Miksi naisissa ei ole erakkoja?
Luin tämän jutun Ylen sivuilta. Äijä asustellut yksinään ilman säännöllisiä tuloja tai ihmiskontakteja vuosikaudet.
http://yle.fi/uutiset/nain_eli_ja_kuoli_lieksalainen_erakko__14_vuotta_…
Tuntuu että nämä ovat aina miehiä. Missä naiserakot?
Kommentit (142)
Vierailija kirjoitti:
Minä voisin olla. Nyt on kuitenkin mies ja joitain sukulaisia, joten en täysin ole erakko.
Minä lottoan tämän puolesta:
Erakkoluonteistakin naista kuitenkin liehitellään ja vokotellaan. Ennenpitkää se ajattelee, että samapa tuo ja ryhtyy vaimoksi jollekulle. Ja sitten se ei pääse erakoitumaan.
Vierailija kirjoitti:
Ei ole ollut mahdollista naisille.
Naiset eivät olisi ehkä pärjänneet luonnon armoilla eikä heillä siksi ole erakkogeeniä? Naisille on ollut edullista pysytellä laumassa.
Olet varmaan juuri lukenut jonkun tutkimuksen aiheesta ja haluat linkittää sen tähän että me muutkin pääsemme tarkastelemaan sitä? :)
Jaa, mä en varmaan sitten ole nainen.
Ei sukupuolet oikeasti niin paljon eroa toisistaan, samoja syitä löytyy erakoitumiselle puolin ja toisin. Syitä siihen miksi erakkonaisista sitten ilmeisesti kuulee vähemman en lähde arvailemaan.
Vierailija kirjoitti:
Täällä yksi naiserakko ilmoittautuu. Sosiaaliset kanssakäymiset rajoittuu keskustelupalstoihin ja muutamaan pakolliseen sukulaiseen muutama kerta vuodessa. Niin ja tietysti kerran kuukaudessa pakolliset asiointireissut kauppaan yms.
Asun yksin metsän keskellä. Sähkö tulee taloon, mutta muuten kaikki toimii enemmän ja vähemmän käsipelillä. Täällä me ollaan omassa rauhassa, minä ja eläimet.
Kuulostaa ihanalta :)
Naisille on helpompi avautua ja hakeutua hoitoon huonon olonsa kanssa. Miehet tuppaavat kääntymään sisäänpäin ja vaikenemaan kaikista ongelmistaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä voisin olla. Nyt on kuitenkin mies ja joitain sukulaisia, joten en täysin ole erakko.
Erakkoluonteistakin naista kuitenkin liehitellään ja vokotellaan. Ennenpitkää se ajattelee, että samapa tuo ja ryhtyy vaimoksi jollekulle. Ja sitten se ei pääse erakoitumaan.
On olemassa koko elämänsä sinkkuna olleita naisia, joita ei ole kukaan mies halunnut. Kerran kymmenessä vuodessa joku paatuneinen pultsari voi huutaa kadulla, että "anna pillua" mutta tässäkään ei ole kyse vaimoksi pääsemisestä.
Täällä taas palstailun maisterit esittävät tietojaan. Jos äiti on ruskeasilmäinen ja isä sinisilmäinen, niin tytöistä tulee ilmeisesti ruskeasilmäisiä ja pojista sinisilmäisiä ja täysin vain oman sukupuolensa vanhemman kopioita... Kun tuo erakkomaisuuskin näyttää kulkevan sukupuolen mukaan geeneissä. Tuosta ei olekaan vielä tutkimustietoa, joten kannattanee jakaa tietonsa muun tiedemaailman kanssa...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Naiset eivät olisi ehkä pärjänneet luonnon armoilla eikä heillä siksi ole erakkogeeniä? Naisille on ollut edullista pysytellä laumassa.
Joo, naiset on sellaisia. Eihän ne pärjää yksin, ilman miestä. Tarvitsevat miehen jolle synnyttää lapsia, antaa seksiä, pestä pyykit, tehdä ruokaa ja siivota talo. Yksin nainen ei osaa tehdä mitään eikä pärjää. Vai mitä nyt halusitkaan sanoa?
