Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko täällä muita, jotka eivät koskaan vie lapsia kauppaan ulkohaalarit päällä??

Vierailija
21.02.2006 |

Kommentit (216)

Vierailija
121/216 |
21.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voitteko kuvitella, että kaikki äidit eivät ymmärrä, että lapselle tulee kylmä farkuissa jo muutamassa minuutissa, jos on vähänkään pakkasta?

Vierailija
122/216 |
21.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

että sinne takin allekin voi laittaa vaikka monta villapaitaa ja housujen alle myös monta kerrosta vaatetta. Ei kai niitä paljaalle iholle laiteta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/216 |
21.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

- Toppahaalarin alle saa paremmin mekon/hameen kuin housujen. Siksi kyläreissuille haalari, sitä paitsi auto on kylmä kotiinlähtiessä tai olemme liikkeelle bussilla/kävellen.

- Jos ei ole autoa käytössä, niin toppavaatteet (joko haalari tai takki-housut) on ainoa järkevä vaihtoehto (kauppaan, kylään ym)

- Miksi ostaa kasvavalle lapset kaappi täyteen vaatteita, joihin hän mahtuu vain yhden talven.

Vierailija:

Meillä talvihaalaria, neulekypärämyssyä ja Kuoman kenkiä pidetään tarhavaatteena ja pulkkamäessä, mutta kauppaan, kylään, tapahtumiin tms. mennään aina toppatakissa ja housuissa (toppahousuja käytämme vain hiihtoretkillä, luistellessa tms.) ja nahkakengissä. Olen kiinnittänyt samaan asiaan huomiota, että usein tuntuu ettei lapsilla ole kuin tasan yksi talvivaate ja sama pätee pipoon ja hanskoihin!

En tiedä sitten ollaanko jotenkin poikkeavia, mutta meillä on kyllä lapsilla valinnanvaraa vaatteissa sen verran, ettei koko talvea tarvi samoissa vaatteissa joka tilanteessa olla. Kerran minulle yksi tahditon vaatekaupan myyjä tokaisi, että " kun et kerran pue noita lapsia haalareihin..." Se tuntui aika omituiselta kommentilta vaatekaupan myyjältä.

Nim. en itsekään kulje koko talvea yksi takki päällä

Mutta kuten sanottu, paljon näkee lapsia samoissa, usein likaisissakin vaatteissa koko talven ja kesällä sama lippis monta kuukautta päässä.

Vierailija
124/216 |
21.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kumpaahan tässä nyt ensisijaisesti tarkoitetaan....meillä ruokakaupassa käydään isossa marketissa n1 krt vk .autolla mennään ja pukeudutaan sen mukaan...lähikaupassa käydään täydentämässä useammin johon mennään aamu-uloilun aikana...ja vaatetus on se parjattu toppahaalari...siis lapsilla....ja vaatekaupoissa käydään harvemmin eli tarkoittaa kaupunkireissua johon myös menemme autolla ja taas käy muu kuin haalari...mutta pääsääntöisesti talvella lapsilla on 2 osainen toppapuku TAI haalari.mun mielestä talvivaatetus lapsilla on toppa jos ulkona liikutaan enemmän tai vähemmän....

Vierailija
125/216 |
21.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi lapseni on tavallinen utelias leikkivä yksilö. Tuleeko tukkapölly, jos lumikinokseen eksyy? Vai miten on tuollainen armeijan kuri saatu aikaan?

Ps. Mieluummin kuitenkin kuivissa ja lämpimissä, kuin märissä vaatteissa.

Ja vielä: sen haalarin saa kauppareissulla kätevästi riisuttua, jos on pidempään. Kylässä taas ei sisällä olla ulkovaatteissa muutenkaan.

Vierailija:

Ruokaostokset tehdään tietenkin aina autolla, meilläkin niitä pusseja tulee kerralla noin 6 että ei kyllä mitkään rattaat riittäisi niitä kantamaan. Mutta päivisin käyn lasteni kanssa kaupoissa tai kyläilemässä ihan jalkaisin, enkä pue lapsilleni sen enempää vaatetta kuin itsellenikään. Jos käyn esim. vaateostoksilla lasten kanssa, niin jaksan sen yhden pussin kantaa kotiin ilman apuvälineitä ja 2-vuotiaskin jaksaa jo niin reippaasti kävellä tuon matkan. ap

Vierailija
126/216 |
21.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

eikös lapsen ole mukavampi ja helpompi olla, kun päällä onkin paksumpi ulkovaate ja alla vain yksi vaatekerta? Millä lailla KAUPPAreissulla on parempaa pukea lapsi alus-, väli- ja päällysvaatteisiin joiden ylle ne " paremmat" , kuin että siihen normaalivaatetuksen päälle laitetaan se ulkoiluhaalari? Jos lapsella tulee kaupassa lämmin, voi sitä haalaria avata. Entäs tuon toisen viritelmän kanssa? Avataan se takki, avataan alta se villatakki... onkos se sitten enää " fiinin" näköistä ;)

Vierailija
127/216 |
21.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täytyy kyllä myöntää että mä en jaksais kolmea pukea 2eri kertaa pihaleikkeihin(esim. leikkikentälle) ja sit vielä kodin kautta vaatteet vaihtaa kauppa reissulle. Pitäis siinä päivän aikaan kuitenkin pari ruokaa ehtiä vääntämään, siivota ja lämmittäkin, tehdä lumityöt yms. Ehkä mä onn vaan niin daiju..

