Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tuttava blokkasi minut facebookissa, koska sanoin, etten lue hänen blogiaan

21.04.2016 |

Kyseessä on siis hyvän ystäväni kaveri, jota tulee nähtyä silloin tällöin. Laittoi aikanaan facessa linkin fitnessblogiinsa ja tänään kyseli, mitä pidin viimeisimmistä postauksista. No, vastasin rehellisesti, etten seuraa ko. blogia, enkä ole käynyt katsomassa. Tuttava hermostui, blokkasi minut ensin keskustelusta, sitten poisti kavereista ja lopulta esti kokonaan facebookissa. Enkä siis haukkunut blogia, vaan sanoin vain ettei aihepiiri ole itselleni kovin mielenkiintoinen, eikä ole siksi tullut seurattua liiemmin.

Onko tuttavien blogeja velvollisuus lukea, vaikka ne pyörisivät itselleen yhdentekevän aiheen ympärillä vain koska tuttu ihminen niitä kirjoittaa?

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
21.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No eikö kannattaisi lukea? Voisit saada hyviä vinkkejä tehokkaaseen treeniin ja muutenkin terveellisiin elintapoihin. Hyvä ystävä toimisi varmasti hyvänä motivaattorina.

Vierailija
2/19 |
21.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

uskifog kirjoitti:

No eikö kannattaisi lukea? Voisit saada hyviä vinkkejä tehokkaaseen treeniin ja muutenkin terveellisiin elintapoihin. Hyvä ystävä toimisi varmasti hyvänä motivaattorina.

En tosiaan ole kiinnostunut ja noita vinkkejä on saatavilla yhtälailla muualtakin. Tämä tuttava tuskin on maailman paras ja erehtymättömin fitness-asiantuntija, joka tarjoaa täysin ainutlaatuisen näkökulman aiheeseen. 

Hyvä ystävä? Luitko edes koko viestiä? Kyseessä on hyvän ystäväni kaveri. Jos haluan lähteä rääkkäämään itseäni salille, en tarvitse siihen motivaatioksi minkään huonon itsetunnon omaavan drama queenin blogia. Herää nyt, hyvä ihminen.

Pakko oli muuten nauraa tuolle allekirjoituksellesi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
21.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Melkolailla Pölkkypää kirjoitti:

uskifog kirjoitti:

En tosiaan ole kiinnostunut ja noita vinkkejä on saatavilla yhtälailla muualtakin. Tämä tuttava tuskin on maailman paras ja erehtymättömin fitness-asiantuntija, joka tarjoaa täysin ainutlaatuisen näkökulman aiheeseen. 

Hyvä ystävä? Luitko edes koko viestiä? Kyseessä on hyvän ystäväni kaveri. Jos haluan lähteä rääkkäämään itseäni salille, en tarvitse siihen motivaatioksi minkään huonon itsetunnon omaavan drama queenin blogia. Herää nyt, hyvä ihminen.

No tuon perusteella en ihmettele että blokkasi. Taidat olla semmonen tyly töksäyttelijä ja "negatiivikko". Hyvä että molemmat pääsi eroon toisistaan.

Vierailija
4/19 |
21.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilkeä sika. kirjoitti:

uskifog kirjoitti:

No tuon perusteella en ihmettele että blokkasi. Taidat olla semmonen tyly töksäyttelijä ja "negatiivikko". Hyvä että molemmat pääsi eroon toisistaan.

Voi kai se noinkin olla.

Jostain syystä tyly töksäyttelyni ja negatiivisuuteni alkoi haittaamaan henkilöä vasta kun mainitsin, etten aktiivisesti seuraa hänen blogiaan.

Vierailija
5/19 |
21.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilkeä sika. kirjoitti:

uskifog kirjoitti:

Voi kai se noinkin olla.

Jostain syystä tyly töksäyttelyni ja negatiivisuuteni alkoi haittaamaan henkilöä vasta kun mainitsin, etten aktiivisesti seuraa hänen blogiaan.

Ehkä se sai susta tarpeekseen. Yritti itse olla ystävällinen yms ja saa vaan vittumaisuutta takaisin. No mutta, koska hän on mielestäsi bimbo drama queen, niin miksi vielä valitat täällä? :)

Vierailija
6/19 |
21.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilkeä sika. kirjoitti:

Ilkeä sika. kirjoitti:

uskifog kirjoitti:

Voi kai se noinkin olla.

