Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Erottiin. Mikä saa ihmisen pettämään?

Vierailija
17.04.2016 |

Tämä on elämäni hirvein päivä. Makaan ystäväni kylpyhuoneessa sikiöasennossa, vieressäni nököttää laukku johon puolitoista tuntia sitten tungin tavaroitani yhteisestä kodistamme. Tai ei se enää minun kotini ole. Siihen asuntoon en enää ikinä astu.

En halua nähdä kyseistä ihmistä enää ikinä. Takana oli kaksi ja puoli vuotta seurustelua ja vuosi yhteisessä kodissa. Miehellä on ollut yli puoli vuotta salasuhde toiseen naiseen. Kyseisen naikkosen kyllä tiedän mutta en sen enempää tunne. Mies on puoli vuotta pelehtinyt sen muijan kanssa ja koko sen ajan esittänyt niin ihanaa, niin rakastavaa avopuolisoa. Tai mikä mies? Silkka roskakasa se on. Oksettaa ja raivostuttaa, silmissä sumenee heti kun ajattelen että se nainen on nukkunut meidän sängyllämme.

Sydämeen sattuu niin paljon että koko ajan itkettää, vihaan miestä ja samalla vihaan itseäni. Miten en huomannut mitään? Miten saatoin olla niin tyhmä ja sinisilmäinen? Miten en huomannut niitä yksinkertaisiakin merkkejä, jotka nyt jälkeenpäin ajatellen tuntuvat itsestään selviltä? Luotin sokeasti ja olin itse paras mahdollinen rakastaja, mies oli aina kaikessa ensimmäinen. Sattuu ajatella, että minä en koskaan ollut sitä hänelle ja hän on vain valehdellut silmät kirkkaina yön päiväksi. Vielä enemmän kipeää tekee miettiä, että mies ja se nainen ovat yhdessä nauraneet sinisilmäisyydelleni ja rakastaneet toisiaan.

En vain ymmärrä, mikä saa ihmisen satuttamaan näin pahasti toista. Miksei mies vain eronnut kanssani? Miksi piti niin kauan teeskennellä ja pitää yllä jotain vitun teatteria? Mitä hän siitä hyötyi? Sai viihdettä, kun näki minun vain tyytyväisenä uskovan kaikki valheensa? Olen niin tyhmä että vihaan itseäni ja tätä koko helvetin suhdetta. Miksi toiselle ihmiselle pitää tehdä näin? Onneksi en sentään raskaaksi hankkiutunut tuon paskan kanssa eikä naimisiinkaan ehditty.

Halusin vain avautua johonkin. Itkettää niin paljon että kyyneliä ei enää tule.

Kommentit (41)

Vierailija
1/41 |
17.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

:(

Vierailija
2/41 |
17.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen tosi pahoillani. Mutta pakko kysyä, miksi luulet, että sulle on naurettu? En todellakaan usko, että kovin suuri osa niistä jotka pettää keskittyisivät siihen, että pilkkaisivat kumppaniaan ja nauraisivat tälle. Ehkä enemmänkin potevat huonoa omaa tuntoa ja pelkäävät kiinni jäämistä. Ei sulle kukaan ole nauranut.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/41 |
17.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähä liikaa maalailua...

Vierailija
4/41 |
17.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voimaa ap!

Vierailija
5/41 |
17.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

On kummallista miksi petetyt, tai vaikka raiskauksen uhrit tuntevat häpeää ja vihaavat itseään.

Eihän siinä ole mitään logiikkaa tai järkeä.

Se pettäjä on tehnyt yhden maailman raukkamaisimmista ja törkeimmistä teoista. Hänen kuuluu hävetä ja kärsiä.

Kaikille pitää ehdottomasti paljastaa millainen raukka hän on.

Älä vaan häpeissäsi ala millään tavalla suojelemaan sitä ihmissaastaa.

Sinussa ei ole mitään vikaa.

Pettäjät pettävät koska ovat löyhämoraalisia ja itsekkäitä.

Oma hetkellinen mielihyvä on heille tärkeämpää kuin toisen pitkäaikainen suurikin tuska.

Samaa ajattelumaailmaa pedareitten ja sadistisien raiskaajien kanssa.

Nyt pahan teko ei kohdistunut sinun kehoosi vaan sieluusi ja minuutesi.

