Kallein omistamasi laukku, ikä ja koulutus
Aloitan: 750 euron Furla, 35 ja ylempi korkeakoulututkinto
Kommentit (2242)
Käytössäni oleva laukku maksoi varmaan noin 50 euroa. Enpä ole laukkuani kouluttanut. Se on yli 20 vuotta vanha. Toimii ihan hyvin vieläkin eikä ole paljonkaan kulunut. Suomalainen nahkalaukku.
Vierailija kirjoitti:
Rinkat ja matkalaukut eivät mielestäni oikein kuulu tähän kategoriaan. Vähän sama kuin kysyisi mikä on kallein autosi vastaisi jonkun työkoneen.
Esitän eriävän mielipiteen!
Rinkat, matkalaukut ja työkoneet ovat myös mielenkiintoisia ja tuovat varianssia pelkkien käsilaukkujen lomaan. Ne kertovat osaltaan siitä, mikä meille kullekin on tärkeintä ja arvostetuinta ja mihin olemme valmiita satsaamaan.
Kuusi ja puoli markkaa. Ikä 22 vuotta (mutta käytettynä ostettu, joten vanhempi). En tiedä onko se käynyt kouluja, mutta minun aikanani ollut käsivarressa kursseilla ja myös taidetapahtumissa tilaisuuden tullen
Tiger. Maksoi n 200 joskus 2000 luvun Alussa. Kouluttamaton reppu.
Olin ensin ihan normaalisti vastaamassa, mutta tää onkin vissiin huumorilanka.
No mut kallein laukkuni (omistan vain kaksi) 65 € ex-display kotimainen design kirpparilta, tuskin käytetty kertaakaan ostaessani. Mutten käytä laukkuja juuri ikinä, joten:
Kallein reppuni: 240 € arjessa tosi kätevä retkeilyreppu, kevyt mutta tukeva, kätsyt taskut.
37v, maisteri ja amk
Mahtavaa!!!
Ovatkohan nämä ökylaukkuihin rahansa törsäävät ihmiset hieman yksinkertaisia? Millaiset kulutustottumukset on ihmisellä, joka ostaa satoja ja jopa tuhansia euroja maksavan laukun? Onko heillä kulutusluottoa, pikavippejä vai onko jo peräti ulosottovelkaa?
Vierailija kirjoitti:
10 euron kirppariostos. 27 vuotta. Ylioppilas (hain täksi syksyksi ammattikorkeakouluun).
Vierailija kirjoitti:
Mahtavaa!!!
Ovatkohan nämä ökylaukkuihin rahansa törsäävät ihmiset hieman yksinkertaisia? Millaiset kulutustottumukset on ihmisellä, joka ostaa satoja ja jopa tuhansia euroja maksavan laukun? Onko heillä kulutusluottoa, pikavippejä vai onko jo peräti ulosottovelkaa?
Vierailija kirjoitti:
10 euron kirppariostos. 27 vuotta. Ylioppilas (hain täksi syksyksi ammattikorkeakouluun).
Ne piirtää, joilla on liitua. Yksi ökylaukkuostos ei heiluta tasetta mihinkään suuntaan.
Vaellusrinkka, noin 160€, ikä 69, 2xDi, eläkeläinen
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mahtavaa!!!
Vierailija kirjoitti:
Ne piirtää, joilla on liitua. Yksi ökylaukkuostos ei heiluta tasetta mihinkään suuntaan.
Täällä on ihmisiä, joille 20 euroa on viikon ruokabudjetti ja joilla ei ole varaa mennä hammaslääkäriin!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä luulen, että kalliit merkkilaukut on lähinnä matalasti koulutettujen ja ulkonäkönsä avulla rikastuneiden (instapyllistelijät, jääkiekkoilijoiden tyttöystävät ym.) juttu. Ne on tapa nostaa itsetuntoa, kun ei ollut riittävästi lukupäätä ja/tai istumalihaksia hankkia korkeakoulututkintoa.
Summa summarum! Eli mitä halvempi kassi kotipuolessa, sitä parempi ihminen.
