Kallein omistamasi laukku, ikä ja koulutus
Aloitan: 750 euron Furla, 35 ja ylempi korkeakoulututkinto
Kommentit (2242)
Olen 39 amis. Pidän laukuista, ja jos olisi enemmän rahaa niin varmasti olisi merkkilaukkuja kaapit täynnä. Nyt on kuitenkin ns keskihintaisia laukkuja paljon. Ralph Lauren, coccinelle,furla jne.
15e nahkalaukku kirpparilta. Uutena olisi ollut päälle 200e, joten aika hyvä diili. Kaikki koulut käyty niin pitkälle kuin pystyy, ikää yli 40.
Vierailija kirjoitti:
Eikö se nyt ole tullut selväksi että tällä palstalla on vain hyvin rikkaita ja korkeasti koulutettuja jotka eivät suinkaan vaatteilla koreile. Laukuksi kelpaa vallan mainiosti lidlin muovikassi, hölmöä pistää rahaa laukkuun.
Tarkoitit varmaan mies ja naisvihaisia ihmisiä, trolleja ja muuten vain mustavalkoisella ajattelulla anonyymeinä pelleileviä henkilöitä.
Toki on myös meitä varakkaita, jotka erinäköisistä syistä täällä vierailemme. Itse en ole kyllä vielä keksinyt muuta syytä kuin perverssin mustan huumorin itselläni.
Niin ja armanin shopperi noin 1400e on oma arkilaukkuni näin syksyisin ja koulutusta on yliopiston verran.
Loewe, jonka ostin itse jo varmaan 15 v sitten, hinta taisi olla vähän päälle 1000€, mutta ostin sen alennusmyynnistä. Reilu 10 v. vanha isohko Prada, jonka sain lahjaksi, hintaa en tiedä, mutta tyttäreni oli sanonut isälleen, että jos sun pitää kysyä hintaa, niin tuohon kauppaan ei mennä :D.
Ikää on jo yli 60. En ole ollenkaan kiinnostunut merkkilaukuista, vaan ostan omaa silmääni miellyttävän ja käytännöllisen laukun. Hintaa ei minun tarvitse katsoa, mutta en maksa jostain nimestä vain nimen vuoksi.
Hauska ketju, tajusin lukiessa, että totta - mullakin on aika kallis Samsoniten matkalaukku ja yllättävän paljon (200e muistaakseni) maksoin juuri päivärepusta vaellusreissuillekin (rinkka on jo vanha, en muista hintaa). Kalleimmat laukut on kuitenkin Michael Korsin tote bag, jota käytän töissä, ja varmaan Guessin käsilaukku. Kummallakin hintaa n. 300-350e. Joskus miettinyt, että pitäisikö panostaa johonkin oikeasti kalliiseen laukkuun, mutta ehkä mä vähän olen pihi sitten kuitenkin.
KTM, 38v
Olen tainnut joululahjaksi miniälle ostaa haluamansa laukun, kun hän on niin mukava. Itse nautin nuukuudesta, laitan rahat säästöön ja minulle kelpaa toisten entiset. Tosin seksikäs musta niittilaukku näyttää oudolta kymmenen vuotta vanhan tuulipuvun takin kanssa, mutta huukeörs niinku te kouluja käyneet sivistyneistömme sanotte aina siellä arkkitehtikilloissanne.
Vierailija kirjoitti:
Tää ketju kertoo kyllä kaiken suomalaisnaisten tyylitajusta.
Oikeasti, reppuja ja kangaskasseja? Ja suhteellisen paljon akateemisilla naisilla, joilla oletettavasti paljon kontakteja työelämässä. Ettekö mieti yhtään ensivaikutelmaa?
Niin samaa mieltä, mutta suomalaiset ajattelee että köyhä se vaatteilla (laukuilla) koreilee, ikäänkuin kivasti tai tyylikkäästi pukeutuminen olisi jotenkin pois siitä että heidän työtään tai älykkyyttään arvostetaan. Tai että jos laittaa paljon rahaa laukkuun, ei laita mitään hyväntekeväisyyteen. Asun kantakaupungissa ja ihmettelen välillä kun miehillä ja naisilla on talvitakkeina töihin/kaupungille samoja takkeja joilla he hiihtävät ja ulkoilevat.
savotta 906. maksoi 495 euroa. ikää 45v. ja kouluja on käyty.
Vierailija kirjoitti:
En tiedä laukkuni koulutusta tai ikää, mutta koulutus on vanhalla armeijan olkakassilla varmasti kovempi kuin valtaosalla tämän ketjun leuhkijoista.
Hyvä pointti, leuhkijoitahan nämä ovat, mutta ihmettelen että annetuilla koulutustasoilla vastaillaan tällaiseen umpityperään ketjuun, ovat kuin joitakin alakoululaisia, mutta silti niin "tohtoreita, maistereita, korkeakoulua muka käyneitä." Vastauksista näkee, että hyvä jos on päästy alakoulusta läpi.
Käytetty olkalaukku, 25e, 36v, ammattikorkeakoulu
Dolce & Gabbanan iltalaukku 500e, varmaan jo lähemmäs 10 vuotta vanha. Ikä 43, korkeakoulututkinto. En omista muita merkkilaukkuja.
200e joku nahkalaukku. Ostettu Nykistä 10v. sitten. Ei paljoa laukut kiinnosta. Ylempi korkeakoulututkinto löytyy ja ikää 32v. En tiedä milloin viimeksi olen käyttänyt laukkua. Vuosia sitten varmaan. Käytän reppua ja matkoillakin rinkkaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En tiedä laukkuni koulutusta tai ikää, mutta koulutus on vanhalla armeijan olkakassilla varmasti kovempi kuin valtaosalla tämän ketjun leuhkijoista.
Hyvä pointti, leuhkijoitahan nämä ovat, mutta ihmettelen että annetuilla koulutustasoilla vastaillaan tällaiseen umpityperään ketjuun, ovat kuin joitakin alakoululaisia, mutta silti niin "tohtoreita, maistereita, korkeakoulua muka käyneitä." Vastauksista näkee, että hyvä jos on päästy alakoulusta läpi.
Ennemminkin sinä et vain ole ketjun kohderyhmää. Kyllä minusta on mukava kuulla millaisiin laukkuihin muut ovat päätyneet ja vielä mukavampi, kun avaavat vähän taustoja, että miksi. Jos laukut ei ole sun juttu, niin ei siitä tarvi katkeroitua, että jotkut toiset niihin panostavat.
En tiedä, alle 100€?
N52, ylempi korkeakoulututkinto.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä ihmettä. Ylpeämpi olen tutkinnostani kuin laukuistani. Ja opiskeluun olen panostanutkin, en laukkuihin.
Hmmm, Fjällrävenin reppu maksoi kyllä (liian) monta kymppiä. 43 v. , VTM, tohtorikoulutettava
Marimekkoa, joku 70€, 48v, ja ylempi korkeakoulututkinto.
Kaikki luksuslaukut myyty tai heitetty roskiin. Enää en suostu käyttämään yli viiden sadan laukkua. Periaatteessa yksikin riittäisi.
Eikö se nyt ole tullut selväksi että tällä palstalla on vain hyvin rikkaita ja korkeasti koulutettuja jotka eivät suinkaan vaatteilla koreile. Laukuksi kelpaa vallan mainiosti lidlin muovikassi, hölmöä pistää rahaa laukkuun.