Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Määritelkää mulle, minkälainen on patologinen valehtelija.

Vierailija
21.02.2006 |

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
22.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Häntä on vaikea puhua pussiin ja jos puhuu he saattavat mennä agressiivisiksi sillä eivät kestä totuutta. He haluavat elää unelmissa.

Vierailija
2/18 |
22.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hän on patologinen valehtelija ja tilannetta pahentaa miehen peliriippuvuus. Luojan kiitos, että on entinen...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
21.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin minä olen asian käsittänyt.

Vierailija
4/18 |
21.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vai onko valehtelijalla muuten vaan tarve kieltää kaikki, vaikka tietää valehtelevansa oikein olan takaa ja asiasta, jonka toinen tietää valheeksi?

Ap

Vierailija
5/18 |
21.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

1. Lipevyys/ pinnallinen viehätysvoima

2. Vahvalta vaikuttava omanarvontunto

3. Stimulaation tarve/ taipumus ikävystymiseen

4. Patologinen valehtelu

5. Petkuttaminen/ manipulointi

6. Katumuksen ja syyllisyydentunteen puuttuminen

7. Tunteiden pinnallisuus

8. Kovuus ja tunteettomuus/ empatian puuttuminen

9. Loismainen elämäntyyli

10. Heikko käyttäytymisen kontrolli

11. Promiskuiteetti

12. Varhaiset käyttäytymisongelmat

13. Realististen pitkän tähtäimen päämäärien puuttuminen

14. Impulsiivisuus

15. Vastuuttomuus

16. Kyvyttömyys ottaa vastuuta omasta käyttäytymisestä

17. Useita lyhytaikaisia avo- tai aviosuhteita

18. Nuorisorikollisuus

19. Ehdonalaisen vapauden peruutus

20. Monipuolinen rikollisuus

Vierailija
6/18 |
21.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja uskottelee tehokkaasti itselleen, että toimii sopivalla tavalla. Uskoo, ettei voisi toimia toisin.

Vierailija
7/18 |
21.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen patologinen valehtelija. En osaa kertoa totuutta juuri mistään. Kerron epätotuuksia jotka saavat minut näyytämään paremmalta muiden silmissä, tai sitten saavat heille aikaan huonon omatunnon kun he tekevät mielestäni väärin minua kohtaan.

Ja he tekevät väärin aina kun eivät jumaloi tai tee niinkuin haluan heidän tekevän. En ole ansainnut ketään ympärilleni, ja silti minulla on kavereita niin paljon etten edes löydä aikaa kaikkien näkemiseen. Pilaan muiden välit ja teen itsestäni tärkeimmän ihmisen siihen väliin, ja teen tämän ajaakseni omaa etuani ja satuttaakseni muita, koska en halua että muutkaan ovat onnellisia jos en itse ole.

En suo muille onnea jota minulla ei itselläni ole. Luen kavereideni tekstiviestit ja tarkastan heidän puhelunsa jotta voin jauhaa paskaa ihmisistä jotka ovat heille edes millään asteella tärkeitä. Haluan omistaa ystäväni.

Vierailija
8/18 |
21.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap

Vierailija
9/18 |
21.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap

Vierailija
10/18 |
21.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse tunnen yhden.

Vierailija
11/18 |
21.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valehtelee viimeiseen asti, vaikka tiedän hänen valehtelevan. Jatkaa samaa rataa, vaikka ei yhdessä enää ollakaan... eikä hänellä näin ollen ole mitään menetettävää uskollisen miehen maineen lisäksi.

Eli tiedän hänen esim. pettäneen koko suhteen ajan, mutta hän ei sitä myönnä. Ei, vaikka olen saanut tunnustuksen asiaan tältä kyseiseltä panolta + kuullut asiasta muutamilta eri tahoilta. Kaikki muut kuulemma puhuu paskaa, eikä hän ole ikinä minua pettänyt tai tehnyt muutakaan väärää.

Haukkuu minut suhteemme jälkeen tapahtuvista asioista ja pitää itseään täysin pyhimyksenä rinnallani, vaikka oli uskoton koko ajan. (mitä minä en ikinä ollut)

Tämä on vain yksi esimerkki miehen valehtelusta, lukuisia muita kertojakin on ollut joita ei ole meinannut myöntää/ei ole myöntänyt, vaikka minulla olisi ollut todisteet kädessäni asioista.

Mitenköhän paljon lapsemme joutuu kärsimään isänsä valheista ja turhista lupauksista vuosien mittaan....

Ap

Vierailija
12/18 |
21.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

taustansa suhteen ym? patologisella valehtelijalla koko elämä on usein satua. Tai no - ehkä et edes voi tietää. Itse asiassa teidän lähipiiristä kaksikin tapausta, joissa mies on osoittautunut patologiseksi valehtelijaksi.

12

Vierailija
13/18 |
21.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosin sain juuri vähän aikaa sitten kuulla huhuja, että hänellä olisi ainakin kaksi lasta enemmän, kun minulle on kertonut. En tiedä huhujen paikkaansa pitävyydestä, mutta en kyllä yhtään ihmettelisi vaikka näin olisikin.

Eniten harmittaa se, että rakastin/rakastan häntä koko sydämestäni... ja nyt tuntuu siltä, ettei mikään rakkauteni lisäksi meidän suhteessa ollut totta.

Ap

Vierailija
14/18 |
22.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko muilla vastaavanlaisia kokemuksia?

Vierailija
15/18 |
22.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Patologinen valehtelija valehtelee koko ajan ja joka asiasta. Monesti asioista jotka ovat vähemmän tärkeitä ja vaikea edes käsittää mitä hyötyä ihmiselle voi edes olla valheesta.

Vierailija
16/18 |
02.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
17/18 |
02.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihminen, joka valehtelee päästäkseen pälkähästä eli ollakseen jäämättä kiinni tai edes näyttääkseen paremmalta muiden silmissä, ei välttämättä ole patologinen valehtelija. Patologinen valahtelija ei hallitse omaa valehteluaan eikä siinä välttämättä ole mitään "järkeä". Hän saattaa kertoa syöneensä lounaaksi lihapullia vaikka söi lasagnea. Usein hän kärsii itsekin tilanteesta eikä pysty hallitsemaan sitä. Tavoitteena ei ole muiden manipulointi. Kyseessä on surullinen mielenterveyden häiriö. Valehtelevat psykopaatit ovat asia erikseen.

Vierailija
18/18 |
02.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun työpaikalla on yksi. Kaikki mitä hän kertoo elämästään on satua. Vaimo, ulkomaanmatkat, harrastukset. Käyttää valtavasti aikaa taustatutkimukseen. Kaikki tietää tämän. Jatkaa vaan...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi seitsemän neljä