En kestä koiraihmisiä!!
Keskustelin erään naisen kanssa kaupassa. Hän kyseli minkä ikäinen lapseni on, kerroin että yksivuotias. Nainen ihastelee ja sanoo että meidän Luka on samanikäinen, täyttää toukokuussa yksi! Kohta kävi ilmi että Luka on koira, nainen piti sitä omana lapsenaan! Silmät pyöreänä jatkoin matkaa. Kumma kun ei taitoja ruvennut vertailemaan. Toinen koiratyyppi antoi kasvatusvinkkejä lapselleni kun hänen koiralle ne toimii! Että huonoa käytöstä ei huomioida vaan kehutaan kun käyttäytyy hyvin. Oikeasti, mikä näitä koiratyyppejä vaivaa?!? Aika loukkaavaa muutenkin puhua koirasta ihmisen vertaisena.
Kommentit (42)
No niinpä, saman arvoisena, pyh ja pah. En ikinä pitäisi kenenkään lasta koirani veroisena.
Vierailija kirjoitti:
useimmat koiraihmiset on kuitenkin parempia kasvattajia kuin kakaroiden vanhemmat. eli voivat päteä ja vertailla.
Eivät ole. Koiran on pakko mukautua omistajan tahtoon, lapsen vanhempi ei voi pakottaa lasta tottelemaan KUIN KOIRAA konsanaan.
Vierailija kirjoitti:
Keskustelin erään naisen kanssa kaupassa. Hän kyseli minkä ikäinen lapseni on, kerroin että yksivuotias. Nainen ihastelee ja sanoo että meidän Luka on samanikäinen, täyttää toukokuussa yksi! Kohta kävi ilmi että Luka on koira, nainen piti sitä omana lapsenaan! Silmät pyöreänä jatkoin matkaa. Kumma kun ei taitoja ruvennut vertailemaan. Toinen koiratyyppi antoi kasvatusvinkkejä lapselleni kun hänen koiralle ne toimii! Että huonoa käytöstä ei huomioida vaan kehutaan kun käyttäytyy hyvin. Oikeasti, mikä näitä koiratyyppejä vaivaa?!? Aika loukkaavaa muutenkin puhua koirasta ihmisen vertaisena.
Siinä olisi lapsi jäänytkin toiseksi. Kauas.
Lapsettomat suosii koiria kun ei lastakaan saa
Niinpä. Minulla työkaveri puhui vaikkapa Tiinasta että Tiina sitä Tiina tätä. Selvisi että on kyse koirasta. Kehoitti minua joskus käväisemään katsomaan heidän petoaan ja näytti sitten kuvaa saksanpaimenkoirastaan. Not.
Vierailija kirjoitti:
useimmat koiraihmiset on kuitenkin parempia kasvattajia kuin kakaroiden vanhemmat. eli voivat päteä ja vertailla.
Ihmiset kun on ihmisiä, niin eiköhän koiranomistajiin päde sama kuin ihmislasten vanhempiin: pieni osa on huippuja kasvattajia, pieni osa paskoja ja siinä välissä on sitten se massa keskinkertaisuuksia.
kaverit puhuu vauvoistaan, kun mä puhun koirastani samaan malliin :) mitä väliä, koira on vähän kun mun lapsi. En mä kyllä tuntemattomalle puhuis noin, mutta ymmärrän että miksei vois :D Mun mielestä toi ois ollu huvittavaa vaan. Ne lemmikit on perheenjäseniä ja tosi tärkeitä, vaikka tietty se lapsi varmasti veisi voiton.
Esim. Kaveri kertoo lapsensa allergiasta, niin mä voin selittää mille mun koira on allerginen ja mikä rumba sitä oli selvittää jne.
Jos saan joskus lapsia ja välitän siitä edes saman verran kun mun koirastani, niin sillä tulee olemaan kaikki todella hyvin.
Vierailija kirjoitti:
No niinpä, saman arvoisena, pyh ja pah. En ikinä pitäisi kenenkään lasta koirani veroisena.
Et varmasti. Omaa lastasi pitäisit koiraakin tärkeämpänä.
Mä olen itse koiraihminen mutta mun mielestä tuo on huvittava ja toisaalta myös aika säälittävä ilmiö. Käy sääliksi yksinäistä ihmistä ja inhimillistettyä koiraa.
No höyrypäät on höyrypäitä, oli sitten koiraihmisiä, vanhempia tai uskovaisia. Turha yleistää koko ryhmää koskevaksi. Itselle tärkeät asiat on sellaisia joita on tiettyjen ihmisten kovin vaikea asettaa mihinkään perspektiiviin.
Koira on eläin, ei ihminen. Sen kun rakkaat koiranomistajat oppisitte.
Mulla oli työkaveri, joka puhi kuinka heidä Joni teki sitä ja tätä ja kuinka Joni höpötti linnuille ja heilutti käsiä kun halusi porkkanaa ja pahoitti mielen kun telkkarissa kanavaa vaihdettii jne. Mulla meni tosi kauan ymmärtää, ettei kyseessä suinkaan ole lapsi vaan koira.
Tuskinpa tuo nyt oli tyypillisin koiraihmisen stereotyyppi. Koiraihmisiä on paljon ja suurin osa on ihan jalat maassa kulkevia ihmisiä, joille lapset on lapsia ja koirat koiria. Eläinrakkaille ne lemmikit on perheenjäseniä, mutta hyvin harva loppupeleissä pitää koiraa ihmislapsenaan. Älkää aina jaksako yleistää kokonaista porukkaa parin yksilön perusteella. :)
Vierailija kirjoitti:
Mitä sitten?
Vierailija kirjoitti:
Tää jaksaa aina naurattaa :D
Väärä linkki, pahoittelen. Vaikka onhan tuokin koira-aiheinen :D
Tämä piti laittaa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä sitten?
Sitä sitten, että koirallakin on helpompi elämä, kun sitä kohdellaan koirana.
Vierailija kirjoitti:
Tää jaksaa aina naurattaa :D
Hei pahoittelen, väärä linkki :D
Tämä piti laittaa
Vierailija kirjoitti:
Että huonoa käytöstä ei huomioida vaan kehutaan kun käyttäytyy hyvin. Oikeasti, mikä näitä koiratyyppejä vaivaa?!?
Miksei tämä toimisi ihmisillä?
On muutenkin kummallista, että koiraa ei saa tukistaa tai läpsiä koulutustilanteessa tai muutenkaan, mutta lasten kohdalla tämä on monelle ihmiselle ok.
Aivot nyt toimivat samalla tavalla tietyissä tilanteissa, oli ne aivot sitten koirassa, hevosessa tai lapsessa.
Stressaantunut ja pelokas koira ei opi, stressaantunut ja pelokas lapsi ei opi. Jos lasta kehuu: "voi kun hienosti osasit ihan itse käydä potalla", niin pitääkö kehua samantien, vai toimiiko yhtä hyvin jos kehuu vaikka seuraavana päivänä? Vieläkö lapsi sen muistaisi?
Sekä ihmiset että eläimet yrittää välttää asioita, joista tulee epämukava olo ja tehdä kivalta tuntuvia asioita.