Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten suhtautuisit jos sinua kommontoitaisiin näin työssäsi?

Vierailija
15.04.2016 |

Eilen, siis yhden työvuoron aikana sain kuulla seuraavat kommentit.
Sinä et osaa puhua kirjakieltä. Mihin meni se tanakka rouva, joka lupasi ...? Katso nyt miksi tuo ontuu noin? Miten sun otsatukka on noin pitkä, mene parturiin. Kamala mikä villatakki sulla on, onpa ruma.

Kommentit (28)

Vierailija
21/28 |
15.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihailen sun kylmähermoisuutta ap. Todella kunnioitettavaa, että omaa niin hyvän itsetunnon ettei ota tuosta itseensä. Voi kunpa pystyisin itsekin samanlaiseen suoritukseen. 😬[/quote ]

Luulen, että suurimmalla osalla hoitajia on sama taito, tuttu joka oli opiskelu aikanaan mäkkärissä töissä sanoi että sairaalta ruman puheen ymmärtää, muttei nirppanokalta mäkkärin kassalla, sinä myyt täällä paskaa ruokaa, hei haloo itse aiot syödä sitä. Vaikka molempien puheet täytyykin niellä, terveenä ja fiksuna pidetyn kolahtaa.

Ap

Vierailija
22/28 |
15.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa aika samalta kuin kaupanalalla. Olimme työkaverieni kanssa vapaata riistaa osalle asiakkaista, joille toisten ulkonäön ja elämän kommentointi oli jostain syystä kovin tärkeää. Milloin oli hiukset väärällä tavalla leikattu, väärän väriset, hyvä tai huono meikki, pitäisi olla enemmän meikkiä, erilaiset vaatteet yms. Ja milloin työmme oli turhanpäiväistä tai olimme "vain" myyjiä tai kassoja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/28 |
15.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäskö sun miettiä oletko turhan vaativassa työssä? Lisäksi sun kannattais ehkä laihduttaa ja miettiä, miten pukeudut töihin. Ei pitäisi olla vaikeaa. Niin metsä vastaa kuin sinne huudetaan eli jos räkytät ja vittuilet muille, saat osaksesi räkytystä ja vittuilua.

Vierailija
24/28 |
15.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuulostaa aika samalta kuin kaupanalalla. Olimme työkaverieni kanssa vapaata riistaa osalle asiakkaista, joille toisten ulkonäön ja elämän kommentointi oli jostain syystä kovin tärkeää. Milloin oli hiukset väärällä tavalla leikattu, väärän väriset, hyvä tai huono meikki, pitäisi olla enemmän meikkiä, erilaiset vaatteet yms. Ja milloin työmme oli turhanpäiväistä tai olimme "vain" myyjiä tai kassoja.

Tuota kaverinikin sanoi ihmiset kassalla avoimesti pitivät alempi arvoisena kun oli mäkkärillä töissä, itse hän naureskeli että totta hän oli vain ensimmäisen vuoden sairaanhoitajaopiskelija, kun toinen työkaveri opiskeli kolmatta vuotta yossa ja toinen oli valmis uskontotieteilijä.

Vierailija
25/28 |
15.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen saanut kuulla puhelimitse olevani saatanan tyhmä, kommunisti, vihervassai, lesbo, porvaripaska ja kiittämätön nuorison edustaja, ja nipo. Kyvytön ja tyhmä. Sähköposteilla on yoivottu että kenetän työni, lapseni kuolisi tai minut pitäisi raiskata. 98% vihan syystä ei ole mitään tekemistä mun tekemäni työni kanssa, eikä varmaan persoonanikin. Joskus olen laitta nut puhelimen vain kiinni.

Vierailija
26/28 |
15.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vanhainkodissa olen työssä ja tuollaiset kommentit ovat ihan arkipäivää, joka ainoassa työvuorossa kuulee vähintäin tuollaista. Osa sanojista ei edes ole dementoituneita.

Noista mikään ei aiheuttanut minussa mitään tunteita, ainoastaan tuo et osaa kirjakieltä hymyilytti, ihmettelin mistä sellainen tuli lievästi kehitysvammaisen mummon päähän, tuskin edes tietää mitä kirjakieli on.

Aloin tätä vain miettimään kun mukanani oli 17v opiskelija ja kerroin, että tässä työssä täytyy tuntea itsensä, jos pylly on leveä siitä kyllä kuulee ja sanojaan on suhtauduttava silti asiallisesti.

