Kuinka vähäisestä lenkittämisestä voi jo tehdä eläinsuojeluilmoituksen?
Tekisi melkein mieli tehdä eläinsuojeluilmoitus tutusta. Koiria kyllä otetaan, mutta niitä ei viitsitä lenkittää edes puolta tuntia päivässä. Sitten vielä valittaa kun koirat ovat levottomia.
Kommentit (40)
Eikös niitten ilmoitusten idea oo, että siitä seuraa se että eläinsuojeluviranomainen tutkii asian. Eli tee ihmeessä ilmoitus kerta on vahva epäilys että eläimistä ei pidetä huolta.
Joo no tunnenpa yhden joka "ulkoilutti" koiran laittamalla sen parvekkeelle asioilleen
Vierailija kirjoitti:
No etkö sinä voi joutessasi lenkittää niitä.
En. Mulla on töiden ja opiskeluiden lisäksi oma koira, jonka hoitoon haluan käyttää vapaa-aikani.
Ja vaikka mulla olisikin aikaa, niin miksi mun pitäisi hoitaa jonkun muun koiria, kun hän niitä ottaa enkä minä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En. Mulla on töiden ja opiskeluiden lisäksi oma koira, jonka hoitoon haluan käyttää vapaa-aikani.
Ja vaikka mulla olisikin aikaa, niin miksi mun pitäisi hoitaa jonkun muun koiria, kun hän niitä ottaa enkä minä?
Et sitten voi sen vertaa kaverias auttaa, just joo.
Vierailija kirjoitti:
Eikös niitten ilmoitusten idea oo, että siitä seuraa se että eläinsuojeluviranomainen tutkii asian. Eli tee ihmeessä ilmoitus kerta on vahva epäilys että eläimistä ei pidetä huolta.
SEY:llä on niin vähän resursseja etten tahtoisi tehdä "turhaa" ilmoitusta. Eli jos 10-20 min katsotaan riittäväksi ulkoilutukseksi on ilmoitus vain vienyt kallista aikaa joltain toiselta eläimeltä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Et sitten voi sen vertaa kaverias auttaa, just joo.
Trollihan sinä olet, mutta kannattaa ihan oikeasti miettiä että koiran hankkiminen tarkoittaa ihan oikeasti sitä että sitä pitäisi ulkoiluttaa ainakin tunnin päivässä (toki riippuu rodusta). Lisäksi aktivoinnit sisällä.
Usein näkee ihmisiä jotka ottavat koiran mutteivät vietä sen kanssa aikaa kuin sen hikisen puoli tuntia korttelia ympäri ettei koira pissaa sisälle.
Eikö ne paskanna sisälle siinä tapauksessa, että ulos ei pääse?
Vierailija kirjoitti:
Eikö ne paskanna sisälle siinä tapauksessa, että ulos ei pääse?
Pääsevät aamulla ja illalla viiden, kymmenen minuutin pissa- ja kakkatuokiolle. Se ei kuitenkaan ole sama asia kuin lenkittäminen.
Vierailija kirjoitti:
Huolehdi omista asioistasi.
Niinpä. Tässäkin palstalla vietetyssä ajassa olisi ehtinyt lenkittää. Ap tahtoo vaan päästä helpolla.
Samaa olen miettinyt. Naapuri vie ehkä kerran viikossa koiran ulos "kunnon" lenkille (tyyliin postilaatikon ja kodin väli), muuten koira tyrkätään takapihalle pissalle ja kakalle. Lisäksi se jätetään kauppaankin mennessä yksin kotiin ja koska se ei ole saanut purkaa energiaa, eikä sitä ole koulutettu, se saattaa haukkua yli 2 tuntia putkeen. Joskus on haukkunut lähemmäksi neljä tuntia..
Vierailija kirjoitti:
Samaa olen miettinyt. Naapuri vie ehkä kerran viikossa koiran ulos "kunnon" lenkille (tyyliin postilaatikon ja kodin väli), muuten koira tyrkätään takapihalle pissalle ja kakalle. Lisäksi se jätetään kauppaankin mennessä yksin kotiin ja koska se ei ole saanut purkaa energiaa, eikä sitä ole koulutettu, se saattaa haukkua yli 2 tuntia putkeen. Joskus on haukkunut lähemmäksi neljä tuntia..
Niin ja koira on vielä sileäkarvainen kettuterrieri, eli todella aktiivinen ja äänekäs räkyttäjä
^ Ja siellä sitä vaan palstaillaan ja kuunnellaan haukkumista.
Meillä naapurissa alaskan malamuutti, jota ei viedä koskaan lenkille. Viettää päivänsä pienessä aitauksessa.
Vierailija kirjoitti:
^ Ja siellä sitä vaan palstaillaan ja kuunnellaan haukkumista.
Mitäs anonyymin sitten pitäisi tehdä? Uhrata tunti joka päivä jonkun toisen eläinten lenkittämiseen?
En myöskään tajua tätä palstamoralisointia. Itse palstailen samalla kun laitan ruokaa, ei siinä ajassa paljon lenkkipolulla multitaskata.
Pelkään että joku tekee ilmon meistäkin kun koira oli todella sairas ja emme voi lenkkeillä kun ei ole toipunut, emme ole voineet pitkiin aikoihin, vaikka koira ei mitenkään kipeä olekaan enää. Aktivoimme kaikilla mahdollisilla tavoilla pitkin päivää ja kuljetamme joka paikassa mukana kun tykkää siitä ja saa virikkeitä ja koira on oikein tyytyväinen nykymenoon, mutta eihän tämä hyvältä näytä kun kierretään ulkona lähinnä taloa...
Mistä sä tiiät paljonko se ulkoiluttaa?
Vierailija kirjoitti:
Meillä naapurissa alaskan malamuutti, jota ei viedä koskaan lenkille. Viettää päivänsä pienessä aitauksessa.
Järkyttävää, kyseessä on kuitenkin erityisen paljon liikuntaa vaativat rotu. Miksi joku hankkisi sellaisen jos ei aio sitä lenkittää?
Meillä on paljon liikuntaa vaativa rotu, joka ei kyllä kostu yhtään mistään kävelylenkeistä hihnassa. Mut sitku se on pääsy luolalle se makaa reporankana pari päivää...ei tiiä mitä se koiran kaa harrastetaan, voi hyvinkin näyttää et koiraa "ulkoilutetaan" autolla...