Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko bussikuskilla oikeus poistaa bussista jos juo kahvia

Vierailija
19.04.2016 |

bussi pysähtyi ja odotti kun yksi mies ei suostunut heittämään kahvia pois.
Tosi monilla on kahvia kupissa bussissa, eikä ennen ole ongelmaa ollut.
Se oli sellainen kannellinen metallinen kuppi, jonka mies sitten suuttuessaan heitti pois.

Kommentit (47)

Vierailija
21/47 |
19.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naurettava suomalainen holhousyhteiskunta niinkuin kannellisesta kahvikupista kaatuisi maahan mitään.

Vierailija
22/47 |
19.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaukoliikenteen busseissa olisi aika tuskallista olla tunteja syömättä tai juomatta. Kaupunkiliikenne toki eri asia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/47 |
19.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulle kuulutettiin kun SÖIN OMENAA. Olin ainoa matkustaja. Yrmeä taatusti kantasuomalainen kuski 😁😂😃.

Ikävää, että monet ovat kaltaisiasi ja sottaavat liikennevälineitä.

Juu en sotannut. Omenalla, täh?

Vierailija
24/47 |
19.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Syön aamupalan junassa.

Syö hemmetti kotonas! Ärsyttää aamulla haistella ruokia junassa itse nälkäisenä-

Jos lähtee ihmisten ilmoille, altistuu kaikenlaiselle.

Vierailija
25/47 |
19.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensäkin ehtoo kun liikennevälineisiin tuodaan kodin seinien sisälle kuuluvia asioita: nypintään kulmakarvoja, meikataan muutoinkin, käytetään hammaslankaa jamsyödään jotain hapatettua vegeleipää jossa jotain haisevaa sisällä ja juodaan haisevaa smoothieta ryöstäneet.

Tehkää kodin seinien suojassa nämä hommat, kiitos.

Jälleen yksi syy käyttää omaa autoa : toiset ihmiset.

Vierailija
26/47 |
19.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä ainakin koululaisten luokkaretkillä näyttää busseissa kaikki jotakin syövän ja juovan, ihan karkeista ja sipseistä sitten erilaisiin juomiin.

Niistä saakin bussifirma hyvät rahat. Ja limupulloista kivat lisätienestit. Auto ei lähde uuteen ajoon ilman siivousta.

Vierailija
27/47 |
19.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulle kuulutettiin kun SÖIN OMENAA. Olin ainoa matkustaja. Yrmeä taatusti kantasuomalainen kuski 😁😂😃.

Ikävää, että monet ovat kaltaisiasi ja sottaavat liikennevälineitä.

Mitä varten busseissa on roskikset melkein joka penkin tai penkkirivin kohdalla? Koristeenako vai muuten vain erilaisena rekvisiittana?

Vierailija
28/47 |
19.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Naurettava suomalainen holhousyhteiskunta niinkuin kannellisesta kahvikupista kaatuisi maahan mitään.

Entäs jos se tulikuuma kahvi kaatuu jonkun päälle? Bussissa saattaa olla vaikkapa kouluun meneviä pieniä lapsia. Seisot sen kuuman kahvimukisi kanssa käytävällä, vieressä reilun metrin mittainen lapsi. Horjahdat, syystä tai toisesta, ja kuumat kahvit kaatuu sen lapsen päälle, pahimmassa tapauksessa polttaen vaikkapa naaman ihon.

Eli, kävikö mielessä? Ei varmaan. Voisitko juoda sen kahvisi kotona?

Vierailija
29/47 |
19.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaukoliikenteen busseissa olisi aika tuskallista olla tunteja syömättä tai juomatta. Kaupunkiliikenne toki eri asia.

Joo, tuntuu että ihmiset puhuu eri asioista tässä ketjussa. Tosin Onnibussiinkaan sitä kahvia ei vissiin saa viedä, niissä on muistaakseni ainakin syöminen periaatteessa kielletty.

Vierailija
30/47 |
19.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin kerran bussissa, jossa kuski huusi matkustajalle "En minäkään tule sinun työpaikallesi syömään"! Oli nähnyt peilistä kuinka kyseinen matkustaja laittoi pastillin suuhunsa.

No, tästä on melkoisesti aikaa. Ei silloin kukaan uskaltanut sanoa kuskille vastaan - olisi vielä jättänyt pysäkille seuraavalla kerralla kun kyytiin yrittää. Ei ollut silloin asiakaspalvelusta tietoakaan, se oli kuski joka oli bussisa kuningas!

