Kevätpörriäisiä myyty ylihintaan Pohjois-Helsingissä!
Pikkupojat ovat taiteilleet kannessa olevan 5€:n hinnan kahdeksikoksi ja myynyt vitosen pörriäisiä 8€:lla.
Häpeäisin silmät päästäni, jos oma poika tekisi tuollaista. Sen sijaan alueen Fb-keskusteluissa kehutaan kekseliäiksi pojiksi ja bisnesvainun omaaviksi. Miten jonkun mielestä tällainen on ihan ok??
Kommentit (50)
Itse olen myös samassa ryhmässä ja asun alueella. Kyllä siellä on paljon kommentteja myös toiseen suuntaan, ei pelkkää kehumista. On totta, että lapset saa typeriä ideoita tajuamatta. Kyllä silti itsekin ihmettelen näitä kannustavia kommentteja. Kyllä lapsille tulisi opettaa rehellisyyttä ihan näin pienissäkin jutuissa.. Onneksi ei mikään vakava juttu ja rahat palautui, mutta vanhemmille olisi loistava opetuksen paikka. Häpeän naapureita..
Onpas IS Helsinki-keskeinen, eihän tuo nyt mikään "kevään odotetuin julkaisu" ole kuin pääkaupungissa. Ei myydä muualla, tuskin edes on kuultu koko julkaisusta.
Vierailija kirjoitti:
Itse olen myös samassa ryhmässä ja asun alueella. Kyllä siellä on paljon kommentteja myös toiseen suuntaan, ei pelkkää kehumista. On totta, että lapset saa typeriä ideoita tajuamatta. Kyllä silti itsekin ihmettelen näitä kannustavia kommentteja. Kyllä lapsille tulisi opettaa rehellisyyttä ihan näin pienissäkin jutuissa.. Onneksi ei mikään vakava juttu ja rahat palautui, mutta vanhemmille olisi loistava opetuksen paikka. Häpeän naapureita..
Samoin häpeän myös minä naapureitani. Kommentit jakaantuivat selvästi puolesta ja vastaan. En pysty käsittämään niitä puolustajia ollenkaan. Ja nyt koko viestiketju on muuten poistettu.
Tosi hyvä, jos kaikki huijatut saavat rahansa takaisin ja pojat oppivat tästä jotain.
Joku vanhempi saa tästä ihan varmasti idean ja laittaa omat lapset myymään pörriäisiä vielä kalliimmalla. Kuten sillä 15€:lla, joka on tosi helppo korjata sen 5€:n hinnan viereen.
Eikö tästä voisi tehdä isommankin haloon, ettei useammat mene vipuun ja osta ylihintaisia lehtiä?
Missä on Iltalehden juttu asiaasta? Täältähän ne juttuideat nyysitään muutenkin.
Vierailija kirjoitti:
Pikkupojat ovat taiteilleet kannessa olevan 5€:n hinnan kahdeksikoksi ja myynyt vitosen pörriäisiä 8€:lla.
Häpeäisin silmät päästäni, jos oma poika tekisi tuollaista. Sen sijaan alueen Fb-keskusteluissa kehutaan kekseliäiksi pojiksi ja bisnesvainun omaaviksi. Miten jonkun mielestä tällainen on ihan ok??
Eihän se oikein ole, mutta noinhan sitä toimii moni yritys. Härskisti, ylihintaan ja huijaten.
HEL-NYC kirjoitti:
Kyllähän se on ihan rehellistä bisnesvainua. Turha kai sitä osuutta on moralisoida, kun isot tekee edellä samaa. Ei ne Panamapaperit niin ainutlaatuisia ole...
Mutta, ei siitä huolimatta oikein ole. Jos olisivat minun, saisivat mennä rahojen ja anteeksipyyntökirjeiden kanssa nöyrinä poikina takaisin.
Nimenomaanhan se ei ollut rehellistä. Rehellistä olisi ollut myydä tuotetta 8 eurolla, vaikka hinnaksi on merkitty 5.
Vierailija kirjoitti:
Joku vanhempi saa tästä ihan varmasti idean ja laittaa omat lapset myymään pörriäisiä vielä kalliimmalla. Kuten sillä 15€:lla, joka on tosi helppo korjata sen 5€:n hinnan viereen.
Eikö tästä voisi tehdä isommankin haloon, ettei useammat mene vipuun ja osta ylihintaisia lehtiä?
NONIIN!
Just kuulin, että Itä-Helsingissä on otettu tussi kauniiseen käteen ja myyty pörriäisiä 15€:lla.
Mihin tää maailma on menossa? Tai meidän lapset!?
Ehkä pojat ovat ajatelleet harjoitella valmiiksi tulevaisuutta varten? Toimeentulo, se pieninkin, viedään jo ennestäänkin köyhiltä, jokainen tulkoon toimeen, miten parhaiten taitaa..