Äitienpäivän vietto eroperheessä?
Meillä nyt edessä ensimmäinen äitienpäivä eroperheenä. Kyselisin kokemuksia, miten muut eronneet olette kyseisen viikonlopun järjestäneet. Onko lapset silloin ollut äidillä koko viikonlopun vai oletteko esim. jakaneet viikonlopun isän kanssa, jotta lapset voi käydä myös isän puolen mummoilla silloin?
Kommentit (9)
Kyllä meillä lapset ovat aina olleet mun luona äitienpäivänä. Vastaavasti isällään isänpäivänä.
Katso raamatusta. Siis ha..loo mikä kiveenkirjoitettu päivä se on,että pitää jokapaikkaan mukula rehata. Järki käteen.
Meillä on myös olleet aina äitienpäivänä äidin luona ja isänpäivänä isän luona, riippumatta siitä kenen viikonloppuvuoro silloin on.
Tiedän myös eroperheen, joille nuo päivät ei ole niin tärkeitä, eikä niille ole mitään erityisjärjestelyjä, vaan mennään ihan normaalin vuorottelun mukaan.
Eli, voitte sopia asian juuri niinkuin teille sopii. Itsestäni viikonlopun jakaminen tuntuu vähän hankalalta ees-taas-roudaamiselta.
Mitähän lapset itse on asiasta mieltä?
Ei poikkea tavallisesta mitenkään. Jos on isäviikko ni lapsi on isällään ja jos äitiviikko niin äidillään.
Samoin kaikkien syntymäpäivienkin kanssa. Joulut ja uudetvuodet on sovittu niin, että joka toinen vuosi isällä ja joka toinen äidillä.
Siksi kysyin, koska äitienpäivästä on väännetty kättä lasten isän kanssa. Itse olin sitä mieltä, että minulla (äidillä) lapset koko sen viikonlopun, mutta isän mielestä viikonloppu pitäisi jakaa, jotta mummotkin (isän puolelta) saa nähdä lapset ko. viikonloppuna. En siis itse olisi heitä raahaamassa joka paikkaan. Itse mietin vain nyt, teenkö "väärin", jos lapset eivät saa juhlia tuona viikonloppuna toista mummoa (pystyvät tapaamaan häntä kyllä sitten arki-iltana).
No sille isälle tämä asia ei ainakaan kuulu.
Miehen lapset olivat alkuvuosina aina äitienpäivän äidillään ja isänpäivän isällään, mutta myöhemmin mentiin siihen, että olivat siellä, missä tapaamissopimuksen mukaan sattuivat olemaan.
Up