Miksi sekoat aina?
Tarkoitin että naiset eivät ole pystyneet rakentamaan suojaa itselleen, eivät metsästämään jne. Petojen hyökkäyksillekin ovat varmasti olleet otollisempia... tai sille, että jos jossain tiedetään majailevan yksinäinen nainen, sinne menisi joku mies sitä häiritsemään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei minua kyllä kauheasti ole liehitelty.. tapasin miehen, rakastuin ja se oli sit siinä. En mielestäni "ryhtynyt vaimoksi" vaan partneriksi, vaikka aviossa ollaankin. Lapsia en ole koskaan halunnut.
Ilman miestä eläisin käytännössä erakkona.
Vierailija kirjoitti:
Nykyään naisten älykkyys on nousussa ja luulen, että heistäkin alkaa hiljalleen löytyä niitä, jotka eivät siedä muita ihmisiä.
Sosiaalinen kanssakäyminenhän on yleensä tyhjän nauramista ja höpöttämistä höpöttämisen vuoksi. Sellainen helposti ärsyttää asiakeskeistä ihmistä.
Olen samaa mieltä. Ihmettelen miksi niin moni on alapeukuttanut tuota kommenttia. Sehän on silkkaa asiaa.
Vierailija kirjoitti:
Me naiset emme tee siitä niin isoa numeroa. Monet yksinäiset ja erakkomiehet ovat katkeria, järjestävät tempauksia ja ruikuttavat sekä uhriutuvat minkä kerkeävät syyttäen milloin naisia ja yhteiskuntaa. Naisen jäädessä yksin hän on enemmän sinut asian kanssa eikä syytä ulkopuolisia.
Älä nyt puhu paskaa.
Aidot erakot eivät tee itsestään mitään numeroa. Eihän tuokaan jutun mies ollut tehnyt.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo, naiset on sellaisia. Eihän ne pärjää yksin, ilman miestä. Tarvitsevat miehen jolle synnyttää lapsia, antaa seksiä, pestä pyykit, tehdä ruokaa ja siivota talo. Yksin nainen ei osaa tehdä mitään eikä pärjää. Vai mitä nyt halusitkaan sanoa?
Miksi sekoat aina?
Tarkoitin että naiset eivät ole pystyneet rakentamaan suojaa itselleen, eivät metsästämään jne. Petojen hyökkäyksillekin ovat varmasti olleet otollisempia... tai sille, että jos jossain tiedetään majailevan yksinäinen nainen, sinne menisi joku mies sitä häiritsemään.
Historia tuntee muutamia naisia, jotka ovat eläneet (usein kovankin) elämän miehinä esiintyen, arvatenkin näiden ongelmien takia. Mm. USA:n asuttamisen aikoina "villissä lännessä", vasta kuoleman jälkeen paljastui oikea sukupuoli. Netistä löytyy, en vaan muista nimeä nyt tähän hätään.
Vierailija kirjoitti:
No mä en kyllä tunne yhtään erakkoa, en miehiä enkä naisia, mutta sellaisia hyvin omissa oloissaan eläviä ihmisiä kyllä tiedän molemmista sukupuolista. Heissä olennainen ero näyttää olevan, että yksinviihtyvät naiset näyttävät pärjäävän oikein hyvin, miehet taas ovat kaikesta syrjäytyneitä, monilla alkoholiongelmia, talo muistuttaa kaatopaikkaa, samoin piha, ovat työttömiä jne. Uskon, että naisilla on joku parempi kyky selviytyä yksinkin, miehiltä se onnistuu paljon huonommin. Miehet tarvitsevat enemmän naista, kuin nainen miestä.
