Onko täällä muita, jotka eivät koskaan vie lapsia kauppaan ulkohaalarit päällä??
Kommentit (216)
niitä hehtaari leveitä collegevaatteita, kivan vihreitä, jossa on kaikki muumit rinnuksissa. Enkä ymmärrä vanhempia, joille se, että lapsi viihtyy on tärkeintä, aivan sama sitten miltä he näyttävät. Yrittäkääpäs sitten kun lapsenne tulevat tiettyyn ikään vaatia heitaä pukeutumaan lämpimästi ja vetämään college-asun päälle kun se tuntuu niin kivalta. Minusta on hienoa, että lapseni oppivat jo pienestä pitäen, että pukeutuminen on myös yksi osa sitä millaisen kuvan ihminen itsestään antaa. Ja voin vannoa, että aikuisena sillä jakkupuvullakin saa paljon enemmän arvostusta kuin kivantuntuisella tuulipuvulla, kunhan niitä osaa käyttää oikeassa tilanteessa, tuulipukukin sopiva ulkoiluun, mutta ei muuhun. ap
Meidän tytölle eivät sellaiset muotihousut sovi, koska hän on vähän pyöreä, silloin niihin joustavampiin vaatteisiin on pakko turvautua, vaikka ne ei silmää niin miellytäkään.
Autolla kun sinne joudutaan menemään (asutaan maalla) niin en itekkään käytä autossa toppahousuja niin miks lapsen pitäs? lämpimässä autossa???
Autoon otetaan kyllä aina ne mukaan ja tietty pipo ja hanskat jos kuitenkin sattuu jotain matkalla vaikka ei pitkä matka olekkaan...
Mutta todella todella harvoin ovat ulkohousujen kanssa, toppatakki nyt tietty on talvella.
Vierailija:
Yrittäkääpäs sitten kun lapsenne tulevat tiettyyn ikään vaatia heitaä pukeutumaan lämpimästi ja vetämään college-asun päälle kun se tuntuu niin kivalta. ap
En ymmärrä tämän virkkeen logiikkaa. Siis kai vauva on sinustakin aika tavalla eri juttu kuin teini? Ja jos taaperosta college-housut tuntuu mukavammilta, ei se sitä tarkoita, että äiti pakottaa pitämään niitä isompanakin. Jos silloin LAPSI ITSE tykkää ennemmin pitää farkkuja kuin collegeja, niin sitten pitää.
Vai mitähän hittoa yritit selittää...?
Ymmärsitkin pointtini ja sitten kuitenkin epäröit että ymmärsitköhän sittenkään:-D Se oli vaan sellainen kiva mielikuva siitä kun tuulipukumamma yrittää saada teiniä pukeutumaan yhtä järkevästi kuin itse. Hassua että ikäisenikin äidit ovat jo kalkkeutuneet, että tekevät juuri niitä samoja virheitä kuin vanhempamme. Uskon että 90% lapsilla on aina liian paljon vaatetta päällä, kun hysteerikot eivät ymmärrä että rajansa kaikella. ap
Ihan käytännön syistä tytöille puetaan kaupunkireissulle
kaksioisaiset puvut. Tytöt ovat siis jo opetettu pois vaipoista. Ootteko koskaan käyneet yleisessä vessassa tytön kanssa? Ihan hirveetä. Paljon helpompaa on mennä sinne veskiin kaksiosaisessa puvussa. Melkein joka reissulla pitää vessaa ettiä. Mies kerran pissitti lapsen haalarissa ja sen jälkeen oli huppukin pississä.
Vaippaikäiset vauvat saavat tietenkin olla vaikka haalareissakin.
Ykkösvaatteet ja mekkotakit on sitten vielä erikseen ja niitä pidetään juhlissa ja kyläreissuilla (ei kaupunkireissuilla)
Meillä käytetään kaksiosaisia ulkovaatteita kauppareissuilla, mutta vain ja ainoastaan jos lähdetään pelkästään ostoksille. Liikkuvaa sorttia kun ollaan käydään kaupoissa myös muissa yhteyksissä, kuten ulkoilun tai päiväkodista hakureissun yhteydessä ja silloin on talvihaalarit päällä.
Mutta ap.n aloituksen ja muiden kaltaisten jatkaessa harmittaa, että tuli ostettua tytölle vähän pidempi villakangastakki ja pojalle vuorelliset sammarit ja kevyttoppatakki ens talveksi kauppavaatteiksi, taitaa jäädä ' hää- ja hautajaisvaatteiksi' . En kyllä kehtaa pitää niitä päällä kaupoissa, jos haalarilasten vanhemmat nyt luulee minuakin tommoseksi nirpaksi, joka ääneen ja ivallisesti katsoo muiden lasten pukeutumisia pitkin nenänvartta:(
Minä en pue itseäni ja lapsiani siksi, että voisin sitten arvostella muita.
