Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vaihdevuodet 22-vuotiaana?!

Hermoheikko
18.04.2016 |

Olen aina ollut varsinainen vilukissa. Sormet ja varpaat ovat aina jäässä riippumatta säästä ja kesähelteilläkin palelen helposti.

Viimeviikon keskiviikosta lähtien minulla on ollut kauhean kuuma koko ajan. Tilanteessa jossa viimeksi maanantaina pidin kahta neuletta hikoilin keskiviikkona t-paidassa. Onko muilla ollut näin? Vai olenko geneettinen oikku ja vaihdevuodet alkavat jo nyt?

Mietin voisivatko kuumat aallot johtua stressistä? Stressaan tällä hetkellä paljon (lähden vaihtoon syyskuussa).

Entä kuukautisista? Ne ovat nyt "päällä".

Ehkäisynä käytän mirenaa, voiko se vaikuttaa hormonitasapainoon? Se laitettiin viimekesänä, joten sen olisi pitänyt jo asettua.

Olen normaalipainoinen (165/55) eikä kilpirauhasessa ollut mitään vikaa kaksi vuotta sitten.

Onkohan kaikki ihan ok? Huolestuttaa tämmöinen yllättävä muutos :D

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
18.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kilppariarvot vissiin pielessä. Ei kuulosta lainkaan vaihdevuosilta.

Vierailija
2/10 |
18.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedätkö, mitä vaihdevuodet tarkoittavat?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
18.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näitä ihmeellisiä paleluita ja kuumotuksia on ollut jo pidempään. Välillä nousee voimakas kuume. Sitäkin kyllä ihmettelen kun olen alkanut saada ympäri kehoani aivan kummallisen näköistä ihottumaa ja emättimeeni on myös tullut rakkuloita, jotka joskus vuotavat jotain nestettä. Myös valkovuotoa tulee todella runsaasti ja alapää kutiaa ihan hulluna.

Auttakaa nyt oikeasti joku, jos jollain on ollut samanlaista vaivaa?

Vierailija
4/10 |
18.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole tuo edellinen, en tiedä mikä sukupuolitauti hänellä on....

Tiedän kyllä mitä vaihdevuodet tarkoittaa, sanan oli tarkoitus kiinnittää huomiota.

Tutkin kilpirauhasen vajaa- ja liikatoimintaa, mitään muita oireita ei ole. Arvot siis tutkittu kaksi vuotta sitten ja olivat normaalit.

Vierailija
5/10 |
18.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmisen stressaantuessa veri pakenee suurimpien sisäelimien ympärille varmistaakseen näiden parhaan mahdollisen toiminnan, paeten osittain samalla jaloista ja käsistä aiheuttaen varsinkin sormien ja varpaiden kylmenemisen. 

Joskus taas minulla itselläni on niin kova jännitys ja stressi, että kylmyyden ja vapinan sijasta tuntuu melkein kuin olisin tulessa ja saan kuumia aaltoja, eli ihan stressireaktioilta nuo kuulostavat. Suosittelen siis meditaatiota ja vaikka hengitysharjoituksia :)

Vierailija
6/10 |
18.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

oletko raskaana? minulla oli ensimmäisellä kolmanneksella kuumia aaltoja kahden ensimmäisen kohdalla

Vierailija
7/10 |
18.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni on aina kuuma menkkojen aikaan. Hormonit on jänniä.

Vierailija
8/10 |
18.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menkat aiheuttaa kuumuutta T. Hoitsu

Vierailija
9/10 |
18.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole tuo edellinen, en tiedä mikä sukupuolitauti hänellä on....

Tiedän kyllä mitä vaihdevuodet tarkoittaa, sanan oli tarkoitus kiinnittää huomiota.

Tutkin kilpirauhasen vajaa- ja liikatoimintaa, mitään muita oireita ei ole. Arvot siis tutkittu kaksi vuotta sitten ja olivat normaalit.

Jos ne kaksi vuotta sitten oli normaalit ei tarkoita että ne nyt olisivat. Uusiin testeihin mars

Vierailija
10/10 |
18.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi olla Mirenan sivuvaikutuksia. Mulla alkoi hiki haisemaan ihan vanhalta mummolta. Poistamisen jälkeen ei hiki enää haise. Gynet tosin väittävät, ettei aiheuta sivuvaikutuksia,mutta netistä löytyy vaikka mitä huonoja käyttäjäkokemuksia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä neljä kolme