Saako Lapsimessuille viedä lastenvaunut?
Kommentit (13)
Ei saa viedä. Sinne ei saa viedä lapsia ollenkaan, onhan ne Lapsimessut. Se on suunnattu lapsettomille 40-vuotiaille miehille.
En usko, että kukaan haluaisi mennä Lapsimessuille lastenvaunujen tai rattaiden kanssa. Ehdotan, että lähdet yksinään. Niin kaikki muutkin tekee.
Parempi, että jätät ne kotiin. Hirveän tympeää törmäillä vaunuilla toisiin äiteihin lapsimessuilla
Mieti nyt vähän. Ne ovat lapsimessut eli tietenkin voit ottaa rattaat mukaan. Rattaita lainataan niile, joilla ei rattaita ole mukana. Mitä järkeä on lapsimessuissa, johon ei pysty ottamaan lapsia mukaan?
Provoilut ja leikit sikseen. Sinne saa viedä kaikki lapset ja lastenhoitoon liittyvät vempaimet ja välineet. Mutta ota huomioon, että kaikki muutkin ottavat vaunut, rattaat, hoitolaukut ja ne lapset mukaansa ja siellä on todella ruuhkaista. Jos mitenkään mahdollista, ota rintareppu. Jos se ei ole mahdollista, yritä pakata kaikki kätevästi ja helposti otettavaksi. Et välttämättä mahdu kyykistelemään vaunujen alakorista mitään, koska molemmilla sivuilla, edessä ja takana on äitiä vaunuineen ja lapsineen.
Kaveri oli toissa vuonna messuilla ja sanoi, että oli ihan hirveä tungos eikä mene enää koskaan.. Voin vain kuvitella jos joka toisella on rattaat mukana niin mikä härdelli siellä on. Jos itse olisin tarpeeksi hullu mennäkseni lapsimessuille niin ottaisin kantorepun.
Vierailija kirjoitti:
Provoilut ja leikit sikseen. Sinne saa viedä kaikki lapset ja lastenhoitoon liittyvät vempaimet ja välineet. Mutta ota huomioon, että kaikki muutkin ottavat vaunut, rattaat, hoitolaukut ja ne lapset mukaansa ja siellä on todella ruuhkaista. Jos mitenkään mahdollista, ota rintareppu. Jos se ei ole mahdollista, yritä pakata kaikki kätevästi ja helposti otettavaksi. Et välttämättä mahdu kyykistelemään vaunujen alakorista mitään, koska molemmilla sivuilla, edessä ja takana on äitiä vaunuineen ja lapsineen.[/quoteOtav]
Ota vielä mieluummin kantoreppu, kurjaa kattoo vauvoja niissä rintaroikottimissa.
Kaikille messuille saa viedä vaunut/rattaat. Ellei erikseen jossain kielletä.
Terkut messuilta! Olin tänään, mutta minua kiinnosti kädentaidot ja outlet, ystävääni lähiruoka. Vaunut saa viedä sinne! Siellä on ihan sairas ryysis. Aika kuluu hissiin jonottaessa. Kaikilla on rattaat tai vaunut mukana, osalla vieläpä leveät tuplarattaat. Ja monta mammaa kulkee rinnakkain. Isommat lapset on naruilla kiinni rattaissa ja he kulkevat niin kaukana rattaista, kuin talutin sallii. Mammat ei yhtään katso eteensä. Työntävät vaunuja eteenpäin ja katsovat sivulleen esittelypöytiä. Siellä oli tänään kamala tungos. Voin vaan kuvitella, minkälaista on viikonloppuna.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Provoilut ja leikit sikseen. Sinne saa viedä kaikki lapset ja lastenhoitoon liittyvät vempaimet ja välineet. Mutta ota huomioon, että kaikki muutkin ottavat vaunut, rattaat, hoitolaukut ja ne lapset mukaansa ja siellä on todella ruuhkaista. Jos mitenkään mahdollista, ota rintareppu. Jos se ei ole mahdollista, yritä pakata kaikki kätevästi ja helposti otettavaksi. Et välttämättä mahdu kyykistelemään vaunujen alakorista mitään, koska molemmilla sivuilla, edessä ja takana on äitiä vaunuineen ja lapsineen.[/quoteOtav]
Ota vielä mieluummin kantoreppu, kurjaa kattoo vauvoja niissä rintaroikottimissa.No sori :) Silloin kun mä viimeksi olin raskaana, niin kaikki puhuivat rintarepuista ja BabyBjörnin rintaroikotin oli joka toisella naisella. Ihmeellistä kyllä, näistä roikotetuista lapsista on tullut ihan normaaleja ihmisiä ilman mitään lonkka- tai aivovikoja. Nykyään kai lapset otettaisiin tällaisilta roikottajilta pois.
Lapset syntyneet 2001, 2003 ja 2005.
Hei, ilmainen vinkki: ottakaa naapurista pari lasta omien lisäksi ja menkää messuille. Saatte aidon kulttuurikokemuksen lestadiolaisten elämästä!
Voi jessunjee paljonko siellä oli porukkaa pe-aamulla! Ihan täyteen lyöty koko mesta ja voisiko joku kertoa mulle, että mikä siinä Gugguu-merkissä on nii-iiiin ihmeellistä, että jengi jonotti tunnin päästäkseen ostoksille? :O Ihan järjetöntä ja voin kyllä sanoa että oli aika monella mammalla LAPSImessut kaukana, vaan hullun kiilto silmissä kaiveltiin rekkejä ja koreja. Yksikin lapsi valitti vaaterekin alla, että "sää vaan vedät mua joka paikkaan, en mää enää jaksa" ja mamma kuittasi notta "joo mut mää katon tän vielä". :/ Tuntui olevan kulutushysteriamessut, eikä enää sellaiset "lapsille kaikkea kivaa" -messut niin kuin aikoina ammoisna.
Ei lue kuin, että saa lainata maksua vastaan rattaat. Mitä jos tarvitsee vaunuja? Apua?! En jaksa kanniskella vauvaa koko päivää...