Helv.tti mikä stressi rippijuhlista!!!
Tilanne siis se että pidämme pojan rippijuhlat meillä kotona, suht pienet tilat siis järjestää juhlat.
Olemme pojan isän kanssa eronneet.
Nyt yhtäkkiä vieraslistaa aletaan paisuttamaan exän uuden vaimon sukulaisilla (vanhemmat ja sisar lapsineen).
Mua kyrsii ihan suunnattomasti koska oli tarkoitus pitää juhlat pojan lähisuvun kesken, eli vanhemmat, isovanhemmat, kummit jne.
Ja kyrsii jo senkin takia että nämä uusioisovanhemmat ovat ihan niinkin sivistyneitä käytöstavoiltaan että
sen ainoan kerran kun olen heidät ovensuussa nähnyt niin päivää eivät edes osanneet sanoa.. tuijottaa möllöttivät
vaan kuin pässi uutta aitaa kun heitä tervehdin!
Niin se porukkako sitten pitäisi meille pyytää pojan rippijuhliin?!
Pitäköön exä nyxän sukulaisille omat kekkerit!
Kommentit (12)
Itselle vanhemmat piti erikseen juhlat. Toki yhteiset voi olla, jos hyvissä väleissä.. omani eivät toisilleen puhuneet.
Poika päättää vieraslistan, mutta oma mielipiteeni on, että tuollaiset uusiosukulaiset ei sinne kuulu.
Meillä tosiaan tehtiin niin, sain kahdet juhlat. Ensin kotonani konfirmaatiopäivänä ja sitten myöhemmin isäni luona, missä oli isäni vaimon sukulaisia, joista kovasti pidin.
Olemme exän kanssa ihan hyvissä väleissä.
Mutta exän uusi vaimo on suht nipo ja mustasukkainen, sen olen vuosien varrella huomannut.
Senkin takia ottaa päähän alkaa jotain sen nyxän sukulaisia kestitsemään. Ei kiitos.
Ap vielä... Hyvä idea tuo että poika päättää vieraslistan. Mutta hänkin on vähän puun ja kuoren välissä jos alan kyselemään että kutsutaanko "Pirjo ja Pertti lapsineen" kun tietää että se toive tulee isänsä nyxän puolelta..
Vielä exän nyxän vanhemmat jotenkuten ymmärrän mutta sisaruksen perhe!!??!
Kuinka pitkään exäsi on ollut nyxänsä kanssa? Ajattelin vain, että jos pitkäänkin, niin nyxän sukulaiset ovat voineet tulla pojallekin läheisiksi, jolloin heidän kutsumisensa juhliin on ymmärrettävää.
No niin. Eksä pitää omat, mitä siitä sitten enää?
Ei pojan rippijuhliin tarvitse kutsua kuin pojan lähipiiri.
Omieni rippijuhlissa oltiin vain me perhe, kummit ja isovanhemmat, enot, sedät ja tädit. Edes naapureita emme kutsuneet, vaikka he meidän vanhempien ystävät ovatkin.
Mä aattelin erota vasta näiden pakkojuhlien jälkeen. Taitaa olla ihan hyvä ajatus:D
Ulkoistat juhlat ja kulut puoliksi. Tämä on hyväksi havaittu keino. Lisäarvona ei tarvi siivota ja juhlat alkaa ja loppuu sovittuna kellonaikana.
Et kai niin seko ole niillekin teet juhlia?!