Tytöllä todella helposti takkuuntuvat hiukset, mikä avuksi?
Meidän 8-vuotiaalla tytöllä on ihanat, pitkät, paksut ja hyväkuntoiset hiukset. Ne kuitenkin ovat niin liukkaat, että takkuuntuvat todella helposti. Laitan aina kouluun tytön hiukset kiinni (yleensä letti/kaksi lettiä), mutta usein tyttö avaa ne tai purkautuvat. Ei millään usko, että se harjalla raastaminen vähenisi jos pitäisi hiukset kiinni.
Hiukset pestään joka toinen päivä ja käytetään hoitoainetta. Kampaajalla käytiin tasoittamassa huonot latvat pois viime kuussa, niin ei johdu siitäkään. Harjataan tangle teezerillä, niin ei revi niin paljon.
Mikä neuvoksi?
Kommentit (19)
No miksette leikkaa niitä jos lapsi ei halua niitä hoitaa?
Käyttekö mitään hiuksiin jätettäviä hoitoaineita?
🇺🇦🇮🇱
Oon 26v ja sama ongelma :D oon melkein aina hiukset kiinni. Monet hoitoaineet on testattu, pestävät ja jätettävät. Super skinny serumit ja mitkä lie. Kannan aina repussa jotain hoitosuihketta...
Vierailija kirjoitti:
No miksette leikkaa niitä jos lapsi ei halua niitä hoitaa?
Missäköhän minä niin sanoin :D Tyttö pitää itse hiuksistaan, mutta ilmeisesti mieluummin pitäisi auki liehuvaa prinsessatukkaa. Harjaaminen nyt on aina ikävää.
Ap
Kaffepulla kirjoitti:
Käyttekö mitään hiuksiin jätettäviä hoitoaineita?
Ei olla koskaan kokeiltu, aina vaan suihkussa pois pestäviä. Joskus kokeilin laittaa tytön tukkaan omaa muotovaahtoani (itsellä paljon ohuemmat hiukset, tyttö perinyt isältään), mutta ei sekään auttanut. Oisko jotain vinkkiä hyvästä merkistä?
Ap
Nyt kun kesä tulee, voitte ajaa puliksi.
Leikkaa polkka. Itse en tuollaista katselisi.
Mulla on itselläni juuri tuollainen hiuslaatu, kuultu sama tarina usealta kampaajalta ja on kyllä hankala takkuineen.
Itselläni auttaa todella hoitavat hoitoaineet/naamiot hiusten pituuksiin (ei latvoihin), hiusten föönaus eikä ikinä kosteilla hiuksilla nukkumaan, letille yöksi, hoitosuihkeet pesun jälkeen ja erityisesti tykkään Bonacuren Moisture Kick- kosteuttavasta suihkeesta joka sekä helpottaa takkuisten hiusten selvitystä ja pitää ne takuttomampana eikä lähmää hiuksia.
Lisäksi auttaa "pätkitty" leikkaus, latvat ei yhtä helposti takkuunu kun pituudet vaihtelee.
Suihkun jälkeen hiusten hoitosuihketta! Pitää hiukset selvinä ja hoitaa. Ja hiusöljyä voi kans käyttää, toimii myös
Vierailija kirjoitti:
Mulla on itselläni juuri tuollainen hiuslaatu, kuultu sama tarina usealta kampaajalta ja on kyllä hankala takkuineen.
Itselläni auttaa todella hoitavat hoitoaineet/naamiot hiusten pituuksiin (ei latvoihin), hiusten föönaus eikä ikinä kosteilla hiuksilla nukkumaan, letille yöksi, hoitosuihkeet pesun jälkeen ja erityisesti tykkään Bonacuren Moisture Kick- kosteuttavasta suihkeesta joka sekä helpottaa takkuisten hiusten selvitystä ja pitää ne takuttomampana eikä lähmää hiuksia.
Lisäksi auttaa "pätkitty" leikkaus, latvat ei yhtä helposti takkuunu kun pituudet vaihtelee.
Ajatusvirhe, siis ei laiteta tyveen vaan juurikin latvoihin, päänahka ei välttämättä tykkää usein käytettynä jos levittää tehohoitavat päänahkaan asti.
Vierailija kirjoitti:
Ei olla koskaan kokeiltu, aina vaan suihkussa pois pestäviä. Joskus kokeilin laittaa tytön tukkaan omaa muotovaahtoani (itsellä paljon ohuemmat hiukset, tyttö perinyt isältään), mutta ei sekään auttanut. Oisko jotain vinkkiä hyvästä merkistä?
Ap
Älä nyt hyvänen aika mitään muotovaahtoa laita tytön pitkään tukkaan, sehän vaan kuivattaa ja takuttaa. Osta vaikka Fructis-merkkistä hiuksiin jätettävää hoitoöljyä ja laita sitä latvoihin kerran päivässä. Tuoksukin on hyvä, tyttö tykkää varmasti!
🇺🇦🇮🇱
Lopeta kyseisen harjan käyttö. Se rikkoo hiukset, joka edes auttaa takkuuntumista. Harjakset ovat pehmeitä ja ne eivät tarttu itse takkuun vaan repivät hiusta auki.
Öljy on hyvä ja lapsella ei vielä hiukset rasvoitukaan joten ei siitäkään pulmaa. Noista selvityssuihkeista ym. ainakin XZ vanilja on hyvä, Niiskuneidin selvityssuihke vain pahentaa. Hiukset voi pestä välillä pelkällä hoitoaineella, ei aina ole pakko shampoota käyttää.
Kiitos vastauksista! Joku selvityssuihke meillä on ollutkin, mutta ei siitäkään ollut sen suurempaa apua. Nämä leikkaamisehdotukset ovat typeriä, kun tyttö ei halua lyhyttä tukkaa ja olisi sääli leikata niin kauniit hiukset.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Lopeta kyseisen harjan käyttö. Se rikkoo hiukset, joka edes auttaa takkuuntumista. Harjakset ovat pehmeitä ja ne eivät tarttu itse takkuun vaan repivät hiusta auki.
Ainakin kihariin hiuksiin tangle teezer on aivan ehdoton. Siskon tytöllä on isältään perityt kiharat ja äitinsä paksut hiukset = takkuja. Vasta tangle teezerillä hiusten harjauksesta on saatu inhimillistä puuhaa.
Sama neuvo minulla, kuin edelläolevilla, hiuksiin jätettävät ja hiukset yöksi letille.
Itselläni on täysin sama ongelma ja on ollut koko ikäni. Kampaaja löysi syyn onglemaani: kaksihaaraiset hiukset, vaikka olen latvojani aina leikannut. Ostin kerastasen latvaseerumin ja macadamia hiusöljyä. Nyt ei ole ollut lähes vuoteen ainoatakaan takkua. Onhan teillä käytössä tangle teezer?
Vierailija kirjoitti:
Itselläni on täysin sama ongelma ja on ollut koko ikäni. Kampaaja löysi syyn onglemaani: kaksihaaraiset hiukset, vaikka olen latvojani aina leikannut. Ostin kerastasen latvaseerumin ja macadamia hiusöljyä. Nyt ei ole ollut lähes vuoteen ainoatakaan takkua. Onhan teillä käytössä tangle teezer?
On joo käytössä, kuten aloitusviestissäkin sanoin :)
Ap
Miksi pesette hiukset noin usein? Rasvoittuvatko ne?
Meillä on 7-vuotias, myös pitkähiuksinen tyttö, ja pesemme hiukset shampoolla noin kerran viikossa. Tähän asti olemme käyttäneet 2-in-1 -tuotteita, jotka on tarkoitettu lapsille ja erikseen sitten suihkutettavaa selvityssuihketta tai hoitoainetta. Mutta nyt täytynee siirtyä ihan jätettävään hoitoaineeseen.
Tyttö käy tanssitunneilla on sinne laitetaan nuttura ja hieman lakkaa ja yleensä pesemme ko. iltana hiukset sitten shampoolla.
Vaihda tyttö toiseen.