V*tun Berner
Hän haluaa tienkäyttäjille uusia maksuja, hän haluaa vapaan hinnoittelun takseihin ja isoja firmoja lisää ajamaan kyytejä halvemmalla. No ei onnistu. Hinnat vain nousevat ja uusi ilmiö nimeltä kusetus tulee takseihin. Maaseudulla ei aja kukaan yrittäjä ellei siitä makseta tuplahintaa nykytaksaan. Tolpista tulee huutokauppoja. Tunnin odottanut holliauto ei saa kyytiä kun joku 40 auto jonon perältä lupaa viedä muutaman euron halvemmalla. Tuon auton kuski ei puhu Suomea, auto on ruosteessa oleva 20 vuotta vanha. Kuski laittaa rahat omaan taskuun. Lisäksi asiakas neuvoo minne ajetaan, mutta mutta ei kuski ymmärrä mitä selität..Kyydin hinta ei sitten ollutkaan se 20 vaan 200. Kuski väittää kertoneensa hinnaksi 200 e, asiakas vaan kuuli väärin 20 e. Jos et maksa niin paikalle kutsutaan poliisit joita odotatte tunnin. Miksi luotettava taksi halutaan muuttaa kalliimmaksi , epärehelliseksi ja turvattomaksi ?
Kommentit (73)
Sääntelykö muka takaa halvat taksihinnat? :D Mene takaisin sinne tolpalle ruikuttamaan..
Mulle on sama kuka sitä taksia ajaa ja mikä auto se on kunhan hinnat laskee.
Kyllä Suomessa on maailman parhaat taksit. Ei tarvi kun kun Tukholmaan mennä, niin et turistina uskalla taksiin hypätä kun ne huijarifirmat nyhtää satasen 5 min. ajosta, vapaa kilpailu nääs. Puhumattakaan etelän tyylistä, mittaria ei käytä kukaan ja se etukäteen sovittu hintakin muuttuu maksuhetkellä jollain paskahuijariverukkeella. Monessa maassa taksiin ei uskalla mennä lainkaan...
Vierailija kirjoitti:
Asiakas päättää millä kulkee. Taksikuskin ruikutukset eivät kiinnosta minua.
Kulje sitten millä haluat, mutta varaudu isoon ylläriin. Saatat joutua maksamaan enemmän kuin tähän asti olet maksanut.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä Suomessa on maailman parhaat taksit. Ei tarvi kun kun Tukholmaan mennä, niin et turistina uskalla taksiin hypätä kun ne huijarifirmat nyhtää satasen 5 min. ajosta, vapaa kilpailu nääs. Puhumattakaan etelän tyylistä, mittaria ei käytä kukaan ja se etukäteen sovittu hintakin muuttuu maksuhetkellä jollain paskahuijariverukkeella. Monessa maassa taksiin ei uskalla mennä lainkaan...
Polje Jopolla jos et osaa pitää puoliasi.
Millä syrjäseutujen pientuloiset maksaa käyttökustannusten lisäksi jotain kilometripohjaiata maksua autoilustaan huonokuntoisilla teillä, joita mikään kaupallinen firmakaan ei ota huollettavakseen? Kaupunkiin ei voi muuttaa, kun maaseudun mummonmökillä ei saa asuntoa kaupungista ja maaseutuammattia ei saa siirrettyä kaupunkiin. Pitäisikö muuttaa kaupunkiin yhteiskunnan elätettäväksi vuokra-asuntoihin?
Vierailija kirjoitti:
Millä syrjäseutujen pientuloiset maksaa käyttökustannusten lisäksi jotain kilometripohjaiata maksua autoilustaan huonokuntoisilla teillä, joita mikään kaupallinen firmakaan ei ota huollettavakseen? Kaupunkiin ei voi muuttaa, kun maaseudun mummonmökillä ei saa asuntoa kaupungista ja maaseutuammattia ei saa siirrettyä kaupunkiin. Pitäisikö muuttaa kaupunkiin yhteiskunnan elätettäväksi vuokra-asuntoihin?
Oma moka jos haluaa asua jossain metsässä. Miksi muiden olisi tuettava heidän juoponkyytejä siellä? Markkinat määrää hinnan ja se on oikein.
Ja ihan sellaisena "pienenä" lieveilmiönä kukaan ei halua enää asua missään missä ollaan autoilun tai julkisen liikenteen varassa. Maaseutu kuihtuu edelleen ja pääkaupunki kukoistaa. Että kiitos vaan siitäkin hallituspuolueet.
En tajua, miksi pitää aina mennä heti toiseen äärimmäisyyteen. Taksilupia on pantattu turhaan ja hintakilpailu estetty, nyt halutaan pistää kaikki sääntely pskaksi saman tien. Miten olisi ns. kultainen keskitie?
Vierailija kirjoitti:
Ja ihan sellaisena "pienenä" lieveilmiönä kukaan ei halua enää asua missään missä ollaan autoilun tai julkisen liikenteen varassa. Maaseutu kuihtuu edelleen ja pääkaupunki kukoistaa. Että kiitos vaan siitäkin hallituspuolueet.
Iso maa, vähän ihmisiä. Ei ole muuta mahdollisuutta kuin keskittää asumista jos palvelut kiinnostaa. Jokainen voi asua metsän keskellä, mutta turha vaatia muita maksamaan eläminen.
Muuten erinomaiset ehdotukset, mutta takseilla pitäisi olla hintakatto. Erityisesti junaliikenteen avaaminen kilpailulle kuulostaa hyvältä.