Luulin että olet kaupan info-tiskillä...'

Ikävää jos et pidä dementoituneista, he on samanlaisia ihmisiä kuin muutkin, agressiolle (jota ei kaikilla) voi olla selitys, kipu ym. Itse osaan olla muistisairaiden kans, olinpa yhden läheiseni omaishoitaja. Mutta jo koulutukses pitäs näistä enemmän puhua.

Huonokäytöksisisä vanhojakin on, se on ikävää...mutta ei nuo ollu erikoisen pahoja. Paljon pahempaa kuulee varmaan esim. ravintoloissa kännisiltä. En piittaisi itse, tanakka rouva hymyilyttäisi, koska tanakka on korrekti ilmaus...olen lihava.

Kyllä kehitysvammainenkin voi tietää mitä on kirjakieli. En tiedä miksi olis sitä halunnu puhuttavan.

Mutta oikeasti, tarkista asenteitasi. Jos et arvosta potilaita tai jos vaikka komentelet heitä, vaihda alaa.

Vierailija
27/28 |
27.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vanhainkodissa olen työssä ja tuollaiset kommentit ovat ihan arkipäivää, joka ainoassa työvuorossa kuulee vähintäin tuollaista. Osa sanojista ei edes ole dementoituneita.

Noista mikään ei aiheuttanut minussa mitään tunteita, ainoastaan tuo et osaa kirjakieltä hymyilytti, ihmettelin mistä sellainen tuli lievästi kehitysvammaisen mummon päähän, tuskin edes tietää mitä kirjakieli on.

Aloin tätä vain miettimään kun mukanani oli 17v opiskelija ja kerroin, että tässä työssä täytyy tuntea itsensä, jos pylly on leveä siitä kyllä kuulee ja sanojaan on suhtauduttava silti asiallisesti.

Luulin että olet kaupan info-tiskillä...'

Ikävää jos et pidä dementoituneista, he on samanlaisia ihmisiä kuin muutkin, agressiolle (jota ei kaikilla) voi olla selitys, kipu ym. Itse osaan olla muistisairaiden kans, olinpa yhden läheiseni omaishoitaja. Mutta jo koulutukses pitäs näistä enemmän puhua.

Huonokäytöksisisä vanhojakin on, se on ikävää...mutta ei nuo ollu erikoisen pahoja. Paljon pahempaa kuulee varmaan esim. ravintoloissa kännisiltä. En piittaisi itse, tanakka rouva hymyilyttäisi, koska tanakka on korrekti ilmaus...olen lihava.

Kyllä kehitysvammainenkin voi tietää mitä on kirjakieli. En tiedä miksi olis sitä halunnu puhuttavan.

Mutta oikeasti, tarkista asenteitasi. Jos et arvosta potilaita tai jos vaikka komentelet heitä, vaihda alaa.

En varmaan missään viestissä sanonut että en pidä dementoituneista.

Tuosta olen samaa mieltä, että koulutuksessa pitäisi puhua enemmän siitä että ihanien herrtaisten mummojen puhe ei aina ole niin herttaista. Itse olen vasta aikuisena hoitajaksi ryhtynyt ja elämää nähnyt eli en ole koskaan epäkohteliaisuuksista hätkähtänyt.

Mutta nuorelle epävarmalle on kova paikka kun vanha ihminen sanoo että et sinä mitään osaa ja aika usein on kyse asiasta joka vaatisi selvännäkijän kykyjä, laitetaanko paita housujen päälle vai alle, otatko maitoa vai piimää ja vastaus on tuiskaisu kyllä sullakin on mennyt koulutus hukkaan kun et mitään osaa.

28/28 |
27.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samalle kuin ennenkin. Hymyilen ja toivotan mahtavaa päivänjatkoa. Respassa olin töissä ja siellä sai kuulla kiukuttelut niin kaapelitv:n tarjoajasta, tympeästä bussikuskista ja ikävästä ilmasta, ja ne kaikki olivat aina respan vika.

Siinä vaiheessa kun katsoo keskikokoisen firman pukumiehen hyppivän naama punaisena tasajalkaa kiukuttelemassa, että juuri hänen avaimessaan on jokin tahallinen vika, että juuri hänen päivänsä menisi pilalle, oppii sietämään mitä vaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yksi seitsemän