Kallein omistamasi laukku, ikä ja koulutus
Aloitan: 750 euron Furla, 35 ja ylempi korkeakoulututkinto
Kommentit (2242)
149e Pieces-merkin nahkalaukku, 35.v ja alempi korkeakoulutus.
Mies 47v, laukkuja tai reppuja kertynyt useita kappaleita, kallein niistä maksoi nolla euroa, eli olen saanut kaikki nämä eri paikoista lahjana, työpaikoilta mm. ison putkimallisen kassin, tilausten ohessa, S-bonuskortin ottaessakin sai kangaskassin, jota ei ole vielä tullut käytetyksi kertaakaan, vaikka varmaan jo 10 vuotta ollut. Siihen tosin hyvin mahtuu säilytykseen pari noista muista repuista...
Koulutus ei liity tähän mitenkään.
En omista yhtäkään laukkua. 29v. YO.
Taitaa olla Fjällråven - laukku, ikää noin kaksi vuotta, laukulla ei mitään koulutusta
Terv. Kielipoliisi
20c Prisma, erikoislääkäri...
Fjällräven Kånken reppu, 53 v, peruskoulu.
Vierailija kirjoitti:
20c Prisma, erikoislääkäri...
Kappas kolleega sattunut paikalle.
Hermès Birkin 35 Rouge Garance Clemence PHW hinta siinä reilun 10000 euroa
~ $250 Samsonite, ihan merkkiliikkeestä ostettu rapakon tuolta puolen.
Laukulla ikää 25 vuotta ja käsittääkseni se on lentokoneen ruumaan meneväksi laukuksi koulutettu. Siellä se on koko ikänsä hommaansa hoitanut useamman satatuhatta lentomailia.
Itse olen kuusikymppinen koneinsinööri.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
60 €
Filosofian maisteri, 35v
Kysyttiin kalleinta omistamaasi laukkua, ei pelkästään hintaa, ikää ja koulutusta.
No just siihenhän on vastattu. 35 v FMn kallein laukku on maksanut 60 euroa.
-sivusta
Laukkuni koulutus?
Olen heittänyt sen lattialle ja hylännyt pimeään komeroon. Miten pääsen tästä eteenpäin.
Tällä hetkellä eniten käytössä muutaman vuoden ikäinen Adaxin nahkashopperi, hintaa oli noin 300 euroa alessa.
Nuorempana pärjäsin vapaa-aikana pikkulaukulla tai taskuilla. Töissä käytin salkkua.
Nyt ikää 50 ja paljon sairauksia. Pakko olla aina paljon henk.kohtaista tavaraa mukana. Töihin liittyviä tavaroita ei enää niin paljon tarvitse päivittäin kuljetella.
Opistotason koulutus pohjilla ja jatkuvaa kouluttautumista koko työhistorian. Työt olen aloittanut perheyrityksessä yläasteella.
Laukkuja pitää koulutella ja huoltaa. Hyvin tehty nahkalaukku kestää. En muista, että mitään laukkua olisin saanut kulutettua käyttökelvottomaksi. Joskus on tarvinnut suutaria.
Yhtään ns merkkilaukkua minulla ei ole. Olisi rahaa ostaa, mutta ei ole minun juttuni. En osaa nähdä laukkua sijoituksena. En voi kuvitella, että maksaisin laukusta edes tonnia.
Minulla on muutamia saman hintaluokan laukkuja. Ted Bakeriä tms. 60-100€. Ehkä joku kalliimpi kassi olisi joskus mukava, mutta olen pihi ja laukun ulkonäkö vaikuttaa enemmän ostopäätökseen kuin merkki tai hinta.
N27 amis.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joku veska Saksasta, 80 euroa ja kaduttaa, en enää ikinä aio käyttää yli 20 euroa johonkin yhdentekevään pussukkaan. Itse asiassa olen hylännyt käsilaukut kokonaan, mielestäni ne ovat naisten alistamista pahimmillaan, jotkut rapakon takana olevat vaatturit ne vain huijaavat hassaamaan satoja ja jopa tuhansia euroja johonkin roihnaan jonka arvo laskee kuin lehmän häntä. Olen ollut täysin ilman laukkua jo 3 vuotta. Ihanaa kun ei tarvi raahata mukanaan mitään Muumimamman riippakiveä, josta pitäisi muka löytyä kaikki! Todella hyvin olen pärjännyt ilmankin.
Ikä 28, hallintotieteiden yo.
Hienoa että et ole haksahtanut ylihintaisiin laukkuihin, mutta alapeukku tuli siitä, että käsilaukut ovat muka naisten alistamista ja ilmankin pärjää. Ei pärjää, ne ovat erittäin käteviä ja suosittelen miehillekin. Typerää survoa tavaroita ahtaisiin taskuihin kun voi kanta laukussa.
