Joudun jättämään mieheni, miten hoitaa ero ja käytännönasiat?
Viiden vuoden suhteen jälkeen olen tullut siihen tulokseen, etten näe nykyistä miestäni tulevaisuudessa aviomiehenäni, jonka kanssa viettäisin loppuelämäni. Olen siis jättämässä häntä, mutta minua mietityttää miten hoidan eroon liittyvät käytännönasiat, kuten sen, että kumpi lähtee ja uuden asunnon hankkiinen jne.
Meillä on yhteinen vuokra-asunto, joten voinko minä kiltisti pyytää miestä lähtemään yhteisestä kodistamme? Se olisi mielestäni kaikkein helpoin ratkaisu. Entä jos mies ei halua lähteä, niin mistä minä sitten löytäisin uuden kämpän mahdollisimman nopeasti? Minulla on omistusasunto jota vuokraan, mutta en voisi muuttaa sinne kuin vasta puolen vuoden päästä jolloin saisin vuokralaisen ulos sieltä, enkä jaksaisi roikkua tai roikuttaa miestä tässä suhteessa siihen asti. Haluan nimittäin välittömästi kun olemme käyneet erokeskustelun loppuun miehen muuttavan pois (tai sitten lähteä itse). Kannattaisiko minun esim. alkaa nyt heti hakemaan itselleni uutta asuntoa, ja jättää mies kun olen saanut itselleni kämpän vai mitä minun kannattaisi tehdä? En nimittäin tiedä, suostuuko mies jos minä pyydän häntä lähtemään täältä. Enkä myöskään jaksaisi turhaan olla tässä suhteessa enää. Minulla ei ole oikein ketään kavereita tai vanhempia, joiden luokse voisin mennä majailemaan joten uuden asunnon hankkiminen tuntuu ainoalta ratkaisulta. Vai onko jotain muuta ratkaisua? Auttakaa.
Kommentit (20)
Sinusta olisi käytännöllisintä, että mies lähtee asunnosta, koska et itse tuedä miten saisit uuden asunnon? No mistäs se mies löytää helposti? :D ihan yhteinen asunto teillä, että ei sulla ei siihen mitään etuoikeutta ole. Joskus voi käydä niinkin ärsyttävästi, että yhdessä asutaan vaikkacerottu olisikin,kun asuntoa ei saa nopeasti.
Vierailija kirjoitti:
Sinusta olisi käytännöllisintä, että mies lähtee asunnosta, koska et itse tuedä miten saisit uuden asunnon? No mistäs se mies löytää helposti? :D ihan yhteinen asunto teillä, että ei sulla ei siihen mitään etuoikeutta ole. Joskus voi käydä niinkin ärsyttävästi, että yhdessä asutaan vaikkacerottu olisikin,kun asuntoa ei saa nopeasti.
Edellisen miehen kanssa asuin muutaman viikon yhdessä sen jälkeen, kun erosimme. Se aika oli täyttä helvettiä. Vaikka silloin vietin päiväni muualla ja tulin kotiin vain nukkumaan tuntui silti pahalta olla siellä tietäen, että eksänikin oli siellä.
En tahdo kokea samaa enää uudelleen.-AP
Et siis halua muuttaa pois, koska uuden asunnon löytyminen nopeasti olisi vaikeaa. Sen sijaan haluat, että mies muuttaisi välittömästi, kun saisit sanottua, että haluat erota. Taivaastako kuvittelet miehelle sen asunnon tipahtavan? Ota ero puheeksi, keskustelkaa asiasta. Saattaa olla, että joudutte jonkin aikaa asumaan yhdessä. Ei se kivaa ole, mutta ei siihen kuole.
Vierailija kirjoitti:
Oletteko te kuuroja, mykkiä ja sokeita vai mistä johtuu ettette keskustele.
Keskusteltu on ja yritetty saada toimimaan tätä, mutta mielestäni tämä ei vain enää toimi. Mies nyt sitten yrittää yksin saada tätä toimimaan, mutta minusta ei vain tunnu enää samalta kuin ennen. Minusta tuntuu, että mieheni ei ole se oikea minulle.
Voi luoja... Menit naimisiin, ja nyt ei enää huvitutakkaan olla suhteessa? Ja kyselet vauva-palstalla, että pitäiskö muuttaa vai ei? Jospa kasvaisit aikuiseksi...
