Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Työmahdollisuus Brysselissä - tyhmää vai fiksua jättää väliin?

Vierailija
14.04.2016 |

Minua on vinkattu kiinnostavasta työmahdollisuudesta Brysselissä. Minulla olisi tämän paikan saamiseen hyvät mahdollisuudet. Nyt kuitenkin yhteiskunnallinen tilanne Belgiassa ja Euroopassa on sellainen, että minua suoraan sanottuna pelottaisi asua Pariisissa, Brysselissä tai Lontoossa. Olenko vainoharhainen foliohattu vai ajattelenko ihan fiksusti turvallisuusseikkoja, jos mahdollisesti näistä syistä en tartu tilaisuuteen?

Kommentit (34)

Vierailija
21/34 |
14.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Brysseli on likainen kaupunki ja työmatkat erittäin ruuhkaisia ja stressaavia ja kestää aivan helposti yli tunnin vaikka asuisi Brysselissä ja työpaikkakin Brysselissä. Matkan aikana ratikoissa lääpitään oikein kunnolla. 

Terv. Brysselissä asuva 

Missä ihmeessä sä oikein asut? Mä olen asunut Brysselissä kohta 20 vuotta, eikä ole kertaakaan lääpitty missään. Ja työpaikka on 10 minuutin kävelymatkan päässä, puiston läpi kävelen, ja siellä on just nyt aivan ihanan vihreää, kukat kukkii ja linnut laulaa aamuisin. Ollaankohan me samassa kaupungissa?!

No haloo jos sulla on onni ollut löytää harvinainen työpaikka ihan läheltä jonne KÄVELET, niin et kai sä silloin joudu ratikassa lääpittäväksi! Mä voisin kirjoittaa kirjan niistä, on niin paljon tässä kymmenen vuoden aikana ahdisteltu. Suurin osa belgialaisistakin matkustaa tuntikausia töihin...

Kuvaile vähän pukeutumistasi ja habitustasi. Tämä on minullekin ihan tuntematon Bryssel ja haluaisin ymmärtää mistä se johtuu. Minuakaan ei ole koskaan Brysselissä tuntematon lääppinyt, Suomessa kyllä useampikin.

Ai sinä kuulut siihen leiriin joka sanoo raiskauksenkin olevan uhrin vika eli syy pukeutumisessa ja käytöksessä. Minä kuljen aina pitkissä housuissa, peittävä takki ja ei meikkiä. Ilmeisesti et ole pahemmin kulkenut ruuhka-aikaan metrossa, ratikoissa, junissa tai busseissa. 

Vierailija
22/34 |
14.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Brysseli on likainen kaupunki ja työmatkat erittäin ruuhkaisia ja stressaavia ja kestää aivan helposti yli tunnin vaikka asuisi Brysselissä ja työpaikkakin Brysselissä. Matkan aikana ratikoissa lääpitään oikein kunnolla. 

Terv. Brysselissä asuva 

Missä ihmeessä sä oikein asut? Mä olen asunut Brysselissä kohta 20 vuotta, eikä ole kertaakaan lääpitty missään. Ja työpaikka on 10 minuutin kävelymatkan päässä, puiston läpi kävelen, ja siellä on just nyt aivan ihanan vihreää, kukat kukkii ja linnut laulaa aamuisin. Ollaankohan me samassa kaupungissa?!

No haloo jos sulla on onni ollut löytää harvinainen työpaikka ihan läheltä jonne KÄVELET, niin et kai sä silloin joudu ratikassa lääpittäväksi! Mä voisin kirjoittaa kirjan niistä, on niin paljon tässä kymmenen vuoden aikana ahdisteltu. Suurin osa belgialaisistakin matkustaa tuntikausia töihin...

Kuvaile vähän pukeutumistasi ja habitustasi. Tämä on minullekin ihan tuntematon Bryssel ja haluaisin ymmärtää mistä se johtuu. Minuakaan ei ole koskaan Brysselissä tuntematon lääppinyt, Suomessa kyllä useampikin.

Ai sinä kuulut siihen leiriin joka sanoo raiskauksenkin olevan uhrin vika eli syy pukeutumisessa ja käytöksessä. Minä kuljen aina pitkissä housuissa, peittävä takki ja ei meikkiä. Ilmeisesti et ole pahemmin kulkenut ruuhka-aikaan metrossa, ratikoissa, junissa tai busseissa. 

No on hirmu erikoista kyllä. Olen kulkenut metrossa ja bussissa juurikin ruuhka-aikaan jo yli 12 vuotta ja koskaan ei ole kyllä ollut tuollainen tilanne lähelläkään. Junia ja ratikkaa en säännöllisesti käytä, se myönnettäköön. Enkä ole koskaan tuttavapiiriltänikään kuullut mitään vastaavaa. Että aika poikkeuksellinen kokemus tuo kyllä on, oli syy mikä tahansa (ja kuten sanottu, haluan vain ymmärtää). Missäpäin kaupunkia olet töissä ja missä matkustat julkisilla?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/34 |
14.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mene vain... tapetuksi tulemisen riski on marginaalinen ja kuka tietää milloin Suomessa pamahtaa. Ihan hyvin täälläkin voi jotain tapahtua. Pariisi ja Lontoo ovat niin suuria kaupunkeja että vaikka jollain laidalla paukkuisi niin tuskin olisit itse juuri siellä siihen aikaan. Todennäköisyys on varmaan sama kuin voitto lotossa. Paljon enemmän vituttaa myöhemmin jos jätät hyvän työn väliin.