Vierailija
31/47 |
19.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ehkä ärsyyntyi ärsyttäviin ääniin mitä onenan syöminen aiheuttaa.

Vierailija
32/47 |
19.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Busseissa ei saisi juoda tai syödä.

Rippuu bussista. Ainakin Matkahuollon sivuilla sanotaan, että syöminen ja juominen on siisteyttä noudattaen sallittua, ellei sitä ole erikseen kielletty.

Miksi on miinustettu? Tuossa asiasta suoraan mustaa valkoisella:

https://www.matkahuolto.fi/fi/aikataulut-ja-liput/usein-kysyttya-matkap…

Voinko syödä omia eväitä bussissa?

Matkaeväiden syöminen ja juominen on mahdollista erityistä siisteyttä noudattaen, ellei sitä erikseen ole kyseisessä bussissa kielletty (esim. jäätelön ja grillituotteiden syöminen). Alkoholin ja muiden päihdyttävien aineiden käyttö sekä tupakointi bussissa on aina kielletty.

Ehkä siksi, että tässä sotketaan nyt kaksi asiaa. Kyllä, useimmissa pitkänmatkan busseissa voi syödä, kunhan ei sotke eikä jätä roskia lojumaan tai työnnä esim. penkin taskuun (yök). Kaupunkien busseissa se on useimmiten kielletty, joissain on jopa kieltolaput.

Vierailija
33/47 |
19.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Syön aamupalan junassa.

Syö hemmetti kotonas! Ärsyttää aamulla haistella ruokia junassa itse nälkäisenä-

Jos lähtee ihmisten ilmoille, altistuu kaikenlaiselle.

No, kyllä nyt perus käytöstapoihin kuuluu osata jotenkuten käyttäytyä (ei esim. sotke yleisissä kulkuneuvoissa paikkoja eväillään).

Vierailija
34/47 |
19.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuski on laivansa kapteeni. Itse olisin heittänyt ättäröijän niska-persotteella pihalle, syynä turvallisuus.

Vierailija
35/47 |
19.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä siinä on niin vaikea ymmärtää? Jos jokin asia on JOSSAKIN bussissa kielletty, sitä ei saa siellä tehdä. Jossain toisessa bussissa ko asia voi olla ihan ok. Kaupunkiliikenteen busseja ei siivota joka ajon jälkeen, ovat liikenteessä koko päivän jolloin ne teidän eväsleivät ja kahvit on siellä lattioilla ja penkeillä myös koko päivän. Bussikuski on vastuussa autosta vuoronsa ajan, poistaa häiriköt ja häiriköksi luettaneen myös vastaan änkyröivän kielloista huolimatta kahviaan ryystävän urpon.

Vierailija
36/47 |
19.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä ainakin koululaisten luokkaretkillä näyttää busseissa kaikki jotakin syövän ja juovan, ihan karkeista ja sipseistä sitten erilaisiin juomiin.

Kaikilla turnausmatkoilla joilla olen ollut mukana bussissa syönti ja juonti on ollut kiellettyä. Myös lapseni luokkaretkellä. No minulla ei ole kuin 10 vuoden otos eri firmoista.

Vierailija
37/47 |
19.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raumalla oltiin virulaiskuskin kyydissä joka söi aamiaistaan ajaessaan. Ei meinannut saada puhelintaan hoidelluksi.

Vierailija
38/47 |
19.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän kuskia, ei sitä bussia päivän aikana kukaan muu siivoa kuin kuski.

Vierailija
39/47 |
19.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerran näin bussissa kuinka äiti opasti lasta syömään siististi rattaissa. Lapsella oli hampurilainen. Lapsi söi siististi sen minkä söi ja sitten heitti sen hampurilaisen menemään. Onneksi se lensi vain lattialle.  Kukaan ei seissyt keskiovilla. Minulla oli naurussa pitelemistä. Mutta toivottavasti se äiti oppi siitä jotakin.

Vierailija
40/47 |
19.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Erikoisen paskantärkeä kuski. Ikinä en ole tuollaiseen törmännyt. Tosin, firma saa valita asiakkaansa, joten kai noinkin saa tehdä. Jos itse olisin joutunut vastaavaan tilanteeseen, olisin vaatinut jäädä seuraavalla pysäkillä pois ja lippuni hintaa takaisin.

Hieno valinta. Luuletko että pysäkkitolppa olisi maksanut sinulle ;-)