On mukavaa, kun kaikki ei toimi samoin, vaan jokainen erottuu joukosta omalla tyylillään.
Prismassa käynti on suuri seikkailu tällaiselle tavalliselle perheenäidille, joten sinne nyt on vaan ihan pakko pukeutua parhaimpiinsa! Ne on aina viikon kohokohtia kun pääsee Prismaan tekemään viikonlopun ruokaostoksia!! Ei tulis mieleenkään pilata niitä laatuhetkiä pukeutumalla toppavaatteisiin!
jos lapsella on vaan toppapuku. Kyllä se oikeesti on kauheeta jos ap:n elämän sisältö on siinä että häntä ja lapsia ihaillaan ja laitetaan paremmuusjärjestykseen pukeutumisen perusteella. Ei ihan oikeasti nykyajan ihmiset arvostele ihmisiä vaatteiden, ihonvärin tms. perusteella ne on " vanhanajan" ´mummut ketkä kunnioittaa muka hienoja ja hienosti pukeutuneita ihmisiä. Ja tämäkin taitaa olla vaan maaseudulla mistä ilmeisimmin ap on kotoisin kun pelkkä kauppareissukin on juhlaa ja vaatteiden esittelyä varten. Sääliksi käy!
Voi jessus miten pinnallista touhua! Minä vien kyllä haalareissa kaksoset kauppaan koska ei todellakaan ole järkeä ostaa monia eri ulkovaatteita kahdelle, kun mahtuvat aina sen pari kuukautta talvella ja sitten seuraavana talvena taas uudet. Ja syykö olisi se että muilla ottaa silmiin jos lapsilla on rumat haalarit..? Huh. Ei edes hävetä viedä haalareissa, ennemmin olen järkevä kuin turhamainen. Se ei lasten onnellisuuteen paljno vaikuta onko haalarit kaupassa vai ei... reps tälle jutulle.
yksi sananlasku mitä äitini on opettanut: Aina hieno ei ole koskaan hieno
Olen täysin eri mieltä! Aina hieno ON AINA HIENO, ei sitä mihinkään päästä!
Jos haluaa olla "hieno/makee/tyylikäs ihmisten silmissä - ainakin omasta mielestään siis - niin kyllä se vaan niin, on että jos näyttäydyt suurimman osan ajasta "taviksena" ja vain joskus "hienona" - niin sinua yleisesti ottaen pidetään TAVIKSENA, joka vaan joskus laittautuu upeaksi.
Monet saattavat ajatella tälläisestä ihmisestä, että voi, miksköhän tuo ei useammin laittaudu, harmi hänelle.
Eria asia sitten on, jos haluaa selittää arkipäiväisyytensä tuolla tavoin, että : "aina hieno ei ole koskaan hieno" ( - sano ämmä kun Kuomasaappaita jalkaansa veti...).
AP: meillä mennään ihan tilanteen mukaan, emme lähde kotiin vaihtamaan vaatteita, jos kaupan ohi mennään ja lapsilla on haalarit päällä:DDD
En myöskään pidä ruokakauppaa niin hienona paikkana, että viitsisin sitä varten alkaa pukemaan lapsiani nahkasaappaisiin. Toki vähän vältän sitä, että lapset olisivat haalareissaan hikoilemassa, jos ollaan menossa esim. Prismaan, jossa menee vääjäämättä kauemmin, kuin pienessä lähiruokakaupassa, mutta en myöskään pidä esim. näitä jättimarketteja sen arvoisina, että viitsisin juuri vaivautua itseäni tai lapsiani stailaamaan sinne mentäessä.
Ja kaiki tämän tietävät: kun niissä katsoo ympärilleen, miksi vaivautuakaan - ymmärrätte kyllä, mistä puhun.
Eri asia on, jos ollaan menossa kaupungille, Stockalle tms. keskustan kauppakeskukseen, kahviloihin - mut että pelkästään ruokakauppaan en juuri vaivaudu miettimään lasten - tai omia vaatteitani.
Sanottakoon vielä, että meillä ei silti rumia ja halpoja vaatteita olekaan.
lähes aina vaikka hienosteluvaatteetkin löytyy. Syyt toppavaatteissa menemiseen siinä etä yhdistän kauppakäynnin muihin arkiaskareisiin eli ulkoiluun, kerho/harrastuskäynteihin (jolloin ne lapset jotka vain mukana ulkilevat odottaessaan), omiin harrastuksiini (lapset jälleen ulkoilevat), koulusta hakuihin ja en todellakaan ala välissä käymään kotona vaihtamassa tenavien vaatteita. Jos lähdetään fiinimmin kauppoihin eli ihan vartavasten lähdetään voin pukea jotain muuta kuin haalarit lapsille. Normalilla kauppareissulla jonne mennään kävellen on itsellänikin toppahousuta ja takki.