Miehet ovat biologisesti passiivisempia ja laumasieluisempia, tarvitsevat jonkun passaamaan ja pakottamaan. Naiset ovat oma-aloitteisempia, parempia syy-seuraus-ajattelussa ja kykenevät abstraktimpaan ajatteluun ja miettimään asioita laajemmissa kokonaisuuksissa, mikä auttaa selviytymistä yksin ja ennen kaikkea tekee yksin eläväst ihmisestä tyytyväisemmän, kun ei tarvita koko ajan muiden ihmisten tuottamaa stimulaatiota ja yllykettä.
Onko miehillä enemmän sosiaalisten tilanteiden pelkoa kuin naisilla? Sehän tuota Lieksan miestäkin vaivasi. Liian vähän puhutaan tarkalleen tuosta asiasta, vaikka se on iso syy kaikenlaiseen syrjäytymiseen tai seuraus, kun siitä tulee noidankehä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi sekoat aina?
En kyllä "sekoa aina". Keneksiköhän minua oikein luulet? :D :D
Kerrotko mikä tekee naisista kyvyttömiä rakentamaan suojaa itselleen ja metsästämään?
City-erakoita on enemmän kuin korpi-erakoita?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nykyään naisten älykkyys on nousussa ja luulen, että heistäkin alkaa hiljalleen löytyä niitä, jotka eivät siedä muita ihmisiä.
Sosiaalinen kanssakäyminenhän on yleensä tyhjän nauramista ja höpöttämistä höpöttämisen vuoksi. Sellainen helposti ärsyttää asiakeskeistä ihmistä.
Olen samaa mieltä. Ihmettelen miksi niin moni on alapeukuttanut tuota kommenttia. Sehän on silkkaa asiaa.
No vielä kun saisi jonkun todisteenkin tähän silkkaan asiaan...
Miksi aloittaja etsii niitä naiserakkoja? Eli olisiko se hyvä vai huono asia että heitä löytyisi? Onko tämä kilpailu siitä kummalla sukupuolella menee kurjemmin vai onko tuo erakkona elely jotain ihailtavaa ja tavoiteltavaa johon naisenkin pitäisi pyrkiä?
Jokainen saa päättää miten elää. Tuossa jutussa on aika surkutteleva sävy ja ehkä tilanne juuri tuolla miehellä olikin huono ja hän olisi tarvinnut apua päästäkseen erakkoelämästään eroon. Loppu oli ikävä, siksi hän olisi tietysti ollut avun tarpeessa. Mutta en pidä ongelmaihmisinä sellaisia, jotka päättävät elää omissa oloissaan. Onhan se erikoinen elämäntapa toki, mutta ei väärä.
Muistan lukeneeni ainakin äidistä ja tyttärestä, jotka elivät ilman sähköä, vesijohtoa ja ihmiskontakteja jossain metsämökissä, olivat asuneet vuosikymmeniä. Tosin kahdestaan, joten ehkä ei voi kutsua erakoiksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nimenomaan. Kai se sitten kuulosti joidenkin mielestä naisia vähättelevältä.
Veikkaan kuitenkin, että lähitulevaisuudessa tulemme näkemään ensimmäisen naispuolisin nero-erakon, joka ei ota vastaan hänelle myönnettyjä palkintoja, ei anna haastatteluja paskalehdille ja näyttää nukkavierulta. Jos miehillä erittäin korkea älykkyys jossain määrin näyttää korreloivan sosiaalisen eristäytyneisyyden kanssa, en usko etteikö näin olisi myös naisilla. Naisten älykkyys vain ei ole vielä saavuttanut maturiteettia.
Täällä yksi naiserakko ilmoittautuu. Sosiaaliset kanssakäymiset rajoittuu keskustelupalstoihin ja muutamaan pakolliseen sukulaiseen muutama kerta vuodessa. Niin ja tietysti kerran kuukaudessa pakolliset asiointireissut kauppaan yms.
Asun yksin metsän keskellä. Sähkö tulee taloon, mutta muuten kaikki toimii enemmän ja vähemmän käsipelillä. Täällä me ollaan omassa rauhassa, minä ja eläimet.