Mulla on monta laukkua LV:lta. Kaikki 2000-6000 euron väliltä. Määrittääkö nyt nämä laukut minut? Eikö se ole aika bimboa ja pinnallista ajattelua?
Ei sitä pysty sanoo mut kysyn sulta: onko ne susta rehellisesti kauniita a) laukkuja b) esineitä?
Kirjaimilla kuositettuja vielä useat
Kyllä ne ovat mielestäni kauniita laukkuja ja esineitä. Pariisissa käydessäni samanlaisia tulee vastaan tämän tästä. Vain Suomessa nuo tuntuvat olevan ihmisille big deal.
Noiden kirjaimien ja kuosien suhteen olet väärässä, yksikään laukuistani ei ole kuosillinen. Kaikki ovat vuittonin nahkalaukkuja. Googlaa nyt vaikka louis vuitton capucines bb galet.
Onko ihan kamalan ruma mielestäsi? Makuja on toki monia.Ihmiset haukkuvat ja arvostelevat kun tietävät vain monogramkuosin, joka on omasta mielestänikin aika hirveä. Kannattaa tutustua merkin koko mallistoon. Siellä on varmasti kauneutta joka makuun. Toki ymmärrettävää ettei kaikki voi tai halua käyttää isoja summia noihin, mutta jos aletaan haukkua, tulee siitä väistämättä kateellisuus mieleen. Laukut menee ihmeellisesti tunteisiin ihmisillä.
Samaa mieltä, en tiedä mikä merkkilaukuissa ihmisiä kaihertaa.
Mun oma tarina on se, että ne 50 euron halpikset kestää nättinä puoli vuotta, sitten alkaa soljet värjääntyä, "nahka" halkeilla ja laukut on ihan hirveän näköisiä. Lisäksi kamalaa tuhlausta ostaa noin huonolaatuisia asioita. Laadukas laukku kestää kauniina vuosikymmeniä ja sillä on jälleenmyyntiarvo ja joillain harvinaisilla malleilla arvo saattaa jopa nousta.
Suosin kaikissa vaatteissakin kestäviä materiaaleja ja hyväksi todettuja merkkejä. Inhoan huonolaatuisia vaatteita, mitkä ei kestä yhtään käyttöä.
Asiaan, ikä 34 vuotta, talousalalla jo pitkä ura, ammatillinen perustutkinto.
Kallein laukku taitaa olla uutena ostamani Lovia Kaiho Crossbody, 400 euroa. Viimeisin käytettynä ostettu on Furlan Metropolis erikoisemmalla pehmeällä nahalla, 200 euroa. Laukun myyjä oli ostanut tämän myös käytettynä. Päivittäisessä käytössä työlaukkuna on 10 vuotta vanha DKNY, uutena jotain reilu 300 euroa. Edelleen melkein kuin uusi, ollut siis koko ajan päivittäisessä käytössä tuon 10 vuotta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mahtavaa!!!
Vierailija kirjoitti:
Silti en viitsi ökyilyn takia ostaa. Ei mun tarvi tehdä vaikutusta kehenkään.
Öö laukku siis...hinta noin 100e, ihan uutena ostettu, nyt ikää laukulla noin 10 vuotta. Laukkuni ei ole käynyt koulua.
Sain juuri lapsenlapseltani lahjaksi hänen itse ompelemansa kangaslaukun. Mikä kallisarvoinen tavara!
viking Line -reppu, noin 30e, se on ainakin 20 vuotta ollut, ja en ole käyttänyt sitä koulureppuna...
265e Ospreyn rinkka, olen 41-vuotias ja minulla on ylempi korkeakoulututkinto.
Kallein omistamani koulutus: FM.
Guess ja 4000€ Kontulan koulu
9€ mango laukku joku varasti sen hyvää mangoa varkaat ei pelastu Ilmestyskirja
Mansur Gavriel, 800€. Parasta on korkealaatuisuus ja se, että laukku ei huuda olevansa merkkilaukku. 41 v, korkeakoulututkinto
Mietipä auton valmistajia. Miehiä vasta kusetetaankin. Arvo laskee kuin lehmän häntä ja ovat lopulta ongelmajätettä. Pieni paha yksi nahkalaukku on.