Vierailija kirjoitti:
Voi luoja... Menit naimisiin, ja nyt ei enää huvitutakkaan olla suhteessa? Ja kyselet vauva-palstalla, että pitäiskö muuttaa vai ei? Jospa kasvaisit aikuiseksi...
Emme ole vielä ehtineet naimisiin emmekä edes kihloihin. Naimisiinmenosta olemme kyllä puhuneet ja mies haluaisi edelleen, mutta minä ene nää halua hänen kanssaan.
Reiluinta on että sinä hommaat asunnon kun kerran olet jättämässä.
Vierailija kirjoitti:
Okei, mutta mistä minä löytäisin sen mahdollisimman noopeasti? Omaan asuntooni voin muuttaa vasta puolen vuoden kuluttua kun irtisanon ensin sen asukkaat, kaupungin asuntoihin on törkeät jonot ja yksityisilläkin markkinoilla samasta kämpästä taistelee tyyliin sata ihmistä. -AP
Miksi perustit uuden etkä vain nostanut muutaman päivän vanhaa ketjuasi tästä samasta aiheesta? Sait sinne jo paljon vastauksia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Okei, mutta mistä minä löytäisin sen mahdollisimman noopeasti? Omaan asuntooni voin muuttaa vasta puolen vuoden kuluttua kun irtisanon ensin sen asukkaat, kaupungin asuntoihin on törkeät jonot ja yksityisilläkin markkinoilla samasta kämpästä taistelee tyyliin sata ihmistä. -AP
Menet nettiin, etsit uuden miehen ja muutat hänen luokse. Nainen pääsee vanhasta miehestä yli menemällä uuden alle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Keskusteltu on ja yritetty saada toimimaan tätä, mutta mielestäni tämä ei vain enää toimi. Mies nyt sitten yrittää yksin saada tätä toimimaan, mutta minusta ei vain tunnu enää samalta kuin ennen. Minusta tuntuu, että mieheni ei ole se oikea minulle.
Tee palvelus kaikille miehillä tässä maailmassa: ÄLÄ IKINÄ ENÄÄ SEURUSTELE YHDENKÄÄN MIEHEN KANSSA.
Vierailija kirjoitti:
Miksi perustit uuden etkä vain nostanut muutaman päivän vanhaa ketjuasi tästä samasta aiheesta? Sait sinne jo paljon vastauksia.
Nyt en kyllä tiedä mistä puhut, voisitko linkittää sen "minun ketjuni" tänne. Kirjoitin tänne viimeksi tammikuussa. -AP
Ota yhteyttä sun vuokralaiseen ja tee diili että jos muuttaa nopiammin pois annat tyyliin vuokran alennusta isosti tms?
Taas hyvä mies, joka sentään yrittää laittaa asioita kuntoon, tulee jätetyksi. AP lupaa että elät tästä lähin sinkkuna etkä sotke enää yhdenkään miehen elämää.
Onko siinä nykysessä niin kohtuullinen vuokra että teistä molemmilla on mahdollisuus maksaa se yksin kun toinen muuttaa pois?
No irtisanot heti maanantaina tämän vuokralaisesi vuokrasopimuksen. Sen jälkeen keksit itsellesi puoleksi vuodeksi kaikenlaista mielekästä tekemistä niin, että olet mahdollisimman vähän kotona. Kesä on tulossa, joten ei luulisi olevan kovinkaan vaikeaa keksiä illoiksi jotain puuhaa. Rupea vaikka käymään parin tunnin lenkillä ja mene aikaisin illalla nukkumaan. Kun puoli vuotta on kulunut, ilmoita miehelle, että heippa ja muuta omistamaasi asuntoon.
Vierailija kirjoitti:
Onko siinä nykysessä niin kohtuullinen vuokra että teistä molemmilla on mahdollisuus maksaa se yksin kun toinen muuttaa pois?
Molemmilla meistä on kyllä rahaa maksaa vuokra yksin. -AP
Voi luoja. Tietysti aloitat antamalla irtisanomisilmoituksen vuokralaisellesi. Sitten etsit itsellesi vuokra-asunnon ja kun se on valmiina, jätät miehen ja muutat pois. Kohteliaisuudesta olet toki valmis maksamaan oman puolesi miehen vuokrasta vaikka 3kk ajan, koska hänellä ei ole ollut mahdollisuutta etsiä halvempaa asuntoa, kun sinä et ole voinut ilmoittaa aikeistasi etukäteen.