Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olenko minä jollain tavalla outo/epänormaali, kun en ymmärrä, mitä ihmiset saavat instagramista?

Vierailija
17.04.2016 |

Itseäni ei kiinnosta instagramin käyttö ollenkaan. Moni sitä kuitenkin käyttää, lähes kaikillahan siellä on tunnus.
Olenko minä jotenkin outo, tylsä?

Kommentit (61)

Vierailija
1/61 |
17.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et ole. Enemmän outoa käyttää instagramia.

Vierailija
2/61 |
17.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kehuja, onnistumisen tunteita, itsetunnon korotuksia kehuista, esillä olo helppoa, keskipisteenä olemisen kokemuksia...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/61 |
17.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

HÄSHTÄGIT tunkee jo korvista ulos... ei oo tarvetta käyttää.

Vierailija
4/61 |
17.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu miten sitä käyttää ja mitä esittelee kehujen toivossa.

Vierailija
5/61 |
17.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No minä en ole koskaan käynyt instagramissa enkä siis näin ollen siellä myöskään mitään jaa. Ja ihan normaalina minua kai yleisesti pidetään.

Vierailija
6/61 |
17.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et ole tylsä, sulla ei vaan ole mitään tiettyä agendaa, minkä vuoksi tarvitsisit instaa. Haluatko kerätä itsestäsi mahdollisimman paljastavia selfieitä, jotta joku varakas mies kiinnostuisi sinusta? Etkö? Ok. Haluatko kerskua tuttavapiirillesi perheesi upeista lomakohteista? Etkö? Ok. Haluatko kertoa potentiaalisille työnantajille, kuinka aktiivinen ja aikaasi seuraava tyyppi olet? Etkö? Ok. Oletko julkkis ja managerisi edellyttää sinua päivittämään kuvia säännöllisesti, jotta et muutu epäkiinnostavaksi? Etkö? Ok.

Sitten sulla ei ole mitään syytä käyttää instaa :)

Vierailija
7/61 |
17.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on laajahko kaveripiiri ympäri suomen ja pari ulkomaillakin. Suurin osa on jo perheellisiä ja asettuneet aloilleen, eli nähdään tosi harvoin aikataulujen takia. Instagram on tähän "näkemiseen" ihan loistava väline: on hauskaa päästä seuraamaan toisten arkea, näkee lapsien kasvavan ja saa olla mukana heidän nimipäiväjuhlillaan, vaikka ei fyysisesti paikalle päästäkään. Instaan saa kuitenkin helpolla "sekunnin päivästä" esim. lapsen kaatuneen maitolasin ja äidin viesti "tälläinen päivä meillä tänään, mites muilla". Itselläni -ja suurimmalla osalla kavereistani- on yksityinen profiili eli kuka tahansa ei pääse tiliä seuraamaan.

Vierailija
8/61 |
17.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on laajahko kaveripiiri ympäri suomen ja pari ulkomaillakin. Suurin osa on jo perheellisiä ja asettuneet aloilleen, eli nähdään tosi harvoin aikataulujen takia. Instagram on tähän "näkemiseen" ihan loistava väline: on hauskaa päästä seuraamaan toisten arkea, näkee lapsien kasvavan ja saa olla mukana heidän nimipäiväjuhlillaan, vaikka ei fyysisesti paikalle päästäkään. Instaan saa kuitenkin helpolla "sekunnin päivästä" esim. lapsen kaatuneen maitolasin ja äidin viesti "tälläinen päivä meillä tänään, mites muilla". Itselläni -ja suurimmalla osalla kavereistani- on yksityinen profiili eli kuka tahansa ei pääse tiliä seuraamaan.

Facebook on ihan riittävä tuohon, mulle ainakin. Instailijoista tulee vaan tyrkky olo...

Vierailija
9/61 |
17.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en käytä facebookia enää ollenkaan. Insta on vain niin paljon helpompi, nopeampi ja (toistaiseksi) mainosvapaampi versio. Eikä etusivu täyty siitä kuin joku on osallistunu taas Perniön K-kaupan karkkipussiarvontaan ja jakele Iltalehden linkkejä -kukaan muu kun ei internetissä osaa käydä Iltalehden sivuilla. . /7

Vierailija
10/61 |
17.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmisille, jotka ei osaa keskittyä omaan elämään.

Vierailija
11/61 |
17.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En edes tiedä mikä on instagram. Myöskään facebookissa en ole koskaan ollut, sen kuitenkin tiedän mikä se on. Ja minua pidetään tämän takia outona. Mutta en anna sen häiritä, mulle voi soittaa tai laittaa postikortin!

23- vuotias

Vierailija
12/61 |
17.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Musta Instagramissa parasta on se, että sillä voi hakea kuvia eri aiheista hashtageilla.

Vierailija
13/61 |
17.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Arvostan itseäni niin paljon etten laita kuviani nettiin.

