Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Voiko 21-vuotias olla jo vela?

Vierailija
16.04.2016 |

Mitä mieltä olette, voinko jo olla vela, vai missä iässä raja kulkee suunnilleen?

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
16.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä on vela

Vierailija
2/18 |
16.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

21v on vielä lapsi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
16.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi tottakai

Vierailija
4/18 |
16.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä minä olen ollut vela niin kauan kuin muistan, varmaan siitä asti kun minulle valkeni että ihmiset saavat lapsia ja että niitä ei ole pakko hankkia. En edes koskaan halunnut leikkiä nukeilla. N50

Vierailija
5/18 |
16.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vela on vasta sitten, kun on vanhainkodissa ja ajattelee, että oikein meni. 

Yksikin tuttuni oli niin velaa.. niin velaa nelikymppiseksi saakka. Sitten tuli mies. Sitten tuli toivottu lapsi 42-vuotiaana. 

Vierailija
6/18 |
16.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi tottakai

Käytännössä jokainen 21-vuotias on vapaaehtoisesti lapseton. Harva siinä vaiheessa on yrittänyt lapsia vuosikausia ja käynyt läpi hedelmöityshoidot. 

Vierailija
7/18 |
16.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voit olla, vaikka kokemus on osoittanut, että nuorilla ehtii usein mieli muuttua. Huom. ei siis aina. Toisaalta, vela = vapaaehtoisesti lapseton, mutta täytyykö sen lopulta määrittää koko loppuelämä. Voiko siis olla vela esim. 18- 32v.

Vierailija
8/18 |
16.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi tottakai

Ei ole 21-vuotiaita, jotka olisivat vastentahtoisesti lapsettomia. Eli vastauksesi on vailla mitään logiikkaa. 

Vierailija
9/18 |
16.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei voi. Mieli on niin ailahtelevainen, varsinkin nuorilla joihin 21v kuuluu. Ei sen ikäisenä tarvikaan olla vielä äiti tai isä vaan nauttia nuoruudesta ilman lapsia. 

Jos on 40+ vela niin silloin se tuntuu joltakin, vaikka tunnen yhden velan joka sai vauvakuumeen 44v tavattuaan elämänsä miehen, sai esikoisen 45v, toisen 46v ja kolmannen 48v. Niin se mieli voi muuttua vielä vanhanakin :D

Vierailija
10/18 |
16.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi tottakai

Käytännössä jokainen 21-vuotias on vapaaehtoisesti lapseton. Harva siinä vaiheessa on yrittänyt lapsia vuosikausia ja käynyt läpi hedelmöityshoidot. 

???

Ap

Vierailija
11/18 |
16.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä on vela

Vierailija
12/18 |
16.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä minä olen ollut vela niin kauan kuin muistan, varmaan siitä asti kun minulle valkeni että ihmiset saavat lapsia ja että niitä ei ole pakko hankkia. En edes koskaan halunnut leikkiä nukeilla. N50

Jo on stereotyyppinen käsitys äitiydestä. 

En ole koskenutkaan nukkeihin koskaan, vaikka olen kolmen lapsen äiti. 

Vierailija
13/18 |
16.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi tottakai

Ei ole 21-vuotiaita, jotka olisivat vastentahtoisesti lapsettomia. Eli vastauksesi on vailla mitään logiikkaa. 

Ah, nyt tajusin. Siis ketjussa tarkoitetaan velalla sellaista, joka ei aiokaan hankkia lapsia koskaan. Ap

Vierailija
14/18 |
16.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvin voit olla vela, mutta välttämättä muut eivät usko sitä vielä. Sitten kun olet 50-vuotias, niin utelevat sukulaiset ehkä viimeinkin tajuavat, että olit tosissasi.

Vierailija
15/18 |
16.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä on vela

Vierailija
16/18 |
16.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mites tuo nyt liittyy yhtään mihinkään? Olen leikkinyt mm. nukeilla, barbeilla, legoilla, maatilan eläimillä, autoilla ja pelannut videopelejä. Eikä nuo asiat liity mitenkään siihen, että olen vapaaehtoisesti lapseton. Mulle riitti yksi lapsuus (=omani), enkä halua elää kenenkään toisen lapsuutta enää koskaan.

N36

Vierailija
17/18 |
16.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totta kai voit.

Vierailija
18/18 |
16.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten nuket liittyy mihinkään? En ikinä tajunnut mitä järkeä niillä leikkimisessä on ja olen suurperheen äiti. Lapsena leikin pikkuautoilla. 21 vuotiaana ei kannata vielä päättää suuntaan eikä toiseen vaan antaa elämän kuljettaa, ei tuon ikäisen kuulukaan haluta lapsia, ainakaan vielä.