Ehkä se sai susta tarpeekseen. Yritti itse olla ystävällinen yms ja saa vaan vittumaisuutta takaisin. No mutta, koska hän on mielestäsi bimbo drama queen, niin miksi vielä valitat täällä? :)

Yhtä hyvin voisi kysyä, miksi sinä valitat vielä täällä, vaikka olen tyly töksäyttelijä ja negatiivikko?

Noh, en valita enää kauaa. Menen kohta nukkumaan niin saat mielenrauhan :)

Vierailija
7/19 |
21.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilkeä sika. kirjoitti:

Ilkeä sika. kirjoitti:

uskifog kirjoitti:

Voi kai se noinkin olla.

Yhtä hyvin voisi kysyä, miksi sinä valitat vielä täällä, vaikka olen tyly töksäyttelijä ja negatiivikko?

Noh, en valita enää kauaa. Menen kohta nukkumaan niin saat mielenrauhan :)

Ja mitäs imä olen tässä valittanut? Sano nyt vielä kerran tuo "tyly töksäyttelijä" niin saat mielenrauhan. Ihme mielensäpahoittaja vaikka juuri itse kehui ystäväänsä niin kauniisti :)

8/19 |
21.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei minusta tarvitse lukea blogeja, joista ei ole kiinnostunut vain siksi, että joku tuttu pitää sellaista. Mun ystäväni kirjoittaa sisustusblogia ja mä jaksan innostua sisustuksesta lähinnä satunnaisesti. Hyvin satunnaisesti hänenkin blogiaan luen, eikä se ole ketään haitannut. Olemme onnistuneet pysymään ystävinä sekä Facebookissa että sen ulkopuolella siitä huolimatta, että hän on huomattavasti minua kiinnostuneempi sisustustrendeistä ja - suunnittelusta. 😅

Vierailija
9/19 |
21.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

uskifog kirjoitti:

Tämä lienee sarkasmia? Vihoviimeisin ja ärsyttävin tuttavaryhmä ovat nämä "omasta mielestään asiantuntija" eli liikuntaa harrastelevat, terveellisesti syövät jne. Saarnaavat töissä ja blogeissa ja ovat mielestään niin asiantuntijoita ja erikoisia, vaikka se mitä tekevät on ihan massaa eikä heillä ole mitään salaista suurta tietoa. Yleensä tieto on kopioitu netistä tai "guruilta". Heillä on myös suunnattomia vaikeuksia ymmärtää muiden erilaisia valintoja.

Vierailija
10/19 |
21.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

feissarimokat.com tavaraa. Laita viestiketjunne sinne, jos enää voit.

Vierailija
11/19 |
21.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikillahan nykyään on joku turhanpäiväinen blogi, jotkut spesifisti tiettyyn aiheeseen liittyvät voivat olla kiinnostavia etenkin jos on asiantuntija alalla, mutta nämä perus "jaan tässä omaan elämääni liittyviä kaunisteltuja yksityisasioita sekä kuvia elämästäni ja asioista" -ympäripyöreät diipadaapat ei voisi vähempää kiinnostaa. Yleensä ovat myös huonosti kirjoitettuja. Niinpä ymmärrän oikein hyvin ettei sinua kiinnosta lukea tuttavasi blogia, miksi pitäisi? Jos itse lukisin kaikkien tutun tuttujen ja koiran kissan kaimojen blogeja, ei minulla jäisi aikaa mihinkään muuhun. Onhan tuo nyt älykkäällä ihmiselle itsestään selvää ettei sellaista voi keneltäkään odottaa, mutta eivät nämä somefanaatikot sitä välttämättä tajua jos elämän arvo määräytyy sen perusteella, mitä muut sinusta ajattelevat ja kuinka tehokkaasti saat ns. julkisuutta vaikka sitten tuttavapiirissä. Monet blogit ovat vain egon jatke.

En voi käsittää näitä päiväkirjatyyppisiä blogeja muutenkaan, jos kirjoittajalla ei ole jotain erityistä taustaa miksi ulkopuolisten pitäisi kiinnostua, kuten vaikkapa talonrakennusprojekti meneillään, harvinainen sairaus, erikoinen ammatti tms joka toimii viitekehyksenä.

