Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kierukan vaihto

Vierailija
21.04.2016 |

Voiko kierukan poistaa ja vaihtaa uuteen samalla lääkäriajalla? Minulla on ollut Mirena kohta 5 v ja olisi vaihdon aika. Kertaakaan en ole käynyt gynelä tässä välissä. Papakoe on kerran otettu välissä, vaan ei gynellä.

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
21.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle ainakin laitettiin uus samantien. Muista vaan sanoa ajanvarauksessa.

Vierailija
2/19 |
21.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
21.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ok. En nyt muista edes, miten hankin tuon ensimmäisen. Olin pikkulapsiaikana niin taju kankaalla, etten muista pitikö olla respti lääkäriltä vai mitenkä?

Huonomuistinen ap

Vierailija
4/19 |
21.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarkoitan siis että resepti tietysti...

Vierailija
5/19 |
21.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saa apteekista ilman reseptiä.

Vierailija
6/19 |
21.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ainakin niin (yksityisellä lääkäriasemalla) että laittoivat Mirenan sieltä kaapista ja sit piti käydä ostamassa apteekista uusi sinne kaappiin.

Vierailija
7/19 |
21.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä tarvin 4 vuotta sitten reseptin, sit käväsin äkkiä apteekis ja menin takas ni laittovat. Kierukkaa voi huoletta kuulemma pitää 7 vuottakin ilman raskaudenpelkoa. Mä ehkä vuoden päästä menen gynelle kuitenkin. Mä oon niin paljon nauttinut tästä ajasta ilman jokavuotisia gynekäyntejä pillerireseptin takia 😄

Vierailija
8/19 |
21.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Saa apteekista ilman reseptiä.

Eihän saa.

Vierailija
9/19 |
21.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarvitaan resepti. Kun olet hakenut kierukan apteekista, vanhan voi poistaa ja uuden laittaa samalla käynnillä. Ei ollut lainkaan niin inhottavaa kuin ensimmäisen kierukan laitto.

Vierailija
10/19 |
21.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla ainakin niin (yksityisellä lääkäriasemalla) että laittoivat Mirenan sieltä kaapista ja sit piti käydä ostamassa apteekista uusi sinne kaappiin.

Eli asiakkaalle laitetaan jonkun toisen asiakkaan hankkima kierukka? Kiva saada jonkun toisen laukun pohjilla pyörinyt kierukka... Millä ne sen muuten kontrolloi, että asiakas varmasti tuo uuden sinne kun on jo lähtenyt vastaanotolta?

Vierailija
11/19 |
21.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Papakoe pitää kuitenkin otattaa ensin, kierukan poisto ja uuden laittaminen onnistuu samalla käynnillä.

12/19 |
21.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuparikierukan saa apteeksista ainakin ilman reseptia. Hormoonikierukkaahan voidaan määrätä lääkkeeksi runsaisiin kuukautisiin jolloin siihen saa huikean alennuksen normaalihintaan katsottuna, silloin toki pitää olla resepti.

Vierailija
13/19 |
22.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletteko hankkineet sen reseptin terveyskeskeskuksen vai yksityisen kautta?

Vierailija
14/19 |
22.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

desi kirjoitti:

Kuparikierukan saa apteeksista ainakin ilman reseptia. Hormoonikierukkaahan voidaan määrätä lääkkeeksi runsaisiin kuukautisiin jolloin siihen saa huikean alennuksen normaalihintaan katsottuna, silloin toki pitää olla resepti.

Ap kysyikin Mirenasta, joka on hormonikierukka ja jota ei varmasti saa ilman reseptiä.

Vierailija
15/19 |
22.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksityisen, aina yksityisellä vaihdatan

Vierailija
16/19 |
22.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mirenan laatikko on kylläkin iso, ettei paketti mahdu ihan pieneen laukkuun. Kierukka on vielä sen pahvipakkauksen sisällä olevassa pakkauksessa, joten infektioriskiä ei ole.

Vierailija
17/19 |
22.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entä, jos hakee julkiselta puolelta reseptin ja laitattaa yksityisellä, koska julkiselle on niin pirun pitkät jonot?

Vierailija
18/19 |
22.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käy se niinkin

Vierailija
19/19 |
22.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No onhan tuo älytöntä ravata ensin lääkärillä laitattamassa kierukka ja vielä viemässä uusi...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi viisi yhdeksän