Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Lapsen kaverin vanhemmat ostavat nuorille alkoholia

Vierailija
15.04.2016 |

En tiedä, murehdinko turhaan vai aiheesta, ennen aikojaan nyt varmaan ainakin. Minulla on 12-vuotias lapsi, meidän kuopus. Kaverinsa on myös perheensä kuopus, molemmilla on teini-ikäisiä sisaruksia.

Oma lapseni kertoi, että kaverin vanhemmat ostavat omille teineilleen ja heidän kavereilleen alkoholia. Ja jopa antavat asuntonsa käyttöön kotibileitä varten. Meillä taas on nollatoleranssi alaikäisten alkoholinkäytölle.

Miten tämän asian kanssa voi elää seuraavat vuodet, miten voi esim. luottaa lapsen kaverinsa luo yökylään? Tämä on niin periaatteellinen asiakin että on vaikea keskustella. Pitävät meitä muutenkin nipoina ja pelkään, että jos sanon että meidän lapselle ei sitten alkoholia osteta tai... niin lähinnä nauravat selän takana ja vannottavat lapsia olemaan kertomatta.

Harmittaa. Kyseessä on melkeinpä ainoa hyvä kaveri tällä lapsella.

Vai olenksmä vain nipo?

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
15.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up.

Vierailija
2/11 |
15.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

LASU jos ei ole vielä välähtänyt!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
15.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä välitä jos nauravat, teet ihan oikein kun pidät nollatoleranssia. Usko pois, lapsesi/lapset vielä kiittävät sinua jonakin päivänä. On hyvä selittää lapselle, että tuo mitä ystäväsi vanhemmat tekevät on laitonta ja rikos.

Vierailija
4/11 |
15.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yökyläily vain teidän luona.

Vierailija
5/11 |
15.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et ole nipo. Pidä tiukasti oma linjasi, ja pyydä myös vanhempia kunnioittamaan teidän kasvatustapaa. Tuskin heillekään olisi ok, että teillä lapsen kavereille tarjotaan tupakkaa tai huumeita.

Vierailija
6/11 |
15.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiukka linja vaan. Muutama vuosi sitten tyttäreni oli yökylässä kaverinsa luona. Paljastui, että tyttären ystävän äiti oli ostanut alkoholia nuorisojoukolle. Soitin ko. äidille ja keskustelimme asiasta. Kehtasi sanoa, että säälii tytärtäni, koska tämän äiti on tällainen tiukkis. Nainen viittasi kintaalla alkoholilainsäädännölle. Oli kuulemma parempi, että ryyppäsivät hänen silmiensä alla kuin kylillä. Ei mennyt jakeluun, että nuoret olivat alaikäisiä ja ettei hän olisi saanut tehdä moista tekoa toisten lapsille. Olisin tehnyt rikosilmoituksen, mutta tyttäreni ystävyyssuhteiden takia en tehnyt. Kaikenlaisia pissisäitejä sitä onkin! Älä päästä lastasi tuonne yökylään.

Vierailija
7/11 |
15.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse teen rikosilmoituksen ihan tylysti jos tiedän että lapsille joku hankkii alkoholia.

Hmm... kukahan minä olen ja missäpäin Suomea? Miettikääpä sitä te jotka näin teette.

Vierailija
8/11 |
15.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä on typeriä ihmisiä. Olin joku aika sitten kaupungilla esikoiseni 14v kanssa. Olin kyllä aivan ihmeissäni, kun pojan luokkakaverityttö oli äitinsä kanssa siellä myös r-kioskin pihalla ja molemmat veti tupakkaa posket lommolla. Ihmettelin ääneen ja poika totesi vain, että joo tuo äiti ostelee tytölle siideriäkin joka viikonloppu. On siinä kaveriäiti. 

Vierailija
9/11 |
15.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pidä tiukka linjasi. Lapsikin arvostaa oikeasti rajoja. Tee vaikka lasu tms . 

Rikos se on ja lapsellesi selität että rikollisuus ei kannata (eikä alkoholi).

10/11 |
15.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et ole nipo. Alaikäisille alkoholia välittävät rinnasta lasten seksualiseen hyväksi käyttöön ja pahoinpitelyyn.

Vierailija
11/11 |
15.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen soittanut poliisit, joka kerta kun vaan haistankin moista toimintaa. Myös omalle äidille. Mä olin nipo jo parikymppisenä, kun se juotti teinisisaruksia kavereineen.

Päihteisiin kerkee aikuisenakin tutustua, jos on aivan pakko.