Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten suhtautuisit jos sinua kommontoitaisiin näin työssäsi?

Vierailija
15.04.2016 |

Eilen, siis yhden työvuoron aikana sain kuulla seuraavat kommentit.
Sinä et osaa puhua kirjakieltä. Mihin meni se tanakka rouva, joka lupasi ...? Katso nyt miksi tuo ontuu noin? Miten sun otsatukka on noin pitkä, mene parturiin. Kamala mikä villatakki sulla on, onpa ruma.

Kommentit (28)

Vierailija
1/28 |
15.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja en osaa edes kirjoittaa.

Ap

Vierailija
2/28 |
15.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työssä tai ei, multa sais samalla mitalla takaisin. Anna vaan maistaa omaa lääkettään. T: rääväsuu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/28 |
15.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No en todellakaan suhtautuisi hyvin. Varmaan itkien lähtisin kotiin ja vakavasti harkitsisin jatkoa siellä firmassa. Varsinkin jos nämä lauseet tulevat eri henkilöiden suusta. 

Vierailija
4/28 |
15.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakko kysyä: missä kummassa oikein olet töissä?

Vierailija
5/28 |
15.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko suljetulla osastolla??

Vierailija
6/28 |
15.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjakieltä ei kenenkään kuulukaan puhua, mutta yleiskielinen puhe on hyvä hallita

Olivatko siis tuo "tanakka rouva" ja ontuminen kommentteja sinusta?

Olen vasta täällä av:lla kuullut tällaisia tarinoita. Olen kuitenkin yli 50-vuotias ja monissa työyhteisöissä ollut. Koskaan ei ole eteen tullut mitään haukkumista. Ei siis minun eikä muiden. Takanapäin nyt joskus on tietysti ihmisiä arvosteltu, eritoten esimiehiä. 

Eli minua ihmetyttää kovasti. Vaikka seassa lienee provoiluakin, niin kai näistä suuri osa ainakin osaksi totta?

Vierailija
7/28 |
15.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työkavereilta vai asiakkailta?

Vierailija
8/28 |
15.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhainkodissa olen työssä ja tuollaiset kommentit ovat ihan arkipäivää, joka ainoassa työvuorossa kuulee vähintäin tuollaista. Osa sanojista ei edes ole dementoituneita.

Noista mikään ei aiheuttanut minussa mitään tunteita, ainoastaan tuo et osaa kirjakieltä hymyilytti, ihmettelin mistä sellainen tuli lievästi kehitysvammaisen mummon päähän, tuskin edes tietää mitä kirjakieli on.

Aloin tätä vain miettimään kun mukanani oli 17v opiskelija ja kerroin, että tässä työssä täytyy tuntea itsensä, jos pylly on leveä siitä kyllä kuulee ja sanojaan on suhtauduttava silti asiallisesti.

Vierailija
9/28 |
15.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa miten suhtautuisin? No..

Sinä et osaa puhua kirjakieltä.

-En niin.

Mihin meni se tanakka rouva, joka lupasi ...?

-Tässähän minä

Katso nyt miksi tuo ontuu noin?

-Mulla on... (syy miksi onnun) siksi onnun.

Miten sun otsatukka on noin pitkä, mene parturiin.

-En nyt kerkeä

Kamala mikä villatakki sulla on, onpa ruma.

-Kiitos palautteestasi. (jos oikein vituttaisi, lisäisin: Jos villatakkini aiheutti liikaa pahaa mieltä, voit laittaa asiakaspalautetta osoitteeseen x.)

...ja kaikki vastaukset tietysti hymyillen.

Pahoittelut ap. Kuulostaa hirveältä paikalta. Oletko jossain asiakaspalvelussa töissä, kaupassa kenties?

Vierailija
10/28 |
15.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jaa miten suhtautuisin? No..

Sinä et osaa puhua kirjakieltä.

-En niin.

-Tässähän minä

Katso nyt miksi tuo ontuu noin?

-Mulla on... (syy miksi onnun) siksi onnun.

Miten sun otsatukka on noin pitkä, mene parturiin.

-En nyt kerkeä

Kamala mikä villatakki sulla on, onpa ruma.

-Kiitos palautteestasi. (jos oikein vituttaisi, lisäisin: Jos villatakkini aiheutti liikaa pahaa mieltä, voit laittaa asiakaspalautetta osoitteeseen x.)

...ja kaikki vastaukset tietysti hymyillen.

Pahoittelut ap. Kuulostaa hirveältä paikalta. Oletko jossain asiakaspalvelussa töissä, kaupassa kenties?

Jaa vastasitkin jo että vanhainkodissa. Siellä nuo mun vastaukset ei kaikki ihan toimi. :D

Vierailija
11/28 |
15.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Arvasin. Ja ei saa sanoa takaisin, et ai et tykkää mun villapaidasta, no mä en laita sitä sinun hautajaisiisi. Toisesta korvasta sisään, toisesta ulos. Ja mairea hymy kasvoille ja lässyttävä puhunkuinlapselle - ääni peliin, se ketuttaa vanhuksia vielä enemmän. Vanhat kun ei enää välitä suodattaa, ne on suodattanut koko elämänsä, niin nyt sitten tulee korkojen kanssa.

Vierailija
12/28 |
15.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kuullut toissa kaikenlaista. Tottakai se ottaa paahan kuulla ikavia kommentteja, mutta mun suhtautuminen on tama:

- Tyokaverit: Toisesta korvasta sisaan, toisesta ulos. Jonkin aikaa kuunneltuani napaytan kylla (hymyillen), mutta en kannata samalle tasolle alentumista.