Vierailija
24/34 |
14.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kumma ryhmittymä syntynyt Suomeen, joka niin kovasti syyllistää naista, jos tämä kohtaa ahdistelua. Jo ahdistelun pelkääminen tai asiasta puhuminen on no-no. Keskiajalleko ollaan palaamassa?

No ehkä kuitenkin nyt Brysseliin eikä Suomeen? ;-) Ja toki siitä sopii puhua, olen itsekin - Suomessa - joutunut vieraiden miesten ahdistelun kohteeksi, mutta Belgiassa sosiaalinen kulttuuri on niin erilainen, että haluaisin tietää mistä tässä on kyse.

Vierailija
25/34 |
14.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en uskaltaisi lähteä. Juurikin tämän alituisen terroriuhan takia.

Vierailija
26/34 |
14.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en menisi. Olen asunut ko. kaupungissa, en pitänyt. Olen vain onnellinen, kun pääsin pois. Erään tuttavani sanoin: Belgia ei ole edes kehitysmaa, koska se ei kehity. 

Vierailija
27/34 |
14.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä en menisi. Olen asunut ko. kaupungissa, en pitänyt. Olen vain onnellinen, kun pääsin pois. Erään tuttavani sanoin: Belgia ei ole edes kehitysmaa, koska se ei kehity. 

Mehän sanommekin tätä Rysäläksi eikä Brysseliksi. En tykkää minäkään. 

Vierailija
28/34 |
14.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todennäköisesti kaduttaa myöhemmin, jos jätät menemättä pelkkien terrorismipelkojen vuoksi, mikäli työ itsessään on kiinnostava. Arkielämän asioista löytänee asiallisempaa tietoa esim. täältä: http://www.suomi-klubi.com/  , tällä palstalla on keskimäärin aika värikkäitä (eikä välttämättä kovin todenperäisiä) mielipiteitä asioista.

Itse olen muuttamassa Brysseliin kohta  oman unelmatyöni perässä (työpaikka jo varma). 

Brysselissä on hyvät ja huonot puolensa, mutta tuttuni asui siellä yli 10 vuotta (eläköitymisen takia muutti hiljattain Suomeen) ja hän kannusti itseäni ehdottomasti muuttamaan.

Vierailija
30/34 |
14.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En lähtisi, maa on täynnä ulkomaalaisia. Puhuvat vierasta kieltä ja ovat tosissaan sitä mieltä, että homejuusto on hyvää. 

Vierailija
31/34 |
14.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mäkään kyllä Brysseliin muuttaisi, mutta muualla Belgiassa on musta ihan mukava asua. Terkuin suomalainen Itä-Flanderin alueelta. :-)

Psst. Aloittaja, lähde ihmeessä! Suomeen pääsee aina takaisin ja jos et kauempaa viihdy, niin oletpahan ainakin yhtä kokemusta rikkaampi!

Vierailija
32/34 |
14.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suosittelen!

Itse en tunnista kaikkia ongelmia, mitä tässä ketjussa on mainittu. Terrorismin uhka on joka paikassa, joten sen perusteella en jättäisi tulematta. Huono puoli Brysselissä on ilmansaasteet ja autolla kulkeminen, muuten ei valittamista. Asuin ennen Lontoossa, joten suurkaupungin ongelmiin olin jo tottunut.

Asun keskustan ulkopuolella ja kuljen joka päivä töihin vaihtelevasti kävellen, metrolla ja ratikalla. Koskaan ei ole ahdisteltu ja häiritty. 

Työmahdollisuudet ovat paremmat kuin Suomessa, työpaikkaakin on joskus helppo vaihtaa lennossa ja siirtyä haasteellisempiin tehtäviin. Jos olet KV-tehtäviin menossa, "Brussels bubble" on aika tiivis, joten kannastaa harrastaa verkostoitumista, koskaan et tiedä kenen apua ja neuvoja tarvitset!

Vierailija
33/34 |
14.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

http://yle.fi/uutiset/keskiluokka_karkaa_brysselin_ongelma-alueilta__ji…

Tää on kanssa vähän kumma juttu. Kyllä, Brysselissä on isoja sosioekonomisia eroja eri asuinalueiden välillä ja se aiheuttaa monenlaista ongelmaa etenkin köyhillä alueilla. Mutta missä isossa suurkaupungissa näin ei olisi? Ja aika erikoinen valinta jutun suomalaisblondilta heilua juuri Saint Jossessa, ja sitten valittaa ettei pääse muslimimiesten parturiin... Eikä tuo Molenbeekin flaamitaiteijakaan ole mikään keskivertobelgialainen. Tässä on minusta hakemalla haettu juttuun särmää. Kyllä suurin osa Brysselissä asuvista viettää aika toisenlaista arkea kuin tässä kuvataan.

Vierailija
34/34 |
14.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiva paikka. Ilman muuta kannattaa muuttaa. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yksi kahdeksan