Eikös tää ole vielä ihan normaalia, jos leikkauksen jälkeen on lämpöä 37.4 astetta?
Ainakin kotiin saamassani ohjelappusessa sanotaan, että osastolle pitää ottaa yhteyttä jos kuumetta on yli 38 astetta. Mutta kaverini, joka on sairaanhoitaja, väittää että raja on nykyään 37,5 ja patistaa mut suurin piirtein osastolle antibioottitippaan. Leikkaus on tehty perjantaina ja tänään vähän väsy ja vetämätön olo. Leikkaushaavat (laparoskopia) ovat siistit, eivätkä näytä lainkaan tulehtuneilta eikä ylimääräistä tai lisääntynyttä kipua ole. Itse ajattelin tilannetta seurata toistaiseksi ihan vain kotona, kun kerran sairaalan ohjeessa se kuumeraja on sen 38 astetta.
Kommentit (4)
Vierailija kirjoitti:
Poskionteloleikkauksen jälkeen oli myös kuumerajana 38, itselläni kävi jossain 36.7 C:ssa.
Pieni korjaus... eli kävi 37.6 C:ssa. Mittasin aina ennen kipulääkkeen ottoa ettei kipulääkkeen mahdollinen alentva vaikutus näkyisi.
Minulla ison operaation jälkeen vuorokauden kestänyt 38 asteen kuume, sitten vasta yhteys osastolle.
Saman operaation jälkeen mulla nousi 37,5 pariksi päiväksi viikon sisällä. Ihan tavallinen ilmiö, ei tarvii mennä ellei nouse sinne 38 päälle.
Poskionteloleikkauksen jälkeen oli myös kuumerajana 38, itselläni kävi jossain 36.7 C:ssa.