Alakoululaisen näköinen rääkkää koiraa
Ennen kuin kysytte: Olen käynyt lapsen kotona ja olen ilmoittanut poliisille, mutta mitään ei ole tapahtunut. Tapaus näyttää olevan sellainen, että perheen alakoululaiselle on hankittu koira. Asumme samalla kadulla. Tyttö repii ja riuhtoo koiraa kaulapannasta ja lyö koiraa, jos se jää haistelemaan ilmeisesti liian pitkäksi aikaa. Sama toistuu joka arkipäivä asuinkadullamme. Olen itse ulkona ollessa huutanut, ettei koiraa saa lyödä, mutta tyttö vain katsoo ja lähtee sitten juoksemaan pois. Ja taas tänään sama juttu. Koira yrittää pysähtyä ja tyttö repii sitä pannasta ja lyö toisella kädellä.
Perheen luona käynti oli sekin kokemus. Oven avasi huonoihoinen, pystytukkainen mies, joka kuunteli asiani ja veti sitten oven kiinni sanomatta mitään. Hän ei muuten edes ovea avatessa sanonut mitään, kun tervehdin ja rupesin esittämään asiaani. Pelottava ilmestys.
Ihan kuin kukaan ei välittäisi yhtään.
Kommentit (6)
Vierailija kirjoitti:
Ota tuosta videokuvaa ja lataa nettiin. Niin minä tekisin. Ja ei vois vähempää kiinnostaa vaikka kyseessä tässä tapauksessa on lapsi. Koira on saatava pois, eihän tuosta tule yhtään mitään.
No tietysti! olinpa tyhmä. Kiitos. ap
Vielä yhteys kunnan eläinsuojeluviranomaiselle. Sitten olet voitavasi tehnyt.
Oletko jutellut lapsen kanssa asiasta? Itse näin kerran vastaavaa ja menin puhumaan lapselle. Hän purki omaa pahaa oloaan koiraan ja sanoi vihaavansa sitä. Yritin selittää, että koiraankin sattuu eikä se ole tehnyt mitään. Tosi kiltti koira, joka olisi voinut halutessaan haukata lapsesta palasen. Lapsi sitten avautui siinä kävellessämme ja juteltiin muutakin. Vahdin koiraa ulkona, kun lapsi kävi kaupassa. Toivon, että hänelle jäi jotain itämään takaraivoon. Ainakin yritin.
Hyvä että löytyy ihmisiä jotka huomaavat tällaisia asioita ja tekevät niiden eteen jotain.
Pystytukka on ilmeisesti lapsen huoltaja. Kerta mies ei kuunnellut asiaa, niin voi olla herra töyhdöltä itseltään opittu tapa. Ilmoitusta vaan eteenpäin, jotta koiran ja miksei lapsenkin kotiolot menisi selvitykseen.
Ota tuosta videokuvaa ja lataa nettiin. Niin minä tekisin. Ja ei vois vähempää kiinnostaa vaikka kyseessä tässä tapauksessa on lapsi. Koira on saatava pois, eihän tuosta tule yhtään mitään.