Vierailija
14/61 |
17.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No tykkää valokuvauksesta, niin Instagramin avullahan on mitä kätevintä tehdä itseään tunnetuksi ja saada yleisöä niille kuvilleen. Jos siis on oikeasti hyvä valokuvaaja (vaikka toki monet niitä kuvia muokkaa, mutta pointtihan on että kuva on hieno)

Vierailija
15/61 |
17.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kehuja, onnistumisen tunteita, itsetunnon korotuksia kehuista, esillä olo helppoa, keskipisteenä olemisen kokemuksia...

Just tän takia en jaksa seurata Facebookkia tai Instagramia tai muutakaan. Samoin iso osa blogeista tipahtaa tuohon kategoriaan, bonuksena vielä tavarankeruu blogin varjolla. Yääh.

Vierailija
16/61 |
17.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä taas tykkään Instagramista enemmän kuin vaikka Facebookista - ja olen kuitenkin jo reippaasti päälle kolmekymmentä vuotta vanha, enkä todellakaan mitään selfiesukupolvea. Instagramista löytyy kivoja juttuja riippuen täysin sitä mitä seuraa. Siellä voi seurata vaikka tunnettuja valokuvaajia, kokkeja, tms. Hashtagien kautta instasta löytää vaikka uusia neulemalleja, matkakuvia, ruokia, sistusvinkkejä... sieltä löytyy paljon inspiraatiota arkeen. Toki samat asiat voisi googlettaa, mutta olen vähän laiska etsimällä etsimään tietoa netistä. Nyt saan halutessani inspiraatiota kauniiden kuvien kautta niin halutessani. Tämä on hyvä varsinkin silloin, kun en ole etsimässä mitään tiettyä asiaa vaan enemmänkin fiilistelemässä. Ei mulla kuvavirta ole täynnä selfieitä, vaikka voihan sitä niinkin käyttää.

Vierailija
17/61 |
17.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen itse 35-vuotias ammattivalokuvaaja ja saan instagramista valtavan paljon. Jakamalla omia kuviani saan kommentteja ja kritiikkiä, eli insta on minulle ennen kaikkea oppimisen ja inspiraation lähde. Suosittelen jokaista vähänkään kiinnostunutta tutustumaan instagramiin, sillä se on niin paljon muutakin kuin duckface-selfieitä. Mutta ei kenekään silti tarvitse tuntea itseään oudoksi jos ei jaksa kiinnostua instasta tai muistakaan somekanavista. 

Vierailija
18/61 |
17.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos nyt verrataan Facebookiin, niin FB on kovin raskas ja täynnä vihaa ja tappelua. FB on mennyt siihen, että jaetaan omaan maailmankuvaan sopivia linkkejä ja pönkitetään niillä jotain omakuvaa ja luodaan imagoa. Jaellaan linkkejä kommentoimatta niitä juuri ollenkaan. Jos haluan lukea uutisia, osaan lukea ne itsekin. Joskus sielläkin syntyy hyvää keskustelua, mutta pieni määrä se on näiden "höhö kattokaa tätä!"-linkkien seassa. Tai sitten jaetaan raiskaus- ja onnettomuusuutisia, ihan kuin niiltä voisi kukaan normaalisti uutisia seuraava ihminen välttyä muutenkaan. FB oli ennen kiva ja kevyt väline siihen, että pystyi juttelemaan kavereiden kanssa ja katsomaan mitä heille kuuluu. Nykyään FB:ssä tulee lähinnä paha mieli. Nykyään menen mielummin Instagramiin katsomaan, mitä kavereille kuuluu, ja annan FB-läyhääjien vouhottaa keskenään. Insta on kiva, kevyt, eikä siitä tule ikinä paha mieli. Insta on hyvänmielen some ja siks pidän siitä.

Vierailija
19/61 |
17.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä on ihmisillä outoja ajatuksia Instagramista. Ei siellä missään määrätä, että kuvien pitää olla itsestä tai omasta elämästä. Mä seuraan pariasataa tiliä, etupäässä matkailu- ja taideaiheisia, eikä yhdessäkään näy ainoatakaan selfietä koskaan. Itse postaan kuvia omilta matkoiltani, ja myös ilman omaa naamaa. Taidesivuilta saa mm. hyviä vinkkejä mitä näyttelyitä parhaillaan on, samoin voi tutkia nuorten nykytaiteilijoiden töitä.

Kannattaisi tutustua mediaan tarkemmin ennen kuin alkaa tyrmätä sen pissisten touhuksi. Samoja motkottajia kai, joille sana "blogi" tarkoittaa vain ja ainoastaan itsensäesittelymuotilifestyle-esittelyjä.

Vierailija
20/61 |
17.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et ole. Instaa en ymmärrä minäkään. Kuka haluaa esitellä kuvia ruoka-annoksistaan ja kengistään?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kaksi yksi