Miksi berneri sooloilee ja luulee olevansa johtaja ? Puoluetoveritkin on ihmeissään !. Ei yksi tyhmä nauta voi alkaa uhoomaan ja sanomaan että nyt tehdään niinkuin sanon...Toivottavasti Annen esitykset tyrmätään hallituksessa. Kuka toi ämmä luulee olevansa ? Varmaan sai lisää itseluottamusta kun korjautti rumat hampaansa leikkauksella. Nyt sitä vittu hymyilyttää niin että naama repee !Johtaisi vaan sitä tekstiiliyritystään ja kyykyttäisi työntekijöitään. Isältään peri Vallilan joka myy ylihintaisia verhoja ja mattoja. Rahaa, rahaa ja lisää rahaa isi !. Nämä sanat Berneri oppi ihan ensimmäisenä !!.
Rahaa kirjoitti:
Miksi berneri sooloilee ja luulee olevansa johtaja ? Puoluetoveritkin on ihmeissään !. Ei yksi tyhmä nauta voi alkaa uhoomaan ja sanomaan että nyt tehdään niinkuin sanon...Toivottavasti Annen esitykset tyrmätään hallituksessa. Kuka toi ämmä luulee olevansa ? Varmaan sai lisää itseluottamusta kun korjautti rumat hampaansa leikkauksella. Nyt sitä vittu hymyilyttää niin että naama repee !Johtaisi vaan sitä tekstiiliyritystään ja kyykyttäisi työntekijöitään. Isältään peri Vallilan joka myy ylihintaisia verhoja ja mattoja. Rahaa, rahaa ja lisää rahaa isi !. Nämä sanat Berneri oppi ihan ensimmäisenä !!.
kyllä köyhää harmittaa..
Kyllä ne paskat kyydit karsiutuu pois sillä ettei asiakas enää osta kyytejä siltä taksilta jonka palveluun ei ole tyytyväinen. Ei niitä tarvitse millään luvilla pantata.
Vierailija kirjoitti:
Muuten erinomaiset ehdotukset, mutta takseilla pitäisi olla hintakatto. Erityisesti junaliikenteen avaaminen kilpailulle kuulostaa hyvältä.
Ja kyllä, olen asunut maassa jossa junaliikenne avattiin kilpailulle. Se paitsi alensi hintoja, myös lisäsi vaihtoehtoja, tarjolla on jopa juna jossa on 60-luvun tyylinen pianobaari (!).
Vierailija kirjoitti:
Kyllä ne paskat kyydit karsiutuu pois sillä ettei asiakas enää osta kyytejä siltä taksilta jonka palveluun ei ole tyytyväinen. Ei niitä tarvitse millään luvilla pantata.
Vapaat markkinat toimivat parhaiten, asiakas äänestää jaloillaan. Älkää seiskö kehityksen jarruna.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Millä syrjäseutujen pientuloiset maksaa käyttökustannusten lisäksi jotain kilometripohjaiata maksua autoilustaan huonokuntoisilla teillä, joita mikään kaupallinen firmakaan ei ota huollettavakseen? Kaupunkiin ei voi muuttaa, kun maaseudun mummonmökillä ei saa asuntoa kaupungista ja maaseutuammattia ei saa siirrettyä kaupunkiin. Pitäisikö muuttaa kaupunkiin yhteiskunnan elätettäväksi vuokra-asuntoihin?
Oma moka jos haluaa asua jossain metsässä. Miksi muiden olisi tuettava heidän juoponkyytejä siellä? Markkinat määrää hinnan ja se on oikein.
Viestissä ei ollut kyse juoponkyydeistä, vaan siitä että omalla autolla ajaessa pitäisi Bernerin mukaan maksaa auton ja polttoaineen kustannusten lisäksi kilometrimaksua vastaavasti kuin prepaid-kännykkään ladataan saldoa. Kohtuutonta pienten tulojen, suurten etäisyyksien, huonokuntoisten teiden ja olemattoman joukkoliikenteen maaseudulla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä ne paskat kyydit karsiutuu pois sillä ettei asiakas enää osta kyytejä siltä taksilta jonka palveluun ei ole tyytyväinen. Ei niitä tarvitse millään luvilla pantata.
Vapaat markkinat toimivat parhaiten, asiakas äänestää jaloillaan. Älkää seiskö kehityksen jarruna.
Enpä nyt tiedä...
http://www.kaleva.fi/uutiset/kotimaa/vapaa-hinnoittelu-nosti-ruotsin-ta…
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Millä syrjäseutujen pientuloiset maksaa käyttökustannusten lisäksi jotain kilometripohjaiata maksua autoilustaan huonokuntoisilla teillä, joita mikään kaupallinen firmakaan ei ota huollettavakseen? Kaupunkiin ei voi muuttaa, kun maaseudun mummonmökillä ei saa asuntoa kaupungista ja maaseutuammattia ei saa siirrettyä kaupunkiin. Pitäisikö muuttaa kaupunkiin yhteiskunnan elätettäväksi vuokra-asuntoihin?
Oma moka jos haluaa asua jossain metsässä. Miksi muiden olisi tuettava heidän juoponkyytejä siellä? Markkinat määrää hinnan ja se on oikein.
Viestissä ei ollut kyse juoponkyydeistä, vaan siitä että omalla autolla ajaessa pitäisi Bernerin mukaan maksaa auton ja polttoaineen kustannusten lisäksi kilometrimaksua vastaavasti kuin prepaid-kännykkään ladataan saldoa. Kohtuutonta pienten tulojen, suurten etäisyyksien, huonokuntoisten teiden ja olemattoman joukkoliikenteen maaseudulla.
No tämä onkin aivan päätön idea ja kuulostaa lähinnä kommunismilta. Ei tule menemään läpi, varmaan laitettu sinne vain hämäykseksi.
Asiakas päättää millä kulkee. Taksikuskin ruikutukset eivät kiinnosta minua.