Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

13-vuotiaalla tyttöystävä

Vierailija
17.04.2016 |

Mitä mieltä? Fritsuja tehty ja sängyssä makailtu. Pitäisikö jotenkin puuttua asiaan?

Kommentit (44)

Vierailija
41/44 |
17.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tässä ketjussa on paljon ympäripyöreitä tokaisuja, että "En sallisi, kieltäisin, tekisin selväksi" jne. Mutta te, joilla on jo teini-ikäisiä lapsia tai vanhempiakin: miten ihan oikeasti heitä seksuaalikasvatitte ja mitä siitä seurasi (sikäli kun tiedätte)?

Omille pojilleni ostin kirjan, jonka vein tyrkylle joskus 11-vuotiaana kilteillä saatesanoilla "tuossa on paljon asiaa nuoreksi kasvamisesta, lue sitten kun kiinnostaa".

http://www.raisacacciatore.fi/kirjasto/34

Kun minun nähdäkseni rupesivat tapailemaan tyttöjä joskus 13-14-vuotiaana, puhuin. Kerroin siitä miten tärkeätä on kunnioittaa seurustelukaveria myös sitten, jos suhde katkeaa. Että yhä tähän maailman aikaan on tärkeätä "maine", sitä ei saa tahrata puhumalla pahaa ja jakamalla yksityisiä asioita muille ikinä. Puhuin sukupuolitaudeista ja kondomin tärkeydestä aina ja kaikkialla. Ostin heille vuorollaan ne luultavasti ensimmäiset kortsupaketit, etteivät jäisi ujostelun takia ostamatta. Jätin pöydänkulmalle ja sanoin, että käyttöön sitten kun joskus on tarvetta. En palannut asiaan enää koskaan.

Pojat ovat nyt yli kaksikymppisiä, seurusteevat pitkissä suhteissa, yksi on avoliitossa. Toivovat lapsia, mutta niiden aika ei ole vielä, kun aikovat ensin opiskella loppuun.

Onko sinulla itselläsi tyttöjä?

Vierailija
42/44 |
17.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos 13-vuotias harrastaa seksiä tai sen esiasteita ikäisensä kanssa tulee hänestä aikuisena efebofiili ja saattaa päätyä vankilaan. Normaalia olisi harrastaa aikuisen kanssa.

Ole tuo 31 ja tosiaan ensimmäiselläni oli jo auto ja ajokortti, maalla muuten pääse kulkemaan. Olen siis mainitsemaltasi sukupuolitaudilta turvassa

Näin jälkikäteen ajateltuna, oletko sitä mieltä että kumppaniasi olisi syytä rangaista teostaan?

Miksi pitäisi, se oli siihen aikaan ihan normaalia, olihan homouskin rikos vielä 70-luvulla ja silti sitä harrastettiin. Itse asiassa ajateltiin, että tuollaiset ikärajat rajoitukset tulevat poistumaan, kun homouskin jo sallittiin. Olimme niitä pikkupilluja tai sakkolihaa, mitä nimityksiä sitä nyt olikaan. Tuolloin se oli ihan normaalia ja jos olin mennyt poliisille valittamaan, että annoin vähän pillua tolle yhdelle tyypille, niin tuskin olisi mitään poliisioperaatiota lähtenyt käymään. Olen kuullut tytöstä, jonka kai opettaja käyttihyväksi ja tyttö alkoi hankalaksi niin päätyi koulukotiin ja teki itsemurhan myöhemmin ja tuosta opettajasta tuli sitten meidän koulun rehtori.

Lähdin sieltä korvesta toiselle puolelle Suomea heti 18 vuotta täytettyäni.

Paljon myöhemmin samassa yliopistossa oli tyttö, joka tiesi jostain mistä olin kotoisin ja kysyi että tunnenko tätä rehtoria, sanoin tuntevani, niin kertoi pikkusiskonsa menneen tämän kanssa naimisiin. Mies oli ainakin 30 vuotta vanhempi.

En osannut siinä sitten oikein mitään sanoa. Nyt se ukko on, jos elossa on niin 80 vuotias ja nainen vielä alle 50 vuotias.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/44 |
17.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko alle 15-vuotiaana (rikosoikeudellinen vastuu) jonkun paksuksi pökätessä kuitenkin velvoitettu maksamaan elatusrahaa loppuikänsä jostain minkä on tehnyt ennen kuin on virallisesti vastuussa tekemisistään?

Rikosoikeudellinen vastuu on eri asia kuin olla vastuussa tekemisistään.

Muistan että alle kouluikäinen sai tulitikkuleikeistään maksettavaksi miljoonien markkojen korvaukset.

Korvausvelvollinen ihminen on, oli minkä ikäinen tahansa. Rikosoikeudellisia seuraamuksia, kuten vankeutta tai sakkoja ei voida tuomita. Ulosotossa on Suomessa ihan sylivauvojakin.

En kuitenkaan tiedä miten niitä on sinne päätynyt.

Eli elarit pitää maksaa, mutta jos isä on alle 15 vuotias ja äiti vaikka 18 vuotta tuo voitaisiin katsoa lapsen seksuaaliseksi hyväksikäytöksi ja en tiedä voiko rikoksen uhri olla korvausvelvollinen.

Vierailija
44/44 |
04.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen opettaja näin poika pussaili kolmen tytön kanssa, poika oli 13 ja tytöt olivat 12.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yhdeksän yhdeksän