Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä aluetta PK-seudulla ETTE SUOSITTELISI ulkopaikkakuntalaiselle?

Vierailija
18.04.2016 |

Ystäväni on muuttamassa PK-seudulle alle 1-vuotiaan lapsensa kanssa. Hänelle oltiin suositeltu Vuosaarea mutta minulla tuli heti mieleen se elokuva! Juttelimme tässä aiheesta, emme kumpainenkaan tiedä PK-seudusta juuri mitään joten ei paljon viisastuttu. Kertokaa te minne ainakaan EI kannata muuttaa! :)

Kommentit (49)

Vierailija
21/49 |
18.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse pyrkisin muuttamaan lapsen kanssa Munkkiniemeen, Munkkivuoreen, Länsi-Pasilaan, Kumpulaan, Käpylään, Toukolaan tai Arabiaan. Nämä ovat kaikki rauhallisia alueita, hyvillä liikenneyhteyksillä ja ulkoilumaastoilla. Riippuen tietenkin mitä ystäväsi arvostaa ja minkä hintaista/kokoista asuntoa hän etsii.

Täältä ääni noiden lisäksi myös Pakilalle, Paloheinälle ja Oulunkylälle! :) 

Vierailija
22/49 |
18.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Espoossa, Vantaalla ja Helsingissä asuneena olen sitä mieltä, että kaikista alueista löytyy hyvät ja huonot. Ostarin viereen ei missään, mutta muutoin hyviä asuinpaikkoja löytyy ihan mistä vaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/49 |
18.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistaakseni tuota leffaa ei edes kuvattu Vuosaaressa. en nyt muista missä, olikohan Lauttasaari. Googletan, pieni hetki...

Vierailija
24/49 |
18.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kaikki huonomaineiset lähiöt oo läpeensä huonoja. Aurinkolahti on hyvä Vuosaaressa, Malmilla Ala-Malmi on rauhallinen jne. Olen asunut ympäri itää ja seuraavia en voi suositella: Mellunmäki, Vesala, Kontula, Itäkeskus. Jakomäessä en ole koskaan käynyt, joten siitä en osaa sanoa. Itse en muuttaisi Vuosaareen, sillä se on niin syrjässä.

Vierailija
25/49 |
18.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

https://www.instagram.com/hoasitakeskus/

Kuvia Itä-Helsingin no go zonelta, jokainen voi tehdä omat päätelmänsä.

Huvittavaa! Itse olen asunut Itiksessä melkein 22- vuotta ja kertaakaan ei ole osunut piikki/ piikkejä silmiin. Jollakin on ollut oikein harrastuksena bongata epäkohtia, kappas kun ei ole silmään osunut. Ja oikein kaivinkonekin töissään (luultavasti rakentamassa uutta ostoskeskusta).

Jos noin asuinseutuaan vihaa, niin täytyy muuttaa pois. Jos taas haluaa asua lähellä kaikkea; palveluita, merta, luontoa niin tervetuloa! Itse muutin aikanaan tänne kantakaupungista, takaisin en halua. Niitä k*siläikkiä ja oksennuksia sai siellä väistellä, harvemmin täällä.

Vierailija
26/49 |
18.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin, ja lisäisin vielä tuohon aikaisempaan viestiini, että oli kaupunginosa mikä vain, niin minkään ostarin liepeillä en muuttaisi. Erityisesti välttelisin Itäkeskusta ja huhupuheiden perusteella Malmin Novaa. 

Mitä oot kuullut Novasta? T. Malmilainen

Vierailija
27/49 |
18.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itäkeskusta, Kontulaa ja muita Itä-Helsingin vanhoja lähiöitä kannattaa vältellä. Päihde- ja mielenterveysongelmat on alueella aivan käsin kosketeltavissa. Narkkareita ja juoppoja joka toinen, lisäksi rikostilastot kaupungin korkeimpia.

Hehe! Juoppo juopon tuntee. Ja missähän on tilasto joka toisesta mielenterveysongelmaisesta?

Vierailija
28/49 |
18.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikös se Vuokin ostari ole aivan hirveä sylkykuppi? Ja sieltähän kestää ikuisuus päästä pois? Nistejä ja mamuja ostarin läheisyydessä todella paljon?

Siellä on Citymarketti. Ei oo ihan itsestäänselvyys Helsingissä(kään), että olisi niin iso kauppa lähellä. Ja mikä parasta, ei tarvi mennä Itäbasaariin asti kaupoille.

Citymarketti lopettaa kyllä. Columbus ihan ok. Jaa että metro hidas? Mihinkähän olet tottunut, minä en nopeampaa tiedä.

