Mitä aluetta PK-seudulla ETTE SUOSITTELISI ulkopaikkakuntalaiselle?
Ystäväni on muuttamassa PK-seudulle alle 1-vuotiaan lapsensa kanssa. Hänelle oltiin suositeltu Vuosaarea mutta minulla tuli heti mieleen se elokuva! Juttelimme tässä aiheesta, emme kumpainenkaan tiedä PK-seudusta juuri mitään joten ei paljon viisastuttu. Kertokaa te minne ainakaan EI kannata muuttaa! :)
Kommentit (49)
Helsinki, Espoo, Vantaa, Korso, Kerava
Omien kokemuksien mukaan välttelisin näitä: Kontula, Mellunmäki, Itäkeskus, Korso, Myyrmäki, Martinlaakso, Koivukylä..
Kannattaa muuttaa Punavuoreen. Sinne ne muutkin porvoolaiset muuttaa trendien perässä.
Vantaalla Tikkurila on kiva ja Kartanonkoski on todella kaunis alue.
Kontula, Pukinmäki, Kannelmäki.
Laajasalo kivaa merellistä aluetta, joskus lähivuosina sieltä rakennetaan silta kantakaupunkiin, hinnat tulee pomppaamaan hurjasti.
Nimenomaan Yliskylän alueelta saa kohtuuhintaisia kämppiä, sitten kun siirrytään Jollas-Hevossalmi alueelle, puhutaan ihan eri hintatasosta.
Itse panostaisin hyvään asuinalueeseen mielummin kuon neliömäärään varsinkin lasten kanssa. Alueella ja koululla (kaveripiiri) saattaa olla varsin iso merkitys lasten koko tulevaisuuden kannalta.
Kannattaa mennä käymään viikonloppu iltana ko. paikan päällä mihin on muuttamassa ja käydä ainakin paikallisessa ostarissa, baarissa ja käyttää julkisia. Kerran tulin la iltana ensin rautatieasemalta metrolla itäkeskukseen....ihan kaamea kokemus, pääasiassa afrikan kansalaisia jotka suoraan sanottuna käyttäytyivät niin törkeästi että oikeasti pelkäsin että huonosti tulee käymään.
Bussimatka Lähi-itä keskuksesta vuosaareen oli myöskin sykähdyttävä, olin ainoa valkolainen noin 25 matkustajan joukossa.
En enää ikinä tule käymään itiksessä enkä vuosaaressa....saa olla aurinkolahti ihan oma onnelansa slummien puristuksessa. Sieltähän et pääse mitenkään pois kulkematta näiden läpi.
Vuosaareen en ikinä muuttaisi. Varmaan mamuille kiva.