Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten suhtautua: miesystävä lähtee ex:n kanssa lomamatkalle?

15.04.2016 |

Okei, myös lapset lähtee, ex maksaa lapset, nukkuvat eri hotellihuoneissa...kuulemma perhereissu. Tehty vuosia. Nyt avioeron jälkeen jatkavat!

Miten suhtautua tällaiseen?

Kommentit (39)

Vierailija
21/39 |
15.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En hyväksyisi. Ideana tottakai kiva lapsille, mutta ei luonnollista. Kun on erottu niin on erottu eikä silloin oleilla yhdessä kuin ne pakolliset lapsiin liittyvät hetket. Varsinkin jos on uudet kumppanit.

En mäkään hyväksyisi, tosin oma mies ei taatusti lähtisi exänsä kanssa mihinkään! ;)

Erolapsilla on hyvin usein haaveita vanhempiensa yhteenpalaamisesta, mikä on toki aivan luonnollista, mutta tällaiset yhteiset reissut ym. helposti vain lisäävät niitä. Ikään kuin perhe olisi vielä kasassa tai ainakin menossa sinepäin. Tällaisessa kuvioissa ei ole tilaa uusille kumppaneille.

Vierailija
22/39 |
15.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vain naisilla on siis oikeus vaatia, että lapset kuuluvat "pakettiin", kun otetaan eronnut puoliso jolla on lapsia?

Palstamammojen kaksinaismoralismilla ei ole siis mitään rajaa?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/39 |
15.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kylläpä on lapsellisia vastauksia. Että ei saisi eron jälkeen edes olla hyvissä väleissä ja tehdä mitään exänsä kanssa yhdessä, vaikka on yhteisiä lapsia?! Onko ihmiset oikeasti noin mustasukkaisia toisen menneisyydestä? Kai jos se mies haluaisi sen exänsä takaisin, se sen ottaisi, ei siihen mitään lomamatkaa tarvita verukkeeksi. Ja lapsillekin voi puhua ihan kuin ihmisille, ja sanoa että isä ja äiti on kavereita, eikä ole palaamassa yhteen asumaan.

Vierailija
24/39 |
15.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vain naisilla on siis oikeus vaatia, että lapset kuuluvat "pakettiin", kun otetaan eronnut puoliso jolla on lapsia?

Palstamammojen kaksinaismoralismilla ei ole siis mitään rajaa?

No, lapset useimmiten asuvat äitinsä luona (toki vuoroviikkolaisiakin on) ja tapaavat isäänsä n. 4 vrk/kk, joten ei suhteesta tulisi mitään, jos mies täysin ignooraisi lapsia! Pakon sanelema juttu siis.

T. Nyksä, joka pitää "omaa lomaa" joka toinen viikonloppu :)

Vierailija
25/39 |
15.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä tehty noin jo 12 vuotta. Me olemme lapsillemme äiti ja isä, joten lasten (vanhin jo aikuinen) mielestä on ihan normaalia olla puheväleissä ja vaikka reissata yhdessä. Ei nämä ole mitenkään pois minun tai miehen uusilta kumppaneilta.

Jostain syystä minun miesystäväni (yhdessä oltu 9v) suhtautuu asiaan paljon rauhallisemmin kuin miehen nyxä (2v yhteiseloa), joka ei ymmärrä, miten eronneet voi olla missään tekemisissä toistensa kanssa. Minä taas en ymmärrä, että miten se yhteinen matka samaan sänkyyn ajaisi. Jos haluaisin exää, voisin peuhata petissä Suomessakin, mutta kun hän on minulle vain lasten isä, ei enempää.

Ai niin, meillä on nykyisin matkassa mukana myös esikoisen tyttöystävä.

Vierailija
26/39 |
15.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kotka siellä jo viilailee kynsiään iskukuntoon uudet biksut päällä! ;)

Vierailija
27/39 |
15.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähde säkin, ap, exäsi kanssa pikku lomalle. Ihan ystävinä toki! :D

Vierailija
28/39 |
15.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En hyväksyisi. Ideana tottakai kiva lapsille, mutta ei luonnollista. Kun on erottu niin on erottu eikä silloin oleilla yhdessä kuin ne pakolliset lapsiin liittyvät hetket. Varsinkin jos on uudet kumppanit.

Ihanan mustavalkoista.

Vierailija
29/39 |
15.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kerran lapset kuuluvat pakettiin, silloin lomaillaan lasten ja nykyisen kumppanin kanssa, ei entisen.

Vierailija
30/39 |
15.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos kerran lapset kuuluvat pakettiin, silloin lomaillaan lasten ja nykyisen kumppanin kanssa, ei entisen.

Näin juuri! Tässä puhutaan EXÄN kuulumisesta pakettiin ennemmin kuin LASTEN.