Tulee mielipiteitä laidasta laitaan....toppahaalari ainakin puhuttaa!
Ei olla ikinä oltu haalarissa kaupassa, koska asutaan hieman etelämpänä. Täällä haalari on pelkästään lasketteluasu.
Mutta jos asuisin Suomessa, voisin kuvitella, että tilanteen vaatiessa lapset tulisivat haalarit päällä Prismaan tai ostariin ja sitten kuorisin heidät kuin banaanit, ettei tulisi liian kuuma.
Mun mielestä on eri asia käydä shoppailemassa ja ruokakaupassa. Käymme aina ruokakaupassa lasten kanssa, jotta lapsetkin oppivat käymään kaupassa. Isommat auttavat ja pienemmät ihmettelevät vieressä. Ruokakauppaan ei sen kummemmin pukeuduta, yleensä käydään samalla reissulla ulkoilemassa (joskus lapset näyttävät resuisilta koska ovat möyrineet kovasti hangessa).
Jos lähdetään vaatekaupoille tai muuten vain shoppailemaan, kiertelemään kauppoja lapset puetaan paremmin (farkut, nahkakengät ja takit).
Mun mielestä ruokakaupassa käynti on ihan eri juttu kuin shoppailu.
Jos ruokakauppaankin pitäisi käydä vaatteet vaihtamassa niin hermothan siinä menisi kun kauppakäynti kestäisi niin että kaikilla olisi nälkä. Enkä todellakaan aio muuttaa päivärytmiämme sen takia että näyttäisimme paremmalta kauppareissulla (siis ruokakauppareisssulla).
Eli olet ap vissiin yllättänyt meidät kaupassa kunnon ulkoilun jälkeen. Minullakaan ei taida yleensä olla meikkiä ulkoillessa, voi apua!!
Vaikka minulla on kyllä meikkiä lähes joka päivä.
Ei ole autoa... WTF? Mulla on todella laaja ystäväpiiri ja kaikilla todellakin on autot. Ja kyllä minäkin shoppailemaan menen 2v lapseni kanssa niin, että hänellä on villakangastakki, samettihousut ja nahkakengät. Jos menemme lähi- Siwaan suoraan päiväkodista, niin tottakai lapsella toppahaalari ja goretex-kengät silloin jalassa. Luulen, että puen lapseni kuitenkin normaalia paremmin, jos vertaa samanikäisiin lapsiin esim. keskustassa liikkuessamme. Luulen, että tämäkin rahakysymys, köyhillä ei tietenkään ole varaa pukea lapsiaan laatuvaatteisiin. Onneksi meillä on :)
MUTTA, toivon tosiaan etä en ole ensimmäinen joka vastaa näin:
Minä käyn töissä. Haen viimeisen päiväkoti-ikäisen tarhasta n. klo 16.30 ja joskus on pakko käydä kaupassa arkenakin vaikka pyritään keskittämään ostokset kerta viikkoon. Ja juu, en todellakaan lähde ensin kotiin laittamaan lapselle farkkuja ja villakangastakkia, vaan tosiaan pyörähdämme S-Marketissa ihan niissä päiväkotikamppeissa. Joskus jopa hiukan hiekkaisissa. Ja kuljemme autolla. Ja ne päiväkotikamppeet on TICKET TO HEAVEN, ehkä tämä on lieventävä asianhaara. Kurainen THT on kuitenkin parempi kuin kurainen Lassie, eikö vaan ;)
Mutta toki jos on vaan kotona ja kauppareissu on postin hakemisen jälkeen päivän hienoin ja jännin homma, niin miksei sitten tosiaan laittaa sitä "hienostelutakkia" ja "hienosteluhanskoja" ja "hienosteluhattua" päälle ja lompsia sinne samaan S-Marketiin.
mut 18,vai mikä se oli joka ihmetteli kun ulkovaatteet otetaan lapsilta pois kaupassa... mä kyllä ymmärrän sen,että avataan vähän haalaria ja otetaan pipo pois ja hanskat. muuten tulis aivan sairaan kuuma--> alkais kiukkuaan-->tulis vielä kuumempi-->hikipäässä pitäis lähtee takas pakkaseen--->tulis kipeeks... mutta minä ainakin aion viedä lapseni haalarit päällä kauppaan!(sitten joskus kun minä niitä ehkä saan:)) eri juttu jos kotoo autolla lähtee vaan kauppaan,voi ehkä laittaa jotain kevyempää päälle.