Vierailija
6/41 |
17.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen pahoillani, että sinuun sattuu nyt, mutta ymmärrät varmaan, että noin toimiva mies ei ole kenellekään kultakaivos. Tuolla tavalla toimimiseen tarvitaan erittäin häikäilemätön, ilkeä ja itsekäs luonne. Ei ole kyse toiseen rakastumisesta vaan nimenomaan tahallisesta satuttamisesta - osa onnesta siis on tullut siitä, että on pystynyt valehtelemaan ja huijaamaan ja elämään kaksoiselämää.

Myöhemmin olet onnellinen, että olet päässyt hänestä eroon riittävän ajoissa, vaikka nyt ei siltä tunnukaan. Mutta se päivä on tulossa, koeta kestää vain sinne asti.

Vierailija
7/41 |
17.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Danten helvetissä ovat alimpana hyväntekijänsä pettäneet.

Vierailija
8/41 |
17.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

AP, miehesi on tuollaista ihmistyyppiä, joka tavoittelee ensisijaisesti omaa mukavuuttaan, eikä kykene suoraselkäisiin tekoihin. Sinun kohdallasi hän on ilmeisesti halunnut "säästää kakun ja syödä sen", eli pitää kahta suhdetta, koska hänellä ei ole pokkaa kertoa sinulle, että haluaa jotain muuta(kin) kuin mitä teillä oli parisuhteessanne. Eniten tuollaiset tyypit yleensä pelkäävät, että he joutuisivat johonkin itselleen epämiellyttävään tilanteeseen, ts. olisit ollut surullinen/pettynyt/vihainen hänelle. Lapsellista, koska juuri nyt olet tietysti juuri sitä, mutta ei tuollainen hedonisti tajua ajatella niin pitkälle.

Nyt varmasti tuntuu pahalta, mutta toivon sinun ymmärtävän, ettei miehen kaksinaamainen käytös ja pettäminen ole sinun vikasi, vaan hänen heikkouttaan ja säälittävyyttään. Löydät vielä jatkossa ihmisen, joka kohtelee sinua niin kuin pitääkin, ja silloin voit nauraa räkäisesti muistellesasi tätä nykyistä olmia. 

En kyllä veikkaa kovin pitkää onnea miehen ja sen toisen naisen suhteelle. Mikä pettämällä alkaa, se uuteen pettämiskuvioon loppuu, eikä tuo toinen nainen voi ikinä kunnolla luottaa mieheen, koska omakohtaisesti tietää tämän selkärangattomuudesta.

Vierailija
9/41 |
17.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

On tärkeää, että nyt ja jatkossakin puhut tunteesi ulos. Sinulla on oikeus siihen. Et ollut exällesi se, mikä exäsi oli sinulle. Tosiasia on, että harvoinpa sijoitamme saman verran tunteita suhteeseen.

Etenitte suhdekaarella eri tahtia. Kun toinen oli kaaren lopussa ja jo valmis hakemaan uutta ( syystä tai toisesta), toinen oli vasta kaaren huippukohdassa. Nyt sinun on kulutettava tuo tunnevarasto tyhjiin tavalla tai toisella ja ilman toisen vastaavia tunteita. Se sattuu, mutta sinä selviät. Pystyt jo nyt olemaan terveen vihainen asiasta ja kohdistaa sen itsestä ulospäin.

Vierailija
10/41 |
17.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen pahoillani puolestasi! Mutta hyvä että näet hyvät puolet; ette kerenneet tehdä lapsia ettekä mennä naimisiin. Mies on keskenkasvuinen, jos vain parin vuoden seurustelun jälkeen pitää jo etsiä pettämisesseuraa (ei sillä että se olisi 10 vuoden jälkeen hyväksyttävämpää, mutta ehkä asteen verran ymmärrettävämpää). Tuossa vaiheessa kun kuitenkin vielä ollaan jollain tasolla huumassa keskenään. Eli lohduttaisin sinua sanomalla, että pettäminen tuossa vaiheessa kertoo mielettömästi miehen luonteesta ja arvoista. On parempi että pääsit eroon hänestä. Onhan sinulla seuraa ja ystäviä joille purkaa sydäntä? Tarvitset nyt kavereita enemmän kuin koskaan. Pian olo helpottuu, ja sinä selviät voittajana hommasta. Mies todennäköisesti toistaa samaa kuviota seuraavissa suhteissaan, ellei yllättäen aikuisti. Hyviäkin miehiä on, muista se! :)

Vierailija
11/41 |
17.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen siinä käsityksessä että ainakin puolet miehistä pettää, niin mielestäni ei kannata seurustella ollenkaan, koska todennäköisyys tulla petetyksi on liian suuri.

