Vuokra siemen
Olemme mieheni kanssa jo pidemmän aikaa miettineet tätä asiaa ja nyt rohkaistun kysymään yleistä mielipidettä tästä. Mieheni ei halua ikinä lasta kun taas minä haluan enemmän kuin mitään muuta, mutta samalla haluamme olla yhdessä ja ero ei tule kysymykseenkään! Olisiko siis oikein että hankkiutuisin raskaaksi muilla keinoin ja mieheni ei olisi näin lapsen biologinen isä ja näin välttyisi isyyteen kuuluvilta velvotteilta. Miehelleni tämä järjestely sopisi hyvin, mutta hän ei vain halua osallistua hoitamiseen tai muuhun isyyteen kuuluviin asioihin mutta voisi asua kanssamme ja tämä sopisi myös minulle.
Kommentit (29)
Hei ja kiitos ymmärryksestäsi.
Itkut ja naurut mieheni toki joutuu kestämään,mutta yöheräämisten ja vaippojen vaihtamisen hoidan minä. Tässä on juuri se etuna, että mies voi olla huoleti illanvietossa ynnämuuta kun ei tarvitse lasta ajatella jatkuvasti. Minulle tämä sopii joten siinä mielessä ei ole ongelmaa.
Oletteko avioliitossa? Silloin miehestäsi tulee isä joka tapauksessa.
"Minulle tämä sopii joten siinä mielessä ei ole ongelmaa."
Et(te) ole selvästikään ajatellut asiaa riittävästi. Kuinka nuori olet?
Jos toinen haluaa koiranpennun eikä toinen halua osallistua sen ruokkimiseen tai ulkoiluttamiseen, vastuu koiranpennun hoidosta on sillä, joka sen halusi. Jos toinen haluaa lapsen enemmän kuin mitään muuta ja toinen ihan varmasti tietää, ettei halua, silloin pitää valita lapsen tai kumppanin välillä.
Mutta todennäköisesti olet vielä hirveän nuori ja ehdit saada sekä järkeä päähäsi että sen parisuhteen, johon voi ajatella lapsia. Onnea matkaan!
Todella omituinen idea. Vaikea uskoa, että suhteenne kestäisi, jos oikeasti ryhdytte tuohon järjestelyyn.
Minun mielestäni tuo on tyhmä ajatus ja epäreilua lasta kohtaan, "isä" joka ei halua olla minkään laisessa suhteessa lapsen kanssa....!
Heips
Olemme molemmat 24vuotiaita ja vakituisissa työsuhteissa. Pohja lapsentulolle olisi siis hedelmällinen nyt kun mieheni on avoin tälle ajatukselle. Nuo epäröinnin suhteestamme voitte unohtaa, koska rakastamme toisiamme hyvin syvästi.
Ja hei emme ole avioliitossa, joten no problem!:)
En usko, että toimii. Se vauva muuttaa niin paljon ja pelkkä raskauskin on jo rankkaa. Vaikka olisit kuinka romuna, sinulla ei ole "oikeutta" pyytää mieheltäsi apua, koska hän on selvästi ilmaissut ettei halua osallistua. Kuulostaa siltä, että mies eläisi poikamieselämää kavereineen, katkeroidut todennäköisesti.
Onpas todella oudolta vaikuttava ajatus!
1) Uskotko tosiaan, ettet halua rakastamasi miehen mitenkään auttavan sinua lapsen hoidossa, edes poikkeustilanteessa, kuten sinun ollessa sairaana?
2) Uskotko tosiaan, että sinua rakastava mies katselisi vaan sivusta, kun elät lapsen kanssa samassa taloudessa?
3) Mitä kuvittelet lapsen psyykelle tekevän, että kotona asuu isältä vaikuttava mies, joka ei ota kontaktia / hoida / leiki?
Raskaus joo kuulemma aika rankkaa, joten olemme mieheni kanssa keskustelleet myös kohdunvuokraamisesta. Yhdysvalloissa tätä ainakin tehdään?
vuokra? meinaatko siis palauttaa sen jossain vaiheessa?
Mieti nyt vähän. Jos joutuisit vaikka leikkaukseen ja joutuisit olemaan sairaalassa esim. kaksi päivää, missä pieni lapsi on sen ajan? Koska avomiehesi ei halua hoitaa lasta, onko sinulla muuten hyvä tukiverkosto eli onko sinulla "varakoti" tällaisia tilanteita varten? Voiko esim. sinun äiti/sisko/täti ... ottaa lapsen tarvittaessa hoitoon?
Vierailija kirjoitti:
Siis ootko oikeesti noin tyhmä vai tulitko muuten vain provosoimaan?
No jos sellainen tilanne tulisi eteen (epätodennäköistä, koska en ole juuri ikinä esim. Flunssassa) niin olen kuullut paljon positiivista nykyajan huostaanotosta, sijaisperheitä jne.
1huoltajatar kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
samat sulle
Olette vielä niin nuoreja, huhhu.... Osta vaikka palmupuun ja pidä huolen siitä ja odota niin kauan kunnes järki on palannut.
Vierailija kirjoitti:
1huoltajatar kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
samat sulle
Jaahas nimimerkkivarkaita liikkeellä. Jatketaan asia linjalla:)
Vierailija kirjoitti:
Olette vielä niin nuoreja, huhhu.... Osta vaikka palmupuun ja pidä huolen siitä ja odota niin kauan kunnes järki on palannut.
Hmmm nyt en ymmärrä viestisi tarkoitusta..?
Halusin vaan sanoa että koko ajatus vaikuttaa epäjärkevältä ja minun mielestä se onkin. Mutta elämä on teidän niin good luck.
Miksi se ei olisi oikein jos teille molemmille sopii. Ihmettelen vaan miksi mies haluaisi kuunnella lapsen yöitkua, ehkä koliikki-itkua kun ei ole edes sen isä. Tai kestää muuta huutoa, kiukuttelua, sotkua, vatsatauteja. Vaikka hän ei osallistuisi hoitoon, hän ei pysty asumaan samassa taloudessa huomaamatta lasta. Ja miten itse kestät sen, että hoidat lasta aina yksin ja mies makaa sohvalla?