Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko täällä muita, jotka eivät koskaan vie lapsia kauppaan ulkohaalarit päällä??

Vierailija
21.02.2006 |

Kommentit (216)

Vierailija
41/216 |
12.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin lapsilla ei ole haalareita, vaan siistit talvitakit. Jos taas poiketaan kaupassa samalla kun ulkoillaan niin en riisu lapsia kaupan eteiseen sitä varten vaan haetaan nopsasti ne muutama maito mitä tarvitaan.

Koko kysymys on ihan typerä, koska tosi moni yhdistää pienen vaunulenkin tai muuten ulkoilun kapassakäynnin kanssa.

Vierailija
42/216 |
12.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli ne Reimatecin takit ja housut on remuamiskäyttöön, ja kauppaan mennään siisteillä hameella/housuilla ja siistimmällä säähän sopivalla takilla. Kamalaa, jos jollain ei ole muuta takkia kuin se sama jolla rymytään päiväkodin pihalla. Meillä on erillinen kaupunki-, kyläily- ja kaupassakäyntitakki ollut joka säälle vauvasta saakka. Lapsi nyt 7-vuotias.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/216 |
12.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

siis mistä kaupasta oikein puhutaan. Ei kai nyt kukaan -herran jumala- ole sitä mieltä, että johonkin lähi-Alepaan ei voisi mennä haalarissa.

Siis jos on, niin reps ja kopas. Olen itse hyvin tarkka pukeutumisesta (sekä omasta että lasten), mutta eipä totta tosiaan ole tullut mieleen, että tepasteltaisiin Alepaan villakangastakeissa ja farkuissa (vai pitääkö olla peräti hame?) Kannattaa tosiaan ottaa huomioon, että kaikki eivät lähde autolla johonkin ostoshelvettiin kaupoille, vaan monella ainakin pk-seudulla on vielä lähikauppa, johon voi mennä ihan kävellen.

Kaupungille ei sitten tulisi mieleenkään mennä haalareissa.

Vierailija
44/216 |
12.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole autoa... WTF? Mulla on todella laaja ystäväpiiri ja kaikilla todellakin on autot. Ja kyllä minäkin shoppailemaan menen 2v lapseni kanssa niin, että hänellä on villakangastakki, samettihousut ja nahkakengät. Jos menemme lähi- Siwaan suoraan päiväkodista, niin tottakai lapsella toppahaalari ja goretex-kengät silloin jalassa. Luulen, että puen lapseni kuitenkin normaalia paremmin, jos vertaa samanikäisiin lapsiin esim. keskustassa liikkuessamme. Luulen, että tämäkin rahakysymys, köyhillä ei tietenkään ole varaa pukea lapsiaan laatuvaatteisiin. Onneksi meillä on :)

Vierailija
45/216 |
12.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse asun Hgin keskustassa, enkä tarvitse autoa riesakseni. Kaikki löytyy kävelymatkan päässä (myös kaverit) ja sinne, minne ei jakseta kävellä, mennään taksilla. Mutta eipä köyhillä ole varaa tänne muuttaa.

Vierailija
46/216 |
12.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

minnekkään että tarttis olla pidemmän aikaa pihalla niin sitten on takki. mutta jos ollaan samalla matkalla esim ensin menossa kaupunkiin niin että pitää olla ulkonakin niin kyllä on haalari päällä. mutta mun mielestä meillä onki niin kivan näkönen haalari etten mä kyllä sitä häpeä käyttää kaupassa. toki on ikävä jos lapselle tulee kuuma, mutta sillon sitä voi vähä aukasta ja lakkia ottaa päästä.

Vierailija
47/216 |
21.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

yrittänyt viestittää omalta osaltani tähän keskusteluun.

Vierailija
48/216 |
21.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap on varmaa niitä ihmisiä

jotka syöttää isotkin lapset ettei vaatteet vaan tahriinnu. Vai kuinka?