En voi koskaan luottaa kehenkään.

Parisuhde on hullunhommaa.

On uskomatonta kuinka kauan sitä jaksaa olla itselleen vihainen siitä että on antanut jollekin alhaiselle paskaläjälle mahdollisuuden kohdella itseään huonosti.

Miten tällaisesta pääse yli?

Toivottavasti ap:n ei tarvitse koskaan nähdä sitä idiootti"miestä"

Vierailija
12/41 |
17.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin samassa tilanteessa syksyllä. Puhuin tilanteesta kaikille ja alkuun moni ihmetteli, kuinka mies pystyi tuohon; hän oli vaikuttanut niin rakastuneelta ja kohteli minua hyvin kaikki 7v, jotka olimme yhdessä. Loppukesästä mies muuttui haaleaksi ja alkuun se näkyi jonkinlaisena kriittisyytenä ja sitten laiskuutena seksielämässä. Meillä oli alusta alkaen upea seksielämä. Kysyin lopulta suoraan ja mies itkien myönsi, että on tehnyt pahinta. Suhdetta oli ensin ollut muka pari viikkoa ja sitten se virui ainakin kolminkertaiseksi. Olimme kihloissa ja suunnittelimme menoa naimisiin, varattu matka ja muita menoja lähikuukausille. Kun erosimme, mies ja uusi nainen virallistivat heti uuden suhteen, meni pian kihloihin ja nainen hehkui somessa, kun voi nyt julkisesti olla yhdssä.

Ekat pari viikkoa olin sokissa, mutta sitten alkoi helpottaa. Tein paljon töitä, matkustin yksin ja puhuin ja puhuin. Selvisin. En enää hakeudu suhteeseen, sen opin. Viihdyn yksin ja ystävien kanssa.

Miehen tilanne: yhteiset pariskunnat ovat ottaneet häneen etäisyyttä, uusi nainen vahtii ja ei anna miehen toteuttaa yksin aiempia harrastuksiaan. Miehestä näkee päälle päin, että on vahvaa vauhtia alkoholisoitumassa.

Nyt voin jo ajatella niin, että ehkäpä mies säästi minut kurjalta tulevaisuudelta.

Vierailija
13/41 |
17.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

sorry, mutta epäilen että tämä on provo.

Vaikea uskoa, että jos ap hiukan yli tunti sitten jättänyt miehensä ja lähtenyt kotoa ystävälleen evakkoon, kirjoittelisi näin "romaanimaisesti" vauva-palstalle. Liian hienosti kirjoitettua tekstiä tuollaisessa tunnetilassa.

Vierailija
14/41 |
17.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pettäjä pettää, syitä voi olla monia. Mikään syy ei silti oikeuta pettämistä. Pettäminen sattuu aina. Vie hetkellisesti luottamuksen ja hakkaa maan rakoon. Saa syyllistämään itseään. Miksi en tajunnut? Miten olisin voinut estää tämän? Entä jos olisin ollut parempi? Miksi en riittänyt? Mikä minussa on vikana? Ja se nöyryytys.. Tunne, että jokainen tietää. Jokainen on vain nauranut tyhmyyttäsi selkäsi takana. Tosiasia on se, että olisit varmasti voinut tehdä jotain toisin. Olisit voinut epäillä enemmän ja huomata pienet vihjeet. Mutta ei kenenkään kuulu joutua suhteessa epäilemään koko ajan. Olisit voinut olla kivempi ja parempi. Jokainen meistä voisi. Mutta olisitko silloin ollut oma itsesi? Miksi hän ei ollut parempi... Sinä et ehkä riittänyt hänelle. Siitä ei pääse mihinkään. Jollekin toiselle voit jonain päivänä riittää. Se ei lohduta tänään, eikä vielä huomennakaan. Mutta jonain päivänä ymmärrät, ettei sinussa ollut vikaa. Te ette vain olleet oikeat toisillenne. Ja todellisuudessa kukaan ei nauranut sinulle. 