Vierailija
31/39 |
15.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toki jokainen voi tehdä mitä haluaa, helposti siirtyy vaan sinkkujoukkoihin tiettyjä ratkaisuja tehdessään. En nimittäin voisi sulatella tuollaista, en näe mitään järkeä enkä hyvää tuossa suunnitelmassa, ELLEI takana ole ajatus yhteenpalaamisesta, silloin ok. Tosin siinä vaiheessa niitä uusia kumppaneita ei tulisi olla.

32/39 |
15.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä tehty noin jo 12 vuotta. Me olemme lapsillemme äiti ja isä, joten lasten (vanhin jo aikuinen) mielestä on ihan normaalia olla puheväleissä ja vaikka reissata yhdessä. Ei nämä ole mitenkään pois minun tai miehen uusilta kumppaneilta.

Jostain syystä minun miesystäväni (yhdessä oltu 9v) suhtautuu asiaan paljon rauhallisemmin kuin miehen nyxä (2v yhteiseloa), joka ei ymmärrä, miten eronneet voi olla missään tekemisissä toistensa kanssa. Minä taas en ymmärrä, että miten se yhteinen matka samaan sänkyyn ajaisi. Jos haluaisin exää, voisin peuhata petissä Suomessakin, mutta kun hän on minulle vain lasten isä, ei enempää.

No kyllä minä koen, että sinne yhteiseen sänkyyn on huomattavasti helpompi hairahtua, kun elämä tuntuu vähän kuin olisi pariskunta taas, nyksiä ei ole paikalla, elämä on lomalla rentoa ja kivaa, lapset onnellisia, ehkä vähän viiniä ruoalla... Ei lähellekään sama tilanne kuin arkielämä.

Vierailija
33/39 |
15.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ikionnellinen, että mieheni eksä asuu satojen kilometrien päässä! Pysyy "paketit" erillään ja kummassakin päässä toimitaan täysin itsenäisesti uusien kumppaneiden ollessa tasaveroisina aikuisina. Mieheni eksällä on nimittäin taipumus pompottaa muita miehensä mukaan...

Vierailija
34/39 |
15.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

HEL-NYC kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No kyllä minä koen, että sinne yhteiseen sänkyyn on huomattavasti helpompi hairahtua, kun elämä tuntuu vähän kuin olisi pariskunta taas, nyksiä ei ole paikalla, elämä on lomalla rentoa ja kivaa, lapset onnellisia, ehkä vähän viiniä ruoalla... Ei lähellekään sama tilanne kuin arkielämä.

Sun oma miehesi nussii ympäri kylää, milloin missäkin, ja koet olevasi pätevä antamaan muille parisuhdeneuvoja?

Vierailija
35/39 |
15.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä en ymmärrä, miksi pitää erota, jos kuitenkin edelleen haluaa olla tekemisissä niin paljon että jopa lomat vietetään yhdessä. Itse olen eronnut sovussa ja kaikista lapsiin liittyvästä ym. käytännön asioista on voitu exän kanssa sopia asiallisesti, mutta en totta hemmetissä lähtisi hänen kanssaan lomalle. Olemme eronneet, en halua viettää aikaani hänen kanssaan. Plus tyhmää herätellä lapsissa toiveita mahdollisesta yhteenpaluusta, senhän tuollaiset reissut helposti tekee vaikka kuinka ääneen olisi puhuttu asiat selviksi.

Samaa mieltä. Sekä, kun on vaikeaa saada lomaa töistä kuten muutenkin, en ymmärrä miksi käyttäisin niitä päiviä exän kanssa oleiluun - lasten kera kylläkin.

Vierailija
36/39 |
15.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Välillä näinkin päin. Yleensä täällä pidetään fb-kaveruuttakin, saati sitten muuta yhteydenpitoa epätoivoisena exässä roikkumisena. 

37/39 |
15.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

HEL-NYC kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sun oma miehesi nussii ympäri kylää, milloin missäkin, ja koet olevasi pätevä antamaan muille parisuhdeneuvoja?

No minulla on ehkä suurempi ymmärrys milloin se kumppani hairahtuu, kun sellaisella, jolla ei ole niin käynyt?

Vierailija
38/39 |
15.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun mies tulee takaisin niin laitat kädet pöksyihin, jos sieltä löytyy kaksi viinirypälettä avokadojen sijaan niin tiedät mitä on tapahtunut.

Ainakin mulla miehenä ulkomaanreissuilla halut pilvissä.

Vierailija
39/39 |
15.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen ikionnellinen, että mieheni eksä asuu satojen kilometrien päässä! Pysyy "paketit" erillään ja kummassakin päässä toimitaan täysin itsenäisesti uusien kumppaneiden ollessa tasaveroisina aikuisina. Mieheni eksällä on nimittäin taipumus pompottaa muita miehensä mukaan...

Mutta lapsista on varmasti kurjaa, kun kahden kodin välinen matka on niin pitkä.

Miksi lasten pitää aina olla se sopeutuva osapuoli, kun vanhemmat eroaa? Eikö lasten parhaan pitäisi olla keskiössä? Aikuiset ihmiset kantakoon raskaimman taakan.