En kestä koiraihmisiä!!
Keskustelin erään naisen kanssa kaupassa. Hän kyseli minkä ikäinen lapseni on, kerroin että yksivuotias. Nainen ihastelee ja sanoo että meidän Luka on samanikäinen, täyttää toukokuussa yksi! Kohta kävi ilmi että Luka on koira, nainen piti sitä omana lapsenaan! Silmät pyöreänä jatkoin matkaa. Kumma kun ei taitoja ruvennut vertailemaan. Toinen koiratyyppi antoi kasvatusvinkkejä lapselleni kun hänen koiralle ne toimii! Että huonoa käytöstä ei huomioida vaan kehutaan kun käyttäytyy hyvin. Oikeasti, mikä näitä koiratyyppejä vaivaa?!? Aika loukkaavaa muutenkin puhua koirasta ihmisen vertaisena.
Kommentit (42)
Minua ei suurinosa koiranomistajista häiritse, mutta on todella huonotapaista olla keräämättä koirankakkoja taajamissa, keskustassa sekä lenkkipoluilla. Aivan sama asia kuin, jos ihmisen kakkaa olisi siinä. Samaa tavaraa. Toinen ärsyttävä asia on koiran omistajat, jotka pitävät koiraa auki. Vaikka se oma koira itsestä tuntuukin niin kivalta ja rauhalliselta niin vieraat ihmiset eivät voi tietää miten se käyttäytyy.
Itsekkin harkitse koiran hankkimista, joten sinänsä ei koirat eikä niiden omistajat ärsytä vaan ainostaan nämä tietyt laiminlyönnit.
En menisi vertailemaan mun koiraa muiden lapsiin mutta tottakai saan puhua koirastani jos sinä saat puhua sun lapsesta. Rakastan mun koiraa. Hän on minun ensimmäinen "lapsi" enkä pysty sanoilla kuvailemaan miten tärkeä hän on minulle. Ja minulla on myös 6kk ikäinen vauva eikä minua haittaa yhtään vaikka ystävät puhuvat koiristaan kun minä puhun minun vauvasta. Ymmärrän täysin. Eivätkä kaikki ole niin onnekkaita että pystyvät saamaan lapsia vaikka kuinka yrittäis...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Että huonoa käytöstä ei huomioida vaan kehutaan kun käyttäytyy hyvin. Oikeasti, mikä näitä koiratyyppejä vaivaa?!?
Miksei tämä toimisi ihmisillä?
On muutenkin kummallista, että koiraa ei saa tukistaa tai läpsiä koulutustilanteessa tai muutenkaan, mutta lasten kohdalla tämä on monelle ihmiselle ok.
Aivot nyt toimivat samalla tavalla tietyissä tilanteissa, oli ne aivot sitten koirassa, hevosessa tai lapsessa.
Stressaantunut ja pelokas koira ei opi, stressaantunut ja pelokas lapsi ei opi. Jos lasta kehuu: "voi kun hienosti osasit ihan itse käydä potalla", niin pitääkö kehua samantien, vai toimiiko yhtä hyvin jos kehuu vaikka seuraavana päivänä? Vieläkö lapsi sen muistaisi?
Sekä ihmiset että eläimet yrittää välttää asioita, joista tulee epämukava olo ja tehdä kivalta tuntuvia asioita.
Kyllä se lapsi otetaan syliin ja annetaan rauhottua. Tai jos esimerkiksi särkee tavaroita niin eihän sitäkään voi huomiotta jättää. Mua ainakin ärsyttää suunnattomasti enemmän jos mun kiukuttelua ei huomata ja oteta tosissaan :D N25
Ai. Mä taas en kestä kakaroiden vanhempia. Annatte kakaroidenne riehua ja rääkyä joka paikassa, kattokaa vähän niiden perään!
Joku mamma on vähän katkerana... Kato se mun pörrönen ihana koira on suloisempi ku se sinun räkänokkasi. :)
Öh.. mitä se on sinulta pois jos toiselle koira on todella tärkeä? Mitä ihmettä, toinen rakastaa koiraansa ja toinen vaikka kilpikonnaansa mitä sitten?! En ymmärrä tällästä ulisemista tyhjästä. Jos toinen puhuu koirastaan niin antaa hänen puhua koirastaan, ei kaikki siitä sunkaan räkänokasta varmaan jaksais jokapäivä kuulla.
Työpaikallani on muutama suulas koiranonistajanainen (ei lapsia) ja suu käy koko ajan siitä, kuinka Peni sitä ja Peni tätä. Sitten on tuoreahkoja äitejä, jotka ovat tulleet aivan liian aikaisin takaisin töihin - suu käy lapsista ihan tauotta. Välttelen koiranaisten ja mammojen seuraa. Sitten on normaaleja koiranomistajia ja normaaleja mammoja, joilla on elämä: Osaavat keskustella mistä tahansa asiasta.
Antaa hänen puhua koirastaan ja sinä voit puhua lapsestasi. Mikä tässä nyt olikaan se ongelma? Ei ole olemassa mitään arvojärjestystä että ihminen olisi muita eläimiä arvokkaampi, tai no siis ihminen itse ajattelee näin, mutta todellisuudessahan se ei näin mene.
Minulla on kaksi koiraa, lapsia en edes halua.
Minulla on koira ja lähes vuoden ikäinen tytär, pälätän molemmista tutuille ja otan yhteiskuvia koirasta ja lapsesta. Lapsi rakastaa koiraa ja koira rakastaa lasta, ovat toistensa parhaat ystävät!