Ei pidä paikkaansa, jokaiselle lapselle on annettu lusikka vuoden ikäisenä käteen ja siinä ovat sitten itse saaneet opetella syömään. Meillä ei myöskään pidetä yli vuoden ikäisiä tuttipullolla tai tutilla, koska he eivät sitä tarvitse. Lapset on opetettu käymään potalla noin 2-vuotiaana. Minä jaksan pukea lapseni ja jaksan myös opettaa heille kaikenlaista, enkä todellakaan jätä laiskuuden päälle sitä, että lapsestani kasvaisi uusavuttomia. Meillä lapsia ei lellitä, mutta rakastetaan sitäkin enemmän. ap

Vierailija
49/216 |
21.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin jumalattoman pitkä ketju näin älyttömästä aiheesta!! AV:n epävirallinen ennätys, sanoisin.

Ensin täällä tapellaan reimateccien ylivoimasta tavallisten haalareiden suhteen ja seuraavassa ketjussa haukutaan kaikki, jotka lapsilleen haalarit ylipäätään pukee. Joopa.

Vierailija
50/216 |
21.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuin se yksi rouva näistä Täydellisistä naisista. Päällepäin ollaan niin täydellisiä ja nättejä mutta kaapista paljastuu aika tavalla luurankoja.

Vierailija
51/216 |
21.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

myös tarhassa ja eskarissa mulla oli hienot vaatteet päällä. aina kun riehaannuin leikkimään toisten lasten kanssa ja vaatteet likaantui ja joskus hajosi polvista, kotona odotti vähintään saarna, yleensä huonearestia tai läpsäisy. alaluokilla jouduin luokkaretkellä pitämään sieviä pikkukenkiä ja mekkoa tuloksena se että jalat olivat niin pahasti rakoilla etten pariin päivään voinut kävellä ja kaupanpäälle korkea kuume. aika pian opin koulussakin seisoskelemaan yksin kun muut leikkivät. pipoa minun ei tarvinnut koskaan pitää koska äitini mukaan hieno nainen ei pidä pipoa. minulla ei koskaan lapsena ollut edes lapasia vaan aina sormikkaat koska lapaset olivat liian rahvaanomaiset. kumisaappaita en koskaan omistanut myöskään enkä kunnon sadevaatteita vaan ainoastaan sadeviitan ja sateenvarjon.

minä olisin välillä ollut valmis mihin hyvänsä saadakseni sen lämpimän haalarin talvella.

Vierailija
52/216 |
21.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiva, jos jollain se kaupassa käynti on elämässä SE juttu, minkä takia pitää oikein pukeutua.Hienoa, että on edes yksi asia löytynyt, missä voi yrittää olla muita parempi.Olisi tosi ikävää, jos ei olisi mitään tärkeää elämässä.

Olen vain joka päivä kiitollisempi, että olen itse täysjärkinen ja omaan myös täysjärkiset ystävät ja perheen!

Täytyy pyytää mieheltä, että sinä päivänä kun mun elämän sisällöksi tulee kauppa ja lasten pukeutuminen kauppamatkalle, se kuskaa mut hoitoon.

Mutta oikein riemukkaita kauppareissuja kaikille!

Vierailija
53/216 |
21.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

aika täydellinen kyllä olen, jos puhutaan lasten kasvatuksesta tai pukemisesta. Mutta ikävä tuottaa pettymys että luurankoja ei ole kaapissa, enkä koskaan katso muita ihmisiä nenänvartta pitkin pukivat he sitten lapsensa miten tahansa. Kukin tyylillään, onneksi tyylini on tämä.ap

Vierailija
54/216 |
12.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

- pitäisikö siis lapsilla olla kauppareissuja varten erikseen jotkut eri ulkovaatteet, kun kaupassa ollaan kuitenkin sisällä? :)

Meillä lapsilla on ne ulkohaalarit/takki-housuyhdistelmä ainoina ulkovaatteina, mutta ei niissä kaupassa tarvitse hikoilla, vaan haalarin voi jättää autoon parkkihallissa (jos se on ollut päällä), tai jos ollaan kaupoissa kaupungilla = olaan välillä myös ulkona, niin haalarin yläosaa voi riisua pienemmältä. Kaupassa autolla käydessä voi olla joku fleecepusakka lämmikkeenä kaupassa sisällä (joissakin marketeissa on aika viileää, varsinkin kylmäaltaiden luona, kun on varmaan lämpö säädetty se huomioiden että ihmisillä on yleensä ulkotakit päällä kaupassa).