Vierailija
128/216 |
21.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

alkaa pukea kolmea pientä sukkiksiin, välihousuihin, farkkuihin jne. ja kaikki vaan siksi, että oltais tyylikkäitä. Sitten talsittais pulkan kanssa parin kilsan matka kauppaan ja kun päästäis perille, olis farkkujen lahkeet lumessa, peppu märkänä ja voih hieno villakangastakkikin märkänä ja lumisena. Minkälaisia villakangastakkeja on muuten pienille pojille?

Vierailija
129/216 |
21.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän farkut ym housut on kyllä ostettu ns kesämitoille, ei niiden alle mahdu paria lämpökerrosta. Paljon helpompi kaikille laittaa ne toppavaatteet päälle.

Vierailija
130/216 |
21.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta kun toisissa viesteissä on, että lapset kuolevat hikeen jos on TOPPAPUKU mutta eikös sama tilanne oli jos siellä hienon takin ja farkkujen alla on kamala kerros vaatetta? Entäpä onko lapsen kiva olla tai mukava olla niin, että on kauhean monta kerrosta vaatetusta?

Meill ainakin haalrit on ihan joka päiväisessä käytössä, meidän tenavat on ehkä jälkeen jääneitä ja ties mitä, mutta haalrit on niiden helpoin pukea itse päälle...

Vierailija
131/216 |
21.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos niiden kanssa kaatuu(tai siis meillä ainakin vielä 5-vuotiaskin kiipeilee lumikasoja ym) matkalla ne ovat aivan märät vaikka alla olis mimmoset villahousut. Se on sitten eri asiaa jos ap kulkee lastensa kanssa hienosti hanhenmarssia hienoissa vaatteissaan. Mutta meillä ainakin lapset saavat liikkua ja touhuta ulkona ulkovaatteissaan vaikka oltaisiin ihan kauppamatkalla.

Vierailija
132/216 |
21.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

se, että lapsella on hyvä olla vaatteissaan (ei ahdista, ei tarvitse varoa sotkemista yms., ei palele jne.) vaiko se, että äidin mielestä lapsi näyttää hienolle?

Vierailija
133/216 |
21.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Iltapäivällä käydään joskus siellä kaupassa, jolloin puen lapset eri vaatteisiin ja jos illalla käydään vielä ruokaostoksilla, samat vaatteet laitan lapsille päälle. Eli yhteensä sitä pukemista tulee 3 kertaa ja riisumista saman verran. Tosin en kyllä itse pue lapsiani, vaan he pukevat itse itsensä, minä vain haen vaatteet, tosin 2-vuotiasta autan vielä vetoketjuissa. ap

Vierailija
134/216 |
21.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ekaksi käydään suikussa,tukan hienosti laitetaan työillä ja pojille vähän geeliä hiuksiin ja parasta päälle.Sitten kevyet vaatteet päälle jotta ei tule kuuma kaupassa siis korkeintaan takki ja pikkukengät tottaki.

kävelymatkaan kauppaan kertyy noin 2km jotka lapset tietysti kävelee.Kaupassa sitten ihmetellään muita ihmisiä kuinka huonosti jotkut on puketunut.

Välillä tämä on hieman rasittavaa koska käymme joka päivä kaupassa mutta hei, pitäähän sitä kauppaan pukeutua hienosti.

Vierailija
135/216 |
21.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Iltapäivällä käydään joskus siellä kaupassa, jolloin puen lapset eri vaatteisiin ja jos illalla käydään vielä ruokaostoksilla, samat vaatteet laitan lapsille päälle. Eli yhteensä sitä pukemista tulee 3 kertaa ja riisumista saman verran. Tosin en kyllä itse pue lapsiani, vaan he pukevat itse itsensä, minä vain haen vaatteet, tosin 2-vuotiasta autan vielä vetoketjuissa. ap

Vierailija
136/216 |
21.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi?

Vierailija
137/216 |
21.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Vierailija
138/216 |
21.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

heidät on puettu niin että he saavat hyppiä lumihangessa ja koska eivät. Sinä varmaan joudut sitten varomaan kaikkia lätäköitäkin keväisin ja syksyisin, jos lapsesi eivät ymmärrä sitä eroa, että milloin ollaan kuravaatteissa ja milloin tavallisissa vaatteissa. Opetuksestahan tässä vain on kyse. Meillä lapsia käytetään niin usein ulkona toppavaatteissakin, että eivät he kaipaa sitä että kauppareissuillakin pitäisi päästä hankeen telmimään. Ehkä kannattaisi sinunkin päästää lapset useammin ulos. ap

Vierailija
139/216 |
21.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

mitkä eri vaatteet on nyt nuo samat vaatteet?

Vierailija
140/216 |
21.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei noin tolloa voi olla edes av-palstalla. Talvella lapsille farkut ulos? Minkälaisia lapsia mahtaa olla, jos lumikasatkaan ei vedä puoleensa. Mene kuule ap psykologin juttusille, hän voi vääntää sulle jotain rautalangasta.