Itseäni petettiin kaksi vuotta. Miehellä oli suhde kolmeen eri naiseen. Tänä aikana menimme naimisiin ja saimme lapsen. Kuinka ihanaa. Tyhmä ja sinisilmäinen olin minäkin. Ja kyllä se sattui. Sattui lujaa ja pitkään. Niin henkisesti kuin fyysisestikin. Eipä satu enää. Mielessä on, on varmaan aina, mutta nykyään se on vain yksi paska juttu, joka sattui tapahtumaan juuri minulle. Ja niille monelle muulle naiselle, joille osuu huono kortti parisuhteissa. Aika parantaa, niin kliseistä kuin onkin.

Enää en ole niin sinisilmäinen. Tiedän, että kuka tahansa voi kyetä mihin tahansa. En ehkä koskaan kykene rakastumaan samalla tavalla, viattomasti ja uskoen pelkkään hyvään, mutta ehkä se ei olekaan elämän tarkoitus. Elämä on kuitenkin opettanut, ettei pattäminen ole pahinta maailmassa. Ei toista voi omistaa, jos se haluaa lentää, sen on parempi antaa mennä. Joku toinen voi olla valmis asettumaan aloilleen.

Vierailija
15/41 |
17.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Usein pettäjä pettää uudestaa, se on hänen tapansa selvitä omista pettymyksistään. Joillakin on pitkin avioliittoa muita naisia kierroksessa tai sitten suhteet loppuvat kerta toisensa jälkeen pettämiseen. Näillä miehillä on usein rikkinäinen tausta tavalla tai toisella, eivät he eheydy kumppania vaihtamalla.

Vierailija
16/41 |
17.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen siinä käsityksessä että ainakin puolet miehistä pettää, niin mielestäni ei kannata seurustella ollenkaan, koska todennäköisyys tulla petetyksi on liian suuri.

En voi koskaan luottaa kehenkään.

Parisuhde on hullunhommaa.

On uskomatonta kuinka kauan sitä jaksaa olla itselleen vihainen siitä että on antanut jollekin alhaiselle paskaläjälle mahdollisuuden kohdella itseään huonosti.

Miten tällaisesta pääse yli?

Toivottavasti ap:n ei tarvitse koskaan nähdä sitä idiootti"miestä"

Vanha klisee, mutta niin pettää naisetkin.Se on vaan nykyisin meno ja se kannattaa hyväksyä.Liiallisesta sinisilmäisyydestä/kiltteydestä sakotetaan lähes aina.Oli kyse parisuhteesta, duunista, tai kaveri suhteista.

Vierailija
17/41 |
17.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voimia ap.lle <3

Tedän pariskunnan joka ollut yhdessä 20 vuotta ja mies pettänyt koko ajan. Vaimo ei aavista mitään ja toivottavasti ei koskaan saa tietää, itsensä vuoksi.

Vierailija
18/41 |
17.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voimia ap.lle <3

Tedän pariskunnan joka ollut yhdessä 20 vuotta ja mies pettänyt koko ajan. Vaimo ei aavista mitään ja toivottavasti ei koskaan saa tietää, itsensä vuoksi.

Olet sadisti ja vastenmielinen ihminen. Tiedät asian etkä halua kertoa siitä vaimolle. Nautit vahingoniloisena siitä, että vaimon elämää varastetaan ja mahdollisesti saastutetaan taudeilla. Itsensä vuoksi vaimon juuri pitäisi saada tietää.

Vierailija
19/41 |
17.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voimia ap.lle <3

Olet sadisti ja vastenmielinen ihminen. Tiedät asian etkä halua kertoa siitä vaimolle. Nautit vahingoniloisena siitä, että vaimon elämää varastetaan ja mahdollisesti saastutetaan taudeilla. Itsensä vuoksi vaimon juuri pitäisi saada tietää.

Minä sadisti ja vastenmielinen? Miksi ajattelet että olen vahingoniloinen?

En toivo ettei jäisi kiinni, vaan ettei saisi tietää kuinka kauan kestänyt. Ei kai sitä kukaan kestä. 

En voi vaimolle kertoa. En edes tunne häntä, miehen vain, joten tuskin uskoisikaan.

Vierailija
20/41 |
17.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Provo. Sikiöasento kylpyhuoneessa. Juujuu.

No miten sait tietää tuosta kuviosta?