Mäkin haluaisin tietää miten pärjää ilman laukkua. Minne kännykän ja lompsan tunkee jos ei ole reisitaskuhousut, sellaiset kunnolliset? Avaimet, huulirasvat, Ventolinet, nenäliinapaketin, silmätipat jne. Ihan oikeasti haluaisin tietää, olisi ihana kun ei tarvitsisi raahata tuollaista kapinetta aina kaikkialle.
Lompsasta voisi luopua jos voisi luottaa että Apple Pay tai MobilePay toimii aina ja kaikkialla, mutta niin ei ikävä kyllä vielä ole. Ja sitten jonnekin pitäisi saada ajokortti, henkkari, ym. tärkeät kortit, ja puhelimeen en tasan ota sellaista kannellista kuorta missä olisi pari korttipaikkaa, työpuhelimessa on ja se on aivan kauhea käyttää. Tavallaan mulle laukku on helppo, kun muuten kaikki on aina hukassa. Nyt ne kaikki asiat on aina laukussa eikä niitä tarvi keräillä ympäri kämppää aina lähtiessä jonnekin.
Miksi sun pitää raahata mukana koko apteekkia? Kännykkä yhteen taskuun, ja pieni korttilompakko (vain vähän korttia isompi) toiseen taskuun, sama toimii avaimenperänä. Eli kaksi taskua riittää.
No siis mulla ei töissä ole mitään henkilökohtaisten tavaroiden paikkaa kun ei ole vakituisia työpisteitä. Kaikki lääkkeet mitä työpäivän aikana voi tarvia pitää olla mukana kuljetettavissa. Näitä on siis närästyslääkkeet, särkylääkkeet, astmalääkkeet, silmätipat tai silmät kuivuu niin ettei niitä voi auki pitää jne. Niin ja Epipen anafylaktisen reaktion varalta. Ainoa mikä ei ole käytännössä päivittäisessä käytössä on särkylääkkeet ja se epipen. Että siis jos haluaa elossa ja työkykyisenä pysyä niin vähän pakko on raahata sitä apteekkia mukana. Mutta siis vaikkei tarvisikaan mitään lääkkeitä raahata, niin harvassa vaatteessa mulla on niin isot taskut että toi normaalikokoinen puhelin niihin mahtuisi ilman putoamisvaaraa, saati sitten tuo avainnippu koti-, työ-, ja autonavaimineen.
Korttilompakko mulla on, mutta se kulkee lompsan lisäksi laukussa kun kaikki kortit ei mitenkään mahdu lompakkoon. On 3 pankki-/luottokorttia, ajokortti, henkkari, kela-kortti, plussakortti, kirjastokortti, EHIC-kortti, sekä hirveä määrä muita erilaisia etukortteja. Näistä suurin osa on siellä erillisessä korttilompakossa kun niitä harvemmin tarvii. Onneksi nykyään on sentään osa etukorteista jo ajokortin yhteydessä tai jonain applikaationa. Mä olen oikeasti vähän kateellinen niille keiden elämä on niin yksinkertaista että kännykkä, pari avainta, ja pari korttia riittää. Kun osaisikin järjestää oman elämänsä sellaiseksi.
Alelaarista 8 euron laukku. Ikä 65, koulutus kansakoulu, ammatti siivoaja.
30 euroa nahkalaukku kirpparilta, myöhemmin suutarilla mennyt varmaan kyllä viisikymppiä sen korjailuun.
KTM, 35v, rahoitusala
Guess oliskohan jotain 120e, 35v ja amk.
Vierailija kirjoitti:
Yhtään ns merkkilaukkua minulla ei ole. Olisi rahaa ostaa, mutta ei ole minun juttuni. En osaa nähdä laukkua sijoituksena. En voi kuvitella, että maksaisin laukusta edes tonnia.
Monellakin on rahaa ostaa montaa asiaa, mutta ne eivät ole heidän juttujaan. Tarvitsetko nähdä kaiken rahallisena sijoituksena jotta voit ostaa asioita?
Itse en ostaisi kalastus, metsästys, auto, viski/viini etc etc asioita vaikka rahaa tosiaan on ostaa, enkä toki näe niitä sijoituksena edes itseeni.
Mutta jokainen omalla tavallaan eikös?
Tohtori, 46v. Rinkka 250 €. Käsilaukkuna kotimainen Riiminka-kangaslaukku 79 €.
Utua n. 280€, suomalainen merkki.
Amk tutkinto löytyy