Voi ei, nyt aloin miettimään puhunko heistä liikaakin muille :'D Mutta niin se vaan menee, mikä on itselle tärkeintä niin siitä tulee puhuttua! Toki puhun muistakin asioista ihmisten kanssa..
Vierailija kirjoitti:
No niinpä, saman arvoisena, pyh ja pah. En ikinä pitäisi kenenkään lasta koirani veroisena.
Niinpä. Mun kissat on paljon ihanempia kuin yksikään kakara. Lapset on nimittäin IHMISIÄ ja ihmiset on inhottavia ja itsekkäitä. En mä ainakaan loukkaannu jos joku random rakastaa koiriaan enemmän kuin mua (myös ihmistä). Kuulkaas mammat ei ne lapset oo sen ihmeellisempiä kuin kukaan muukaan ja aikuisia niistäkin tulee.
No kyllä mä pidän mun koiraani "lapsenani". En siis ihmislapsena, vaan hoivattina ja perheenjäsenenä. Se on mulle äärimmäisen rakas ja tärkeä. On minun silmissäni suloisempikin ja paremmin käyttäytyvä kuin useimmat ihmislapset (joita mulla ei siis ole).
Kaikki koiraihmisethän ovat samanlaisia.
Mun mielestä naisen ja koiran seksisuhde on yksinkertaisesti kuvottava.
En ymmärrä naisten viehtymystä koiriin,ehkä naiset ei halua älykkäämpää kumppania niin siksi hankitaan koira.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Että huonoa käytöstä ei huomioida vaan kehutaan kun käyttäytyy hyvin. Oikeasti, mikä näitä koiratyyppejä vaivaa?!?
Miksei tämä toimisi ihmisillä?
On muutenkin kummallista, että koiraa ei saa tukistaa tai läpsiä koulutustilanteessa tai muutenkaan, mutta lasten kohdalla tämä on monelle ihmiselle ok.
Aivot nyt toimivat samalla tavalla tietyissä tilanteissa, oli ne aivot sitten koirassa, hevosessa tai lapsessa.
Stressaantunut ja pelokas koira ei opi, stressaantunut ja pelokas lapsi ei opi. Jos lasta kehuu: "voi kun hienosti osasit ihan itse käydä potalla", niin pitääkö kehua samantien, vai toimiiko yhtä hyvin jos kehuu vaikka seuraavana päivänä? Vieläkö lapsi sen muistaisi?
Sekä ihmiset että eläimet yrittää välttää asioita, joista tulee epämukava olo ja tehdä kivalta tuntuvia asioita.
Tällä seudulla ihmisillä on sekäkoiria että lapsia samoissa perheissä. Yhden jutun minkä olen huomannut: ihmiset toimivat hieman samalla tyylillä niin koirien kuin lastensa kasvattajina: on niitä epäsensitiivisiä, tiukalla kurilla kasvattavia ja toisia jotka seurailevat reaktioita ja ohjaavat lempeämmin. Joitakin mielestään hirveän hyvin koiriaan kouluttavia sinkkuja olen katsellut hieman kauhussaan: koirat kovassa kurissa huutamalla ja kulkevat korvat luntussa pelokkaanoloisesti vailla innokasta yritystä harkoissa - toivottavasti lasten kanssa olo on rennompaa jos niitä tulee.
Jännästi vihaat jo kaikkia koiranomistajia kahden tyypin takia. Äläpä yleistä.
Vierailija kirjoitti:
Työpaikallani on muutama suulas koiranonistajanainen (ei lapsia) ja suu käy koko ajan siitä, kuinka Peni sitä ja Peni tätä. Sitten on tuoreahkoja äitejä, jotka ovat tulleet aivan liian aikaisin takaisin töihin - suu käy lapsista ihan tauotta. Välttelen koiranaisten ja mammojen seuraa. Sitten on normaaleja koiranomistajia ja normaaleja mammoja, joilla on elämä: Osaavat keskustella mistä tahansa asiasta.
Tämä, en osaa paremmin ilmaista, niin lainaan tämän.
terv. yks joka tykkää koirista, kissoista ja lapsista, mikäli eivät ole rasittavia ja huonosti kasvatettuja. :)
On toi naapurin Ville kyllä aivan helevatin rasittava kakara, samoin vanhempansa. Silti en yleistä KAIKKIA lapsiperheitä samanlaisiksi....... vinkvink
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No niinpä, saman arvoisena, pyh ja pah. En ikinä pitäisi kenenkään lasta koirani veroisena.
Et varmasti. Omaa lastasi pitäisit koiraakin tärkeämpänä.
Vaikka hieman provoilinkin, niin pakko tunnustaa, että tuo ei olisi totta koskaan, no mieheni menee sentään edelle kyllä. Koiriani olen rakastanut aina, mutta ultrakuvaa katsoessani en kyllä tuntenut mitään ja abortin jälkeen olin vain iloinen ja juhlatuulella. Nyttemmin on sterilisaatio tehtynä, ei lapsia, mutta eläimiä senkin edestä.
No väitän että suurin osa itseni mukaan lukien tekeekin näin. Tuntuu olevan kamalaa jos se koira silti on tärkeä perheenjäsen. Miksi muuten niistä lapsista saa jauhaa mutta kun puhuu koirasta niin se on äiti-ihmisille loukkaus?