Minusta olisi tuhlausta ostaa erikseen jotkut "hienommat" kauppareissu-takit. Lapset kun kasvavat nopeasti, jäisi aika vähälle käytölle ne hienommat ulkovaatteet. EIkä meillä oikeasti ole ylimääräistä rahaa semmoiseen. Mieluummin käytetään se raha johonkin muuhun, meidän mielestä järkevämpään. Vaikka kivoihin leluihin lapsille. Näin me ihmiset ollaan erilaisia :).

Vierailija
55/216 |
12.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaupungille ei sitten tulisi mieleenkään mennä haalareissa.

- back to sixties, siis tarkoitan että silloin taisi pukukoodi olla muodolllisempaa, esim. piti naisilla olla asuja joka lähtöön kaupungissa tyyliin joku iltapäiväpuku jne.

Itse en tähän lähde, en lasten kohdalla varsinkaan! Lapset saavat olla omissa ulkoilupuvuissaan kaupungillakin, emme me ole mitään ihme herrasväkeä vaan tavallisia 2000-luvun kaupunkilaisia.

Vierailija
56/216 |
13.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

täällä yksi joka ei koskaan milloinkaan vie lapsiaan minnekään haalarit päällä. Johtuu tosin osittain tästä ilmastosta, tulisi hieman kuuma. ;)

Vierailija
57/216 |
13.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monella ei oo varaa ostaa muuta kun se yksi haalari!

t: YH

mutta silti lapsella varahaalari sen ykköshaalarin lisäksi, ja kauppa/kyläilyvaatteet.

Kierrän kirppareita ja ostelen myös isoja kokoja etukäteen.

Tämän talven reimatec-haalarin+h&m toppatakin+jonathanin ulkohousut olen ostanut kirpparilta/myyjäisitä ja yht noilla hintaa 24e :) + lassien varapuku saatiin kaverilta kierrätettynä.

Meillä ei ole omaa pesukonetta vaan taloyhtiössä pestään, ja sinne ei aina pääse kun halutaan, niin pakko olla myös varavaatteet...

Vierailija
58/216 |
13.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kyllä kiinnitä huomiota mitä muilla päällä...Paitsi jos lapsella liian vähän vaatteita. Eikö se nyt kuitenkin ole tärkeintä että on lämpimästi ulkoilua ajatellen päällä??

Vierailija
59/216 |
13.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidan lapset on olleet kylla ihan yopuvussakin kaupassa. Ja silkkimekossa. Ja kaikessa silta valilta. Heh, onneksi emme asu Suomessa, kasittamatonta jauhamista tallaisesta aiheesta!!! Keta kiinnostaa!!!!!

Vierailija
60/216 |
13.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruokaostokset tehdään tietenkin aina autolla, meilläkin niitä pusseja tulee kerralla noin 6 että ei kyllä mitkään rattaat riittäisi niitä kantamaan. Mutta päivisin käyn lasteni kanssa kaupoissa tai kyläilemässä ihan jalkaisin, enkä pue lapsilleni sen enempää vaatetta kuin itsellenikään. Jos käyn esim. vaateostoksilla lasten kanssa, niin jaksan sen yhden pussin kantaa kotiin ilman apuvälineitä ja 2-vuotiaskin jaksaa jo niin reippaasti kävellä tuon matkan. ap

joka huutaa pääpunaisena lapsille ettei saa kaatua fiinit vaatteet päällä yms :)Tai auta armias jos pikku lapsi keksii alkaa leikkimään kesken kaiken. Tunnistaa helposti :D