Aijaa, toivottavasti tilalle tulee jotain.

Ei metro ole hidas, mutta kun astut metrosta ulos, alkaa se vaivalloisempi osuus. Ihmisiä siellä, ihmisiä täällä, ihminen ryntää kohti vasemmalta, oikealta, edestä, takaa... Oho, narkkari, pitääpä kiertää kauempaa. Liikaa kaaosta. Asioin kyllä mielelläni esim. Kampissa tai Forumissa, joten ei ole sinänsä mitään kauppakeskuskammoa.

Vierailija
29/49 |
18.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kontula, Myyrmäki, Kannelmäki

Paskanmarjat! Kannelmäki on hyvä aluetta, jos asut kaukana asemalta. Itse muutin sinne Helsingin ulkopuolelta enkä ole katunut.

Vierailija
30/49 |
18.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Okei, olin väärässä. Vuosaari-leffa on kuvattu Vuosaaressa. Vuotalolla oli ensi- ilta ja osa paikallisista asukkaista käveli kesken leffan ulos. Heidän mielestään elokuva ei kuvastanut oikeaa Vuosaarta.

Mogadishu Avenue- dokumentin (leffan?) sanottiin kuvaavan Vuosaarta vaikka se oli oikeasti kuvattu Espoossa.

Vierailija
31/49 |
18.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Matinkylä, Suvela

Hahah, oletko käynyt edes ikinä Espoossa? Matinkylä (-Olari) on Lepuskin ja Tapiolan jälkeen halutuinta asuinaluetta espoolaisten mukaan.

Vierailija
32/49 |
18.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Karkeasti sanottuna länsi on parempi kuin itä. 1-vuotiaan kanssa kuitenkin voi muuttaa melkein mihin vaan. Vuosaari on ulkopaikkakuntaiselle varmaan kulttuurishokki mutta on siellä paljon hyvääkin.

Itse asun Myyrmäessä ja tätä en suosittele kenellekään :P

Vierailija
33/49 |
18.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

33 jatkaa. En muuttaisi Myyrmäkeen, itä-Helsinkiin, Korsoon tai Koivukylään.

Vierailija
34/49 |
18.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aluemeri. Ei sähköjä ja julkiset yhteydet todella huonot.

Vierailija
35/49 |
18.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vantaa

Vierailija
36/49 |
18.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itäkeskus. Ei kiitos.

Vierailija
37/49 |
18.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilomantsi

Vierailija
38/49 |
18.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Matinkylä, Suvela

Nyt on pakko kyllä kommentoida että matinkylässäkin riippuu täysin alueesta mihin muuttaa.

Tiistilä ehkä ei niin kivaa, mutta matinkartanontien ja matinkylän tien vieressä kivoja (omistus)kerrostaloja. Nuottalahti ja nuottaniemi ei todellakaan ole mitään huono aluetta ja ompun viereenkin tulleet uudet talot ei olle millekkään juopoille ja nisteille suunniteltu.. Eli kyllä matinkylää voisin suositella. Keskustaan pääsee bussilla parhaassa tapauksessa 15 minuutissa, hyvät palvelut lähellä. Alakoulu matinkylän puolella hyvä, tiistilästä en tiedä mutta ehkä hieman särähtää korvaani. Yläkouluun voi hakea sitten muualle jos ei paikallinen kelpaa..

Vierailija
39/49 |
18.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jakomäki on ok jos ei asu ihan ostarin vieressä. Itse asun 5 minuutin kävelymatkan päässä ostarista ja täällä on tosi rauhallista. Elo-syyskuun taitteessa tähän muutin ja aluksi olin huolissani kun naapurista ei kuulunut pihahdustakaan ensimmäisen 3 kuukauden aikana. Joko meillä on hyvä äänieristys tai sitten kaikki naapurimme ovat hiljaista väkeä.

Vierailija
40/49 |
18.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huvittavia nämä av:n ketjut pk-seudun vältettävistä alueista :D Vaikeaksi menee, jos näiden perusteella alkaa asuinpaikkaansa valita!

Itse olen asunut Etelä- ja Pohjois-Haagassa, Munkkivuoressa, Kannelmäessä, Pitäjänmäellä, Konalassa, Pukinmäessä ja Meilahdessa. Ihan hyviä asuinalueita kaikki. Meilahdesta en hirveesti tykännyt, koska asuntomme oli Mannerheimintien varrella. Kaikista parhaiten viihdyin Kannelmäessä: kivat puistot, isot tiet kaukana, hyvät kulkuyhteydet...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kolme kuusi