Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Apua ahvenien valmistamiseen, kiitos

Vierailija
21.04.2016 |

Auttakaa, pitäisi paistaa ihania ahvenia. Netistä etsin ohjeita, osassa neuvotaan pyörittämään ruis-, osassa vehnäjauhoissa. Sitten on ohjeita, joissa jauhoja ei käytetä ollenkaan. Miten tulee parhaimmat?
Vielä kun saisin helpon ohjeen kastikkeelle. Kyseessä siis ahvenfileet, ei kokonaiset.

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
21.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se jauho makuun vaikuta. Se pitää vain fileet koossa paremmin. Pelkästään voissa paistetut saattavat repeillä, jos ei ole hyvää näppituntumaa juuri oikeasta lämpöitlasta. 

Teen kummin vain näitä ja herkkua tulee. Ahven on vähän köyhän miehen kuhan maineessa., mutta hyvää se silti on!

Vierailija
2/6 |
21.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai niin se kastike. 

Ahvenessa itsessään on hieno mieto maku eli itse en pidä siitä, että se peitetään voimakkaan makuisella kastikkeella. 

Suosin valkopohjaisia, neutraaleja kastikkeita. Mausteeksi esim. munaa ja pinaattia. Mutta käy ihan ilmankin kastiketta, jos sinulla on esim. muusi tai uudet perunat voinokareella. 

Kermaviiliin tehtyä kylmää kastikettakin voit kokeilla, eli tilliä sipulia ja ripaus sitruunapippuria. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
21.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

pelkkä voissa paistaminen ja suolaa. nam. ei mielestäni kaipaa edes kastiketta...

Vierailija
4/6 |
21.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oi, mummuni paistoi ahvenet aina voissa ja valurautapannulla, ne oli hyviä! Ei käyttänyt jauhoja. Itse olen joskus laittanut ruisjauhoja silakkapihveihin, kun ajattelin että olisivat terveellisempiä kuin vehnäjauhot. Ei toiminut. Ruisjauhot ei maistuneet hyvältä, ei tullut ollenkaan sellainen rapea pinta vaan paremminkin kova "koppura". Eivät varmaan ime itseensä rasvaa siten kuin vehnäjauhot, niin ei sitten tule sitä rapeaa pintaa. Eli ruisjauhoja en ahveniin suosittele.

Vierailija
5/6 |
21.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei, kiitos avusta! Ap

Vierailija
6/6 |
21.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oi, mummuni paistoi ahvenet aina voissa ja valurautapannulla, ne oli hyviä! Ei käyttänyt jauhoja. Itse olen joskus laittanut ruisjauhoja silakkapihveihin, kun ajattelin että olisivat terveellisempiä kuin vehnäjauhot. Ei toiminut. Ruisjauhot ei maistuneet hyvältä, ei tullut ollenkaan sellainen rapea pinta vaan paremminkin kova "koppura". Eivät varmaan ime itseensä rasvaa siten kuin vehnäjauhot, niin ei sitten tule sitä rapeaa pintaa. Eli ruisjauhoja en ahveniin suosittele.

Silakoihin kuuluu ruiajauhot