Kallein omistamasi laukku, ikä ja koulutus
Aloitan: 750 euron Furla, 35 ja ylempi korkeakoulututkinto
Kommentit (2242)
Vierailija kirjoitti:
Hmm... paheksun sekä kalliiden laukkujen ostamista, että miehisiä kalliita "peniksenjatkeita". Urpoa käytöstä molemmat. Olen ostanut jonkun geneerisen max. 200€ laukun. Muotiteollisuus ja muotihuoneiden valta tässä asiassa on täysin päätöntä ja turhaa.
Sinä olet hyvä ihminen.
Vierailija kirjoitti:
Vielä näistä laukuista mietteitä: ymmärrän laadun ja kauneuden päälle, mutta en merkkihöpötyksen. Minustakin olisi kiva jos täällä pukeuduttaisiin nätimmin, mutta en koe että laukku olisi se suurin kompastuskivi kun katsoo kadunkuvaa.
Kallis merkkilaukku näyttää mauttomalta jos sen yhdistää muotiketjun akryyli-villakangastakkiin. Tai talviurheilutakkiin. Tai risaisiin lenkkareihin. Mutta toki jos päällä on omaan kokoon kuositeltu laadukas huipputakki, tyylikkäät asusteet ja vaatteet, sekä hoidetut laatukengät, niin voi merkkilaukkukin upota kokonaisuuteen. Toki vaatii myös sen että naama ja hiukset ovat huolitellut.
Moni ostaa kalliin laukun ja kuvittelee ostaneensa tyyliä vaikka kokonaisuus on ihan hukassa :-/
Jaa, tästä kyllä olen eri mieltä. High-low -pukeutuminen toimii loistavasti maailmalla, jopa siellä legendaarisessa Pariisissa. Itse en todellakaan länttäisi päälleni merkkituotetta merkkituotteen jälkeen, se se vasta mautonta onkin. Jos mulla on Chanel kainalossa kauppoihin lähtiessä, niin muuten päällä saattavat olla halpisfarkut, markettilenkkarit ja jokin random paita (mahdollisesti keikalta ostettu bändipaita). Jos pistän Hermès-huivin kaulaan, mukana kulkeva laukku on merkitön, samoin muut vaatteet - ja kyllä, käytän sitä ihan UFFista ostetun, alkujaan Citymarketista peräisin olevan toppatakin kanssa. :D
Mä en koe mitään tarvetta olla oman elämäni instamalli - vaikuttaa muutenkin siltä, että lähinnä parikymppiset tytöt kuvittelevat, että aina pitää vetää "ykköset niskaan" jotta saa jonkin kuvitteellisen luvan käyttää kallista merkkilaukkua tms...
Muistutukseksi: Coco Chanel itse suunnitteli ja käytti lähinnä pelkkiä rihkamakoruja (hän sanoi, että naisten ei ikinä pitäisi käyttää aitoja kulta- ja timanttikoruja koska yhtä hyvin kaulaan voisi ripustaa shekkivihon) ja puki naiset alusvaatekankaisiin (jersey-neulos).
2 Vuittonin pochettea, noin 800e kpl. 45v, maisteri.
Joululahjaksi olen ajatellut itselleni Vuittonin 2500e hintaista vähän isompaa laukkua töihin.... saa nähdä raaskinko vielä tänä jouluna..
En ole laukkuihminen, ja kalleimmat Mulberry (olisiko maksanut joku 600-700e?) ja pari Samujin käsilaukkua (muistaakseni maksaneet noin 400-500e kappale?). Käytän samoja laukkuja vuodesta toiseen kunnes hajoavat, ja nuo em. ovat olleet todella kestäviä, joten tuskin ostan uutta pitkään aikaan. Ikä 46 ja maisteritutkinto.
En katsomatta muista merkkejä, mutta mieheni on ostanut minulle kaksi merkkilaukkua, ilmeisesti melko arvokkaita. Minua ei kiinnosta laukut tai yleensäkään kalliit merkit ollenkaan. Toki olen noita käyttänyt, kuten olisin käyttänyt, jos samat laukut olisi ostettu jostain halpahallista. En ikinä käyttäisi rahojani tuollaiseen. Jos joku haluaa käyttää, ei ole minulta pois. Olen maisteri ja minulla on kaksi eri yliopistotutkintoa.
LRL noin 300 ja ikä 62, ylempi korkeakoulututkinto.
Minulla on parinkympin laukku Prismasta, kuusivuotias. Mitä koulua suosittelette?
Louis Vuitton Alma PM, hinta 1,800.00 EUR, 29v., insinööri (AMK)
Taitaa olla joku Furla tai Samuji en muista merkkiä, kuudensadan veska.
Nainen 38, FT
Satunnainen vauvailija. Kallein lienee vaellusreppu n. 70€. Korkeakoulutus ja n. 250k€ vuositulot.
Vierailija kirjoitti:
Minulla on parinkympin laukku Prismasta, kuusivuotias. Mitä koulua suosittelette?
Eiköhän esikoulu olisi tuossa iässä paikallaan. Onko laukkusi sen mallinen, että se pystyy itse kantamaan eskarireppunsa?
Käytettynä ostettu Lambertson Truex nahkasalkku 200, 51, MBA kesken.
Vierailija kirjoitti:
Muutama Mulberry on, eri ikäisiä, mutta ei niillä yhdelläkään mitään koulutusta ole.
Aivan loistava vastaus, ai että, päivän naurut ja piristys, kiitos. 😅😅
Eipä omakaan Mulberry ole kouluja käynyt, mutta itse olen kyllä YTM, 29v.
Alumiinisalkku K-raudasta. Täynnä työkaluja. 25€. Ostettu 20-v. sitten ja edelleen kääntää katseita. Toimitusjohtaja, ikä 52v.
300e joku merkkilaukku, useamman vuoden vanha jo, mutten ole laittanut mihinkään kouluun enkä jaksanut kouluttaa itsekään, tuolla se kouluttamatta riippuu naulakossa.
Ope kirjoitti:
LRL noin 300 ja ikä 62, ylempi korkeakoulututkinto.
Ihanan ikäinen laukku sinulla. Pääsikö laukkusi korkeakouluun papereilla opiskelemaan vai pitikö käydä pääsykokeissa?
2 kpl Samsonite isoja matkalaukkuja, hinnasta ei muistia.
Heitetään tähän ketjuun tällainenkin ajatus: kun mies ostaa 50 000 euron auton, se on osoitus hyvästä toimeentulosta. KUKAAN ei syytä turhamaisuudesta.
Kun nainen ostaa 500 euron laukun, on se heti osoitus loputtomasta itsekeskeisyydestä, "AFRIKASSA NÄHDÄÄN NÄLKÄÄ!"
Haloo, mitä jos jokainen saisi tehdä rahoillaan mitä itse tykkää :)
Ps. Kallein laukkuni on 390 euron Lumi-laukku, ostin hetken mielijohteesta opiskelijana. Nykyään mulla on korkeakoulututkinto ja vakituinen oman alan työ, ja haluaisin Mulberryn tai Givenchyn. Vielä ei ole tullut ostettua.
joku 150e reppu, brenthaven. 40v, maisteri. (Matkalaukku tietty kalliimpi…)