- Asiakkaat: Toisesta korvasta sisaan, toisesta ulos. Saatan tosi hankalan puhelun/tapaamisen jalkeen purkaa oloani tyokaverille. Asiakkaille olen aina asiallinen, mutta ilmaisen myos selkeasti mika on asiallista kayttaytymista. Ymmarran, etta dementoituneilla vanhuksilla tama ei valttamatta toimi, mutta ne, joilla ajatus kulkee viela hyvin, ymmartavat kylla oikean ja vaaran kayttaytymisen eron. Eli sanon kylla, jos kaytos on epa-asiallista.

Muista myos pitaa mielessa, etta ihmisilla joilla on jatkuva tarve alentaa muita ihmisia kommenteillaan on todennakoisesti aika paha olla. En ole viela tormannyt onnelliselta vaikuttavaan ihmiseen, joka v*ttuilee muille koko ajan. Muistutan myos itseani, etta ONNEKSI mina en ole taman v*ttuilevan paan sisalla ja en ela hanen elamaansa... En usko, etta hanella kovin mukavia tuntemuksia tai ajatuksia paljon pyorii paassa.

t. mielenterveysalalla tyoskenteleva, jolla myos kokemusta nuorisotyosta syrjaytyneiden nuorten parissa

Vierailija
13/28 |
15.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lensi huutikset näytölle!!

Vierailija
14/28 |
15.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletko suljetulla osastolla??

Kuule kun ne "hullut" eivät nimenomaan yleensä ole tuollaisia. Osa varmasti onkin, mutta olisivat sitä vaikka eivät olisi hullujakaan. Tyypillinen heitto siis sanoa noin, helposti sanottu kun ei mieti pidemmälle, mutta pyydän pohtimaan asiaa tarkemmin.

Itse olisin veikannut aloituksen työpaikaksi joko yläkoulua tai vanhushuoltoa, tai jos työ"kaverit" olisivat johtoa myöten tuota tasoa, niin ehdottanut kytkimen nostoa elämän jonkinlaisen laadun nimissä. Loputtomiin ei kukaan jaksa ihan sairasta työyhteisöä, etenkin jos sairaus on levinnyt johtoon saakka ja saa lähinnä itsekseen olla tolkun ihmisenä täyden tolkuttomuuden keskellä. Kyllä se ennen pitkää vaatii veronsa.

Vierailija
15/28 |
15.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Arvasin. Ja ei saa sanoa takaisin, et ai et tykkää mun villapaidasta, no mä en laita sitä sinun hautajaisiisi. Toisesta korvasta sisään, toisesta ulos. Ja mairea hymy kasvoille ja lässyttävä puhunkuinlapselle - ääni peliin, se ketuttaa vanhuksia vielä enemmän. Vanhat kun ei enää välitä suodattaa, ne on suodattanut koko elämänsä, niin nyt sitten tulee korkojen kanssa.

Höpsistä, mitään en vihaa niin kuin tuota lässytystä, käytän sitä koiralle, en ihmisille.

Eikä minua ole koskaan loukanneet tuollaiset vanhusten suusta tulleet epäkohteliaisuudet, jos ne ovat totta, olen lihava, välillä on polvi kipeä, otsatukka on pitkä, villatakki on joku mummon perintö. On ymmärrettävä että vanhoilla ei kaikki suodatu normaalisti.

Joskus kyllä sanon takaisin että nyt siten riitttää tuollainen puhe kun jostain suuttunut päästelee koko yön juoppojen kanssa huoranneesta ammattitaidottomasta laskasta hoitajasta.

Ap

Vierailija
16/28 |
15.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun -nyt edesmennyt- isäni antoi kommentteja vanhoilla päivillään labrahoitajille ja terveydenhoitajille. Äitini oli ollut mukana ja on kertonut minulle. Tässä pari esimerkkiä isän lausunnoista:

- herranjestas kuinka sie olet KAU-NIS (ihailevalla ja hämmästyneellä äänellä normi-näköiselle keski-ikäiselle)

- mite sie oot päästänt ittes noin lihomaan (hiukan tanakalle terveydenhoitajalle)

Isällä ei oltu todettu dementiaa.

Vierailija
17/28 |
15.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistisairaiden parissa ihan arkipäivää, monen asiakkaan kanssa parempi lyödä tollainen tilanne vain vitsiksi.

Vierailija
18/28 |
15.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhainkodissa on onnettomia ihmisiä jotka purkavat pahan olonsa hoitajiin. Mieti itsesi asemaan jossa vain odotat kuolemaa. Ei niitä pidä ottaa henkilökohtaisesti. Ala ei ole ehkä sinulle sopiva jos olet herkkänahkainen. Juttele esimiehen kanssa tunteistasi.

Vierailija
19/28 |
15.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vanhainkodissa on onnettomia ihmisiä jotka purkavat pahan olonsa hoitajiin. Mieti itsesi asemaan jossa vain odotat kuolemaa. Ei niitä pidä ottaa henkilökohtaisesti. Ala ei ole ehkä sinulle sopiva jos olet herkkänahkainen. Juttele esimiehen kanssa tunteistasi.

Et varmaan lukenut jatkokommentejani, 8ja 15:)

Ap

Vierailija
20/28 |
15.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihailen sun kylmähermoisuutta ap. Todella kunnioitettavaa, että omaa niin hyvän itsetunnon ettei ota tuosta itseensä. Voi kunpa pystyisin itsekin samanlaiseen suoritukseen. 😬

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi neljä neljä