Ja mitä sukulaisiin/ystäviin tulee, mieluummin kuulen kuulumiset ihan henkilökohtaisesti. Näin kerroin myös siskolleni joka ulkomailla lyhyelle työkomennuksella lähdettyään kehotti seuraamaan blogiaan jotta kuulen hänen kuulumisensa. Puhumme muutenkin eri kanavien kautta lähes päivittäin ja meillä on hyvin erilaiset kiinnostuksen kohteet, joten totesin että jos hän haluaa kanssani jotain jakaa niin voi ottaa yhteyttä ja minä saan yleensä kaiken tarvitsemani informaation häneltä sitä kysymällä. Olemme edelleen väleissä :D

Samoin eräs hyvä ystävä kirjoittaa blogia kaiketi perus "elämästään" (tosi yleinen kuvaus muuten.. Kertoo myös jotain kirjoittajan edesottamuksista jos tuon tarkemmin ei osaa rajata..). En todellakaan lue, mekin olemme edelleen väleissä. Tämä asenteeni kuitataan yleensä sillä ettei minua blogit kiinnosta. No, asettelu on hieman väärä - olen kiinnostunut tietyistä aihepiireistä en itseisarvoisesti jostakin alustasta sille. Luen kyllä muutamaa luonnontieteisiin liittyvää ulkomaista blogia harrastelijamielessä. Kai sitä nyt jokainen saa vapaa-ajastaan itse päättää??

TLDR; vain typerä ihminen voi kuvitella, että tuttavien on luettava ystävällisyyden nimissä. Teemapainotteiset blogit on OK koska harrastukset/mielenkiinnonkohteet etc. "Kerron tässä arjestani miten fitnessurheilen 10 h päivässä, syön vain avokadoja, sisustan asuntoani ja otan itsestäni kuvia ja elämäni suruista, iloista, seikkailuista, itse keksimistäni aforismeista, kuun kierron vaikutuksesta puolisoni karvankasvuun ja vertailen näitä omenien siemenkotia keskenään samalla kun syvällisesti pohdin Coelhon tuotantoa" - paska ei kiinnosta, onneksi.

Vierailija
12/19 |
21.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tavallaan ymmärrän ystävääsi. Kirjoitan itsekin blogia (lifestyle). Miten musta tuntuu että jengi on jotenkin kateellinen jos kirjoittaa blogia? Mulla ei oo mitään sugarcoated meininkiä vaan kerron rehellisesti elämästäni. No, onhan se ihan mielenkiintoista vaikken rikas olekaan. SIlti yllättää että ne ihmiset joita pidin jopa aika hyvinä ystävinä eivät ole ikinä sanoneet mitään blogistani. Mutta se että lukeeko joku kaverin kaveri mun blogia, niin ei voisi vähempää kiinnostaa.

Vierailija
13/19 |
21.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kyseessä on joku kaverin kaveri niin onko väliä mitä pyhässä facebookissa tapahtuu?

Vai kysyikö hän yleisesti mitä blogista pidettiin ja sun piti mennä kommentoimaan ettet seuraa sitä? Kaikkiin kysymyksiin tai postauksiin kun ei tartte vastata, voi antaa sellaisten keskustella joita aihe kiinnostaa

Vierailija
14/19 |
21.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä olis kohteliasta käydä edes vilkaisemassa kyseistä blogia. Tuossa tilanteessa pyytäisin itse linkkiä, lukisin ja kommentoisin oli aihepiiri mikä tahansa.

Vielä typerämpää on, että ap vielä haukkuu bloggarin. On munkin blogista, jossa on runoja ja pitempiä kirjoituksia tullut "v-u mitä p-a" -haukkuja ja taas toisaalta se on kerännyt kiitoksia erinäisiltä toimittajilta ja kirjallisuuden harrastajilta. Kumma juttu...

Vierailija
15/19 |
21.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

... blogiin sitä ammentaa todella paljon itsestään. Omalla nimellä kun kirjoittaa, niin asettaa itsensä aika haavoittuvaksi, onhan siinä altis arvostelulle. En haluaisi ehkä kuulla vastaavaa halveerausta (ainakaan ihmisiltä jotka tunnen).

