Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi työttömät ei itse luo työpaikkoja?

Vierailija
21.04.2016 |

Työttömät aina odottavat että joku toinen antaa heille työpaikan, miksi? Miksette luo itse niitä työpaikkoja itsellenne niin pääsette töihin?

Kommentit (89)

Vierailija
1/89 |
21.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaa minäkin ihmettelen. Ihme porukkaa. Maristaan vain eikä mitään haluta tehdä oman aseman parantamiseksi. Aina ollaan kuitenkin valmiina neuvomaan työvoimaviranomaisia, hallitusta jne mutta itse ei tehdä mitään, vaikka kaikki muka osataan paremmin.

Vierailija
2/89 |
21.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai niinkun tarjonta lisää kysyntää vai miten se meni?  No sitähän se Vartiainenkin on kokoajan toitottanut.  Ja Katainen.  Mutta elä huoli 1,8 miljoonaa hoitaa tämänkin asian pois päiväjärjestyksestä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/89 |
21.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Halusin perustaa yrityksen hyödyntäen niitä taitoja joita olen saanut työelämässä. Mietin kyllä, että kun töitä ei riitä alan yrityksissä, mistä niitä töitä sitten tippuisi kun minulla olisi oma yritys? No, yrittänyttä (heh) ei laiteta. Kävin kurssit, tein suunnitelmat ja lainahakemuksen. Rahaa siis ei ole kertynyt tarpeeksi säästöön, kun olen ikäni kituuttanut työttömänä ja pätkätöissä. Hakemus hylättiin, koska alalla on liikaa yrittäjiä ja konkursseja tulee jatkuvasti. Nyt teen samoja hommia sivutoimisesti ja tienaan sillä n. satasen kuussa.

Vierailija
4/89 |
21.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ois rahaa niin voisin perustaa firman vaikka.

Nyt aika vaikeaa kun ei ole rahaa edes uusien kenkien ostoon. Ruokaan juuri ja juuri.

Vierailija
5/89 |
21.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaa ihmettelen. Nimenomaan yrittäjyyttä nyt peräänkuulutetaan ja työllistäsi itse itsensä.

Vierailija
6/89 |
21.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten niitä luodaan?

- Minulla ei ole koulutusta kaupallisesta osaamisesta eli ei ole mitään käsitystä mitä yrityksen perustaminen vaatii jne

- Minulla ei ole liikeideaa

Vierailija
7/89 |
21.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yrittäminen on valtava riski.  Yrittäjänä et saa MISTÄÄN tukea. Milläs hankit alkuun kaiken tarpeellisen? Starttirahan voi hyvällä tuurilla saada, mutta harva yritys sitä enää saa koska määrärahat. 

Vierailija
8/89 |
21.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Samaa ihmettelen. Nimenomaan yrittäjyyttä nyt peräänkuulutetaan ja työllistäsi itse itsensä.

No miten pitäisi edetä, kun minulla ei ole kaupallisen alan koulutusta ja osaamista yrittäjyydestä. Minulla ei ole lukion jälkeen ammatillista koulutusta. Olen ollut kaupan kassoilla töissä.

Vierailija
9/89 |
21.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yrittäminen on valtava riski.  Yrittäjänä et saa MISTÄÄN tukea. Milläs hankit alkuun kaiken tarpeellisen? Starttirahan voi hyvällä tuurilla saada, mutta harva yritys sitä enää saa koska määrärahat. 

Tässä sen näkee: työttömän ensisijainen tarve on mankua TUKEATUKETUKEATUEN päälle. Mitään ei voi tehdä kun ei saa ilmaista rahaa yhteiskunnalta. Jumalauta, tämmöiseltä lusmuporukalta pitää otta KAIKKI TUET POIS eikä antaa niille lisää.

Vierailija
10/89 |
21.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No miten pitäisi edetä, kun minulla ei ole kaupallisen alan koulutusta ja osaamista yrittäjyydestä. Minulla ei ole lukion jälkeen ammatillista koulutusta. Olen ollut kaupan kassoilla töissä.

No mene ja hanki se koulutus sen sijaan että märiset täällä! Ihme lapasia koko porukka!

Vierailija
11/89 |
21.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten niitä luodaan?

- Minulla ei ole koulutusta kaupallisesta osaamisesta eli ei ole mitään käsitystä mitä yrityksen perustaminen vaatii jne

- Sitten vain opiskelemaan kaikki tarvittava! 

- Mieti, mitä osaat ja kehittelet siitä konseptin.

Vierailija
12/89 |
21.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitten perustan firman kun voin taata toimeentulon lapsilleni. Olen haaveillut tästä pitkään, mutten uskalla lasten takia.

Vierailija
13/89 |
21.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten niitä luodaan?

tämä ehkä selittää miksi tuonkin kirjoittaja on työtön eikä tule koskaan työtä saamaankaan

on laiska ja aloitekyvytön eikä osaa oikein mitään eikä käsitä mistään mitään

Vierailija
14/89 |
21.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa on aivan järjettömästi kaikenlaisia säädöksiä ja kieltoja. Voitaisiin ottaa oppia vaikka Intiasta, siellä ei yksitysyritteliäisyyttä kielletä.

Minä voisin ottaa rivarin takapihalle kanoja ja muutaman sian. Oman kulutuksen lisäksi voisin myydä munia, kanoja ja sianlihaa. Äkkiäkös sitä possun teurastaa ja ihmiset mielellään maksaa tuoreesta lihasta. Baarien sulkemisaikaan menisin kaupungin keskustaan grillaamaan hiiligrillillä makkaraa. Kylmäalukusta möisin olutta ja siideriä. Euron oluttölkistä voisin pyytää neljä euroa, ei ne valmiiksi humalaiset tingi hinnasta. Kesähelteillä kauppa kävisi hyvin myös uimarannoilla. Nyt jos tekee, joku nipo nillittää ja soittaa poliisit.

Onneksi tuo taksihomma vapautuu, voin siis hyvillä mielin kuskailla naapuruston eläkeläisiä kauppaan ja lääkäriin pientä maksua vastaan.

Vierailija
15/89 |
21.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Plankkia naamaan ja tukia ropisee.

Luon kuin taikuri kanejaan hatusta...ja katso! takanasi on työpaikka!

Vierailija
16/89 |
21.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten niitä luodaan?

Minä olen ollut yritysneuvoja joten kai osaamista löytyisi, myös liikeideakin. Mutta minulla on kaksi puutetta:

- ei ole asiakkaita omalla erityisalallani

- ei ole pääomaa yrityksen perustamiseen, ja nimenomaan rahaa tarkoitan.

Onko joku muu tapa luoda työpaikka kuin alkaa yrittäjäksi?

Vierailija
17/89 |
21.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä loin työttömänä ollessani roppakaupalla työpaikkoja.  Kävin nostaan pankista ihan hemmetisti lainaa ja rakennutin talon.  Ainakin viis miestyövuotta työllistin, enemmänkin.  Alvejakin maksoin niin että takapuoli repes, mutta en mä siitä itelleni elantoo saanu ja työtön olin silti.  Eikö maailma ole kummallinen paikka.

Vierailija
18/89 |
21.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten niitä luodaan?

Minä olen ollut yritysneuvoja joten kai osaamista löytyisi, myös liikeideakin. Mutta minulla on kaksi puutetta:

- ei ole asiakkaita omalla erityisalallani

- ei ole pääomaa yrityksen perustamiseen, ja nimenomaan rahaa tarkoitan.

Onko joku muu tapa luoda työpaikka kuin alkaa yrittäjäksi?

Osuuskunta

Vierailija
19/89 |
21.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Starttiraha on suunnilleen sama kuin työttömyyskorvaus. Sillä pysyy hengissä kunnes yritys alkaa tuottaa (jos alkaa) mutta se ei riitä yrityksen rahoittamiseen. Jos yritystoiminnan aloittaminen siis vaatii koneita, liiketilan, rahoitusta markkinointiin yms. ne rahat on itse kaivettava jostain.

Vierailija
20/89 |
21.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisin mäkin hyödyntää ihan omaa osaamistani ja mulla olis jo ideakin valmiina. Mutta tuskin mua kuitenkaan kuunneltaisiin.

T: 22-vuotias nuori mies/poika

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yhdeksän viisi