Voi itku. Mitä olette mieltä?
Isäni ilmoitti, ettei tule häihimme, koska en suostu siihen, että hänen 1.5 vuoden aikainen tyttöystävänsä ei saa tulla häihin. Isäni ja äitini ero tuli voimaan vuosi sitten ja tiedän, että se olisi äidilleni kamalaa ja sitten myös minulle, koska en haluaisi, että äidilläni on siellä ikävää.
Äitini on alkoholisti ja voi olla, että hän ei pääse edes häihin ja olen sanonut isälleni, että jos ei pääse, niin sitten voi tuoda.
Äitini haluaa myös tuoda jonkun, jos isäni tuo - tämä tarkottaisi, että äitini toisi jonkun miespuolisen kaverinsa, mikä olisi aivan typerää. En haluaisi, että vanhempani pätevät toisilleen Minun häissäni ja lapsemme kastajaisissa.
Pitäisikö minun suostua isäni ' pyyntöön' ?
Kommentit (59)
Molemmat toivat häihimme uudet kumppaninsa (kutsuin siis heidät myös), ja jännitin hääjuhlassa alkuun, miten kaikki sujuu. Kaikki meni kuitenkin oikein hyvin, ja isä ja äiti jopa tanssivat keskenään :) Olin ihan puulla päähän lyöty.. Mutta siis kyllä vanhemmat tosiaan näköjään hääjuhlassa osaavat ajatella, että kyseessä on heidän lapselleen tärkeä päivä, ja käyttäytyvät. Varmasti myös sinun vanhempasi ymmärtävät tämän.
Sinuna kävisin kylässä isäsi ja hänen uuden kumppaninsa luona, jotta ei nyt tule väleihin kireyttä tuon vuoksi. Kutsu toki myös isäsi uusi kumppani (henkilökohtaisesti), mutta kerro hänelle huolistasi äitisi suhteen. Varmasti tämä uusi nainenkin ymmärtää, että asia voi olla äidillesi vielä kovin kipeä, ja niinpä osaa olla kuhertelematta häissä isäsi kanssa enemmän kuin on tarvis ;) Ennen kaikkea kyse on siitä, että kunnioitat ja arvostat isäsi uutta liittoa ja hänen valintojaan -ei aikuiselle ihmiselle voi sanoa, mitä tulisi tehdä.
Oiskos tämmöinen järjestely mitään?
NYYH; NYYH, kun sillon vaekeeta, niin vaekeeta!
hän tapasi hänen ja äitini eron aikoihin.
Olen oikeasti miettinyt jo, että joustaisin, kun tuo tyttöystävä kerran tuntuu olevan niin tärkeä ja luulen, että äitini ei kykene häihini kuitenkaan.
Mutta oikeasti, isäni uhkasi jäädä pois - ei vain häistäni vaan myös lapsenlapsensa ristiäisistä, kun hänen tyttöystäväänsä ei kutsuta :(
t. ap
mielipiteitä kysyttiin ja niitä myös tuli, ja jos joku ajattelee erilailla, kuin sinä, niin se ei ole lapsellista.
Eiköhän ne sun vanhemmat ja isän tyttöystäväkin osaa käyttäytyä niinkuin aikuiset?
Paitsi ehkä sun äitis jos se juo...
Mut jos sun äitis