T. 13

Vierailija
16/19 |
21.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

uskifog kirjoitti:

Tämä lienee sarkasmia? Vihoviimeisin ja ärsyttävin tuttavaryhmä ovat nämä "omasta mielestään asiantuntija" eli liikuntaa harrastelevat, terveellisesti syövät jne. Saarnaavat töissä ja blogeissa ja ovat mielestään niin asiantuntijoita ja erikoisia, vaikka se mitä tekevät on ihan massaa eikä heillä ole mitään salaista suurta tietoa. Yleensä tieto on kopioitu netistä tai "guruilta". Heillä on myös suunnattomia vaikeuksia ymmärtää muiden erilaisia valintoja.

Just näin :D ja näitähän riittää. Itse syön tasan miten ja mitä haluan ja liikun sen vuoksi että jaksan paremmin ja nautin siitä, enkä todellakaan käytä siihen ja sen pohtimiseen koko vapaa-aikaani. Pakko myöntää että pidän tuollaisia tyyppejä vähän "vajaina", en tasa-arvoisina keskustelukumppaneina. Eräskin kaverin miesystävä vaahtoaa salillakäynnistä ja ruokailusta eikä muuta ehdi tehdä. Huomaan kyllä hänen kanssa keskustellessa ettei se mielekästä ole kun tuntuu että lapselle puhuisi, mutta tietysti asiaan kuuluvasti hän pitää itseään asiantuntijana ja analyyttisena pohdiskelijana. Tuo terveys- ja treenibuumi vain on useimmille helppo tapa loistaa kun siitä on niin paljon yksinkertaista tietoa netissä ja helppo keksiä siihen omia "asiantuntevia" mielipiteitä, lisäksi kuka tahansa voi liikkua ja syödä. Kyllä minäkin riittävästi liikun, mutta ei se vain kovin kiinnostava keskusteluaihe ole. Miksi ihmeessä minua kiinnostaisi jonkun työkaverini saliohjelma, tai se mitä ystäväni mies söi tänään lounaaksi..?? T. 12

Vierailija
17/19 |
21.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tavallaan ymmärrän ystävääsi. Kirjoitan itsekin blogia (lifestyle). Miten musta tuntuu että jengi on jotenkin kateellinen jos kirjoittaa blogia? Mulla ei oo mitään sugarcoated meininkiä vaan kerron rehellisesti elämästäni. No, onhan se ihan mielenkiintoista vaikken rikas olekaan. SIlti yllättää että ne ihmiset joita pidin jopa aika hyvinä ystävinä eivät ole ikinä sanoneet mitään blogistani. Mutta se että lukeeko joku kaverin kaveri mun blogia, niin ei voisi vähempää kiinnostaa.

Siis hetkonen, juuri tätä en ymmärrä. Miksi luulet, että sinua kadehdittaisiin? Onko joku sanonut niin? Oletko ajatellut, että ystävilläsi voi olla muutakin tekemistä kuin lukea päiväkirjaasi, sillä sitähän edustamasi "kerron rehellisesti elämästäni" -blogit edustavat? Useimpien ihmisten elämä ei ole niin jännittävää, että se blogin muodossa olisi vetävää luettavaa. Siitä syystä keskustelussa suodatetaan asioita, kerrotaan ja kysellään asioita joista ajattelee vastspuolen/itsen olevan kiinnostunut.

Pidän myös hyvin yksinkertaisena ja itsekkäänä vaatimusta siitä, että SINÄ voisit yksipuolisesti päättää toisten ajankäytöstä. Ei ystävilläsi ole mitään velvollisuutta lukea blogiasi. Vai sisältääkö se jotain todella tajunnanräjäyttävää informaatiota, oletko saamassa aikaan maailmanrauhaa tai löytänyt tavan yhdistää kvanttifysiikka ja suhteellisuusteoria tms..?

Jep. T. 12

Vierailija
18/19 |
21.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi kirjoitat blogia...? Etenkin jos ketään ei kiinnosta lukea sitä 😂 ei taida olla kovin kiinnostava

Vierailija
19/19 |
21.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No johan on. Mä pidän harrastusblogia (ei fitness), enkä tosiaan oleta että mun parhaat ystävätkään lukis sitä, kerta niitä aihealue kiinnosta yhtään.