielä halvempaa materiaalia kuin tavalliset tuotteet.

Merkkilaukuista kalleimmat ovat laadukasta materiaalia ja käsityötä. Lisäksi niitä valmistetaan usein hyvin rajoitettu määrä, joten niistä tulee keräilyharvinaisuuksia, jotka käytettyinäkin ovat niin haluttuja, että niistä voi saada enemmän rahaa kuin mitä laukku alkujaan maksoi. Tuollainen merkkilaukku on todella hyvä sijoitus rahallisesti. Tyylinsä puolesta klassinen laukku pitää usein myös pintansa. Laadukas nahka myös paranee ulkonäkönsä puolesta vuosi vuodelta. Valmistajilla on myös korjauspalvelu, jossa kulunut laukku laitetaan uuteen uskoon, jos sauma alkaa repsottaa.

(Tässä faktoja. En omista itse yhtään merkkilaukkua, mutta jos mulla olisi varaa enemmän voisin muutaman ostaa ihan laadun takia.)

Joo,jos se on käyttämätön,alkuperäisessä laatikossa yms.  ja todella harvinainen,joita tehdään tyyliin 2 kpl  ,ehkä sen voi myydä joskus 50v päästä kovemmalla voitolla kuin muissa sijoitustavoissa.

Vierailija
1812/2242 |
06.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku reppu, 49,90 €. 50, kasvatustieteiden tohtori

Vierailija
1813/2242 |
06.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olet vain kateellinen. Ei laukun arvo kerro henkilön itsetunnosta yhtään mitään. Se on jokaisen oma valinta mistä tykkää ja mihin rahansa käyttää.

Jos kerran laukku on jokaisen OMA valinta, OMA tykkäämisen kohde ja se kohde johon käyttää mahdollisesti paljon rahoistaan -- kyllähän se nimenomaan kertoo aika paljon käyttäjästään.

Tää sun kommentti kertoo susta paljon, ei niistä laukkujen käyttäjistä ollenkaan.

Joku vaan sattuu tykkäämään laukuista ihan siinä missä joku toinen tykkää koirista, joku toinen ruuan laitosta ja joku toinen koristetyynyistä. Ei se silti kerro ihmisestä juuri mitään sen syvällisempää eikä määritä sitä millainen ihminen on. Tunnen monia todella kivoja ja itsevarmoja naisia, jotka vaan sattuvat tykkäämään laukuista.

Vierailija
1814/2242 |
06.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mahalaukku. Korvaamaton. Ammattitutkinto. Mies 37v.

Vierailija
1815/2242 |
06.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo,jos se on käyttämätön,alkuperäisessä laatikossa yms.  ja todella harvinainen,joita tehdään tyyliin 2 kpl  ,ehkä sen voi myydä joskus 50v päästä kovemmalla voitolla kuin muissa sijoitustavoissa.

Ei. Kyllä niiden merkkien kuuluisimpien laukkujen uudelleenmyyntiarvo on usein lähellä 100 % ja joidenkin tiettyjen mallien kohdalla usein yli 100 % ja eräillä jopa 226 %.

Vierailija
1816/2242 |
06.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Satsaan laukkuun max tonnin ellei ole Chanel. Neljä n tonnin laukkua, 2 Chloe, 2 lv. Muut noin 500, joita käytän eniten, Apc. Maisteri tuplana ja ikää 46.

Vierailija
1817/2242 |
06.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Marimekko, oisko ollut alle 200, ikä 65, fil. maist. 

Vierailija
1818/2242 |
06.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olet vain kateellinen. Ei laukun arvo kerro henkilön itsetunnosta yhtään mitään. Se on jokaisen oma valinta mistä tykkää ja mihin rahansa käyttää.

Jos kerran laukku on jokaisen OMA valinta, OMA tykkäämisen kohde ja se kohde johon käyttää mahdollisesti paljon rahoistaan -- kyllähän se nimenomaan kertoo aika paljon käyttäjästään.

Tää sun kommentti kertoo susta paljon, ei niistä laukkujen käyttäjistä ollenkaan.

Joku vaan sattuu tykkäämään laukuista ihan siinä missä joku toinen tykkää koirista, joku toinen ruuan laitosta ja joku toinen koristetyynyistä. Ei se silti kerro ihmisestä juuri mitään sen syvällisempää eikä määritä sitä millainen ihminen on. Tunnen monia todella kivoja ja itsevarmoja naisia, jotka vaan sattuvat tykkäämään laukuista.

Itse väität koko ajan, että jonkun huolella valitsema ja fanittama esine EI kerro hänestä mitään ihmisenä. Silti väität, että tuntemillasi "kivoilla ja itsevarmoilla naisilla" on merkkilaukkuja, joista he vain "sattuvat" pitämään, eli kuulostaa siltä että SINÄHÄN siinä arvioit merkkilaukuista pitävät naiset kivoiksi ja itsevarmoiksi. Introspektion puutteesta kertoo se, että lisäsit sinne sanan "sattumalta".

Eli päätä nyt, kertooko laukku jotain kantajastaan vai eikö se kerro. You can't have it both ways.

Vierailija
1819/2242 |
06.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vieläkö tämä ketju on hengissä? Kuvittelin, että ihmiset ovat merkkilaukkujen suhteen tulleet vähitellen järkiinsä.

Vierailija
1820/2242 |
06.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Freitag Hawaii Five-O jollainen näyttää nykyään maksavan 160e, jotain suunnilleen samaa luokkaa maksoi mielestäni silloinkin  kun ostin. 36-v lääkäri. Tykkään yleisellä tasolla ostaa tavaroita jotka ovat "aitoja", ei siis esim. keinonahkaa tai joku halpislaukku jonka on tarkoitus muistuttaa designlaukkua, mutta en kuitenkaan ole käsilaukkuintoilija, joten montaa satasta ei kiinnostanut käsilaukkuun laittaa, enkä edes tykkää mistään LV- tai Mikael Korsi -designistä. Monta vuotta harmittelin tätä vaikeaa yhtälöä kunnes keksin Freitagin.