Kallein omistamasi laukku, ikä ja koulutus
Aloitan: 750 euron Furla, 35 ja ylempi korkeakoulututkinto
Kommentit (2251)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Birkin 12000€ ja Chanel 5000€ Ylioppilas ja lähihoitaja. Rikas mies ;)
Miten voi olla ihmisiä, joiden mielestä joku laukku on 12 000 euron arvoinen..? Jos ei mitään parempaa käyttötarkoitusta ylimääräisille rahoilleen keksi (joku tekninen vempele, jonka valmistaminen on oikeasti kallista, sijoittaminen jne.), niin miten olisi, jos sulloisit kännykän, läppärin ja huulipunan johonkin toiseen, yhtä isoon laukkuun ja laittaisit loput rahat vaikkapa vähävaraisten perheiden jouluapuun? Jokainen saa tietenkin tehdä juuri niin tyhmiä ostoksia kuin haluaa, mutta ihmetyttää vaan, että miksi? Suhteellisuuden taju on ainakin tällaisilla täysin hukassa. Laukuissa ei ole mitään sellaisia ominaisuuksia, jotka selittäisivät tuollaisen hinnan. Käytännössä teitte uudehkon pikkuauton arvoisen lahjoituksen ko. firmalle.
Sinulla on käytöstavat hukassa. Jokainen käyttää rahansa mihin itse haluaa. Eivät kaikki laita rahojaan samoihin asioihin tai koe samoja asioita mielenkiintoisina kuin sinä. Joillekin laukut ovat hyvä sijoituskohde. -Ohis
Toki kaikilla on oikeus tehdä ostokset kuten haluaa - kuten jo tuossa kirjoitin - ja oikeus myös esittää mielipiteensä. Ja minun mielipiteeni on, että 12 000 e laukusta on tyhmä ostos. :)
Laukku voi olla sijoitus niin kauan, kun joku muu haluaa tehdä yhtä tyhmän ostoksen. Itse ihmettelen sitä, miksi tällaisia ostoksia tehdään. Kritiikkini kohdistuu laukkuihin siksi, koska niissä ei voi olla mitään ominaisuuksia, jotka selittäisivät korkean hinnan. Korkea hinta perustuu yksinomaan merkkiin ja siihen, että joku on valmis maksamaan tuollaisia hintoja saadakseen esitellä ko. laukkua.
Moni mies suuttuisi jos sanoisit samat sanat niiden autoista. Kjeh. :D Ei mitään järkeä sijoittaa kun arvo laskee.. No mutta itse sijoitan käsilaukkuihin, koska ne tuottavat iloa, niiden jälleenmyyntiarvo on korkea ainakin tietyille laukuille ja olen myös tarkka materiaaleista, suunnittelijoita, ominaisuuksista ja valmistusvuodesta sekä maasta. En "esittele" laukkujani, mutta osa on toki käytössä ja ne harvinaisemmat ovat kokoelmissani suojassa. Sijoitan kylläkin muihinkin kohteisiin kuin laukkuihin, joten laukut ovat vain yksi osa sijoittamistani. Korkean hintaan vaikuttavia tekijöitä on paljon ja mielipiteitä on monia, mutta tyhmäksi haukkujaa en arvosta. -Ohis
5000€ birken, 22v, someprinsessa.
Useampi muutaman satasen laukku. Boss,Armani, Ralph Lauren, furla,coccinelle jne. Rakastan laukkuja, mutta luksuslaukkuja en kuitenkaan omista. En sano että en sellaista ikinä voisi ostaa, mutta ei ainakaan nyt ole ajankohtaista.
Mulla ei kukaan lähipiirin henkilö tai oma mies ymmärrä kalliiden laukkujeni olevan merkkiä tai kalliita. Joskus joku on saattanut kehua esim. väriä tai nahan laatua. En ole somessa joten sitäkään varten en laukkuja osta. Töissäkään ei takuulla kukaan huomaa kyseessä olevan merkkilaukku, koska ostan Suomessa vähän harvinaisempia merkkejä (esim. Celine, Bottega Veneta, Loewe), joissa ei ole suuria logoja.
Luulen että ostan kalliimpia laukkuja täysin omaksi ilokseni, koska olen tykännyt muodista ihan pienestä asti. (aloitin ostamaan brittiläisiä muotilehtiä jo 13-vuotiaana, kun opin englantia tarpeeksi :D). Tykkään muutenkin kauniista tavaroista ja vaatteista.
Vierailija kirjoitti:
40e joku prisman japanilaiskoulu tyylinen reppu, 28v nainen ja amispohjalla. :D ja sekin on jo 6 vuotta vanha reppu. Uudenkin olen jo ostanut mutta tykkäilen tästä liikaa että vaihtaisin vielä
Ihana :D :D Tällä repulla on varmasti myös tunnearvoa. :D
Matkalaukku, tosin en tiedä hintaa, kun sain nuorena sen vanhemmilta. Itse ostetuista varmaan joku olkalaukku maksanut jotain 25-29 eur.
43-v. maisteri.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten voi olla ihmisiä, joiden mielestä joku laukku on 12 000 euron arvoinen..? Jos ei mitään parempaa käyttötarkoitusta ylimääräisille rahoilleen keksi (joku tekninen vempele, jonka valmistaminen on oikeasti kallista, sijoittaminen jne.), niin miten olisi, jos sulloisit kännykän, läppärin ja huulipunan johonkin toiseen, yhtä isoon laukkuun ja laittaisit loput rahat vaikkapa vähävaraisten perheiden jouluapuun? Jokainen saa tietenkin tehdä juuri niin tyhmiä ostoksia kuin haluaa, mutta ihmetyttää vaan, että miksi? Suhteellisuuden taju on ainakin tällaisilla täysin hukassa. Laukuissa ei ole mitään sellaisia ominaisuuksia, jotka selittäisivät tuollaisen hinnan. Käytännössä teitte uudehkon pikkuauton arvoisen lahjoituksen ko. firmalle.
Sinulla on käytöstavat hukassa. Jokainen käyttää rahansa mihin itse haluaa. Eivät kaikki laita rahojaan samoihin asioihin tai koe samoja asioita mielenkiintoisina kuin sinä. Joillekin laukut ovat hyvä sijoituskohde. -Ohis
Höpönpöppöä. Tietysti on jopa typerää laittaa laukkuihin edes monta satasta. Ei naisen arvo ole kiinni laukusta. Nämä Vuittonit ja muut ovat yksinkertaisesti rumia kömpelöitä kauppakasseja, tyylittömiä. Keisarilla ei oikeasti ole vaatteita.
Hieman alle 20 e, 6 v., ei koulutusta (miten laukkuja koulutetaan?)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toki kaikilla on oikeus tehdä ostokset kuten haluaa - kuten jo tuossa kirjoitin - ja oikeus myös esittää mielipiteensä. Ja minun mielipiteeni on, että 12 000 e laukusta on tyhmä ostos. :)
Laukku voi olla sijoitus niin kauan, kun joku muu haluaa tehdä yhtä tyhmän ostoksen. Itse ihmettelen sitä, miksi tällaisia ostoksia tehdään. Kritiikkini kohdistuu laukkuihin siksi, koska niissä ei voi olla mitään ominaisuuksia, jotka selittäisivät korkean hinnan. Korkea hinta perustuu yksinomaan merkkiin ja siihen, että joku on valmis maksamaan tuollaisia hintoja saadakseen esitellä ko. laukkua.
Moni mies suuttuisi jos sanoisit samat sanat niiden autoista. Kjeh. :D Ei mitään järkeä sijoittaa kun arvo laskee.. No mutta itse sijoitan käsilaukkuihin, koska ne tuottavat iloa, niiden jälleenmyyntiarvo on korkea ainakin tietyille laukuille ja olen myös tarkka materiaaleista, suunnittelijoita, ominaisuuksista ja valmistusvuodesta sekä maasta. En "esittele" laukkujani, mutta osa on toki käytössä ja ne harvinaisemmat ovat kokoelmissani suojassa. Sijoitan kylläkin muihinkin kohteisiin kuin laukkuihin, joten laukut ovat vain yksi osa sijoittamistani. Korkean hintaan vaikuttavia tekijöitä on paljon ja mielipiteitä on monia, mutta tyhmäksi haukkujaa en arvosta. -Ohis
Auto on aika paljon monimutkaisempi vempele kuin laukku. Tämä juuri on pointtini. Kyllä tuote voi maksaa, jos hinta on jossakin järjellisessä suhteessa siihen, paljonkin tuotteen valmistaminen ja/tai kehittäminen on maksanut. 12 000 euron laukku taas ei voi olla missään asiassa parempi kuin laadukas 2000-300 euron laukku. Ainoa hintaa korottava tekijä on merkki ja kyllä ne laukut vaan sen merkin takia ostetaan.
Minua yleisemminkin ärsyttää se, että naisille myydään kalliita tuotteita ilman mitään varsinaista panostusta tuotekehittelyyn JA että joku menee nuo tuotteet ostamaan vaatimatta niiltä mitään. Tämä ylläpitää tilannetta, ja sama koskee niitä "sijoituslaukkujasi". Itse en esim. osta mitään kosmetiikkatuotteita vain myyntilauseiden perusteella, vaan luotan vain tieteellisesti todistettuihin ainesosiin. Toivoisin muiltakin naisilta kriittisyyttä tällaisissa asioissa. Laukut menee samaan kategoriaan. Vanha sanonta pitää paikkaansa, että tyhmä ei ole se joka pyytää.
Matkalaukku, 40€, 7 vuotta vanha, sillä ei ole koulutusta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Auto on aika paljon monimutkaisempi vempele kuin laukku. Tämä juuri on pointtini. Kyllä tuote voi maksaa, jos hinta on jossakin järjellisessä suhteessa siihen, paljonkin tuotteen valmistaminen ja/tai kehittäminen on maksanut. 12 000 euron laukku taas ei voi olla missään asiassa parempi kuin laadukas 2000-300 euron laukku. Ainoa hintaa korottava tekijä on merkki ja kyllä ne laukut vaan sen merkin takia ostetaan.
Minua yleisemminkin ärsyttää se, että naisille myydään kalliita tuotteita ilman mitään varsinaista panostusta tuotekehittelyyn JA että joku menee nuo tuotteet ostamaan vaatimatta niiltä mitään. Tämä ylläpitää tilannetta, ja sama koskee niitä "sijoituslaukkujasi". Itse en esim. osta mitään kosmetiikkatuotteita vain myyntilauseiden perusteella, vaan luotan vain tieteellisesti todistettuihin ainesosiin. Toivoisin muiltakin naisilta kriittisyyttä tällaisissa asioissa. Laukut menee samaan kategoriaan. Vanha sanonta pitää paikkaansa, että tyhmä ei ole se joka pyytää.
Ups, kirjoitusvirhe eli siis 200-300 euron laukku. :)
Muovikassi. Otin puistonpenkiltä - jos oikein muistan. 44 v. Maisteri.
Marimekon Venni,ikä 55. Kouluasteen tutkinto, kuukausitulot 3500e kk brutto
Muutama Marimekon laukku ja reppu, hinnat noin 100-300€. Yliopistossa opiskelen maisteritutkintoa ja ikää 23v.
Vierailija kirjoitti:
Hieman alle 20 e, 6 v., ei koulutusta (miten laukkuja koulutetaan?)
Samaa ihmettelen, laukkuni on 5v kirppislaukku, mutta edes eskaria ei ole vielä käynyt.
Vierailija kirjoitti:
Oisko n. 50€. Insinööri AMK.
Niin ja ikä 45
Kallein aika lailla kipurajalla oleva pienehkö Kate Spaden laukku n 400?€. Harvoin käytän kun säästelen, kaikki halvemmat kassit (max 100e) on kovassa käytössä koska joudun kantamaan paljon tavaraa mukana.
Joku Chesterfield tms, maksoi noin 80 e. Tämä oli sopiva, en ole tarvinnut muuta. En halua enempää laukkuja kaappiin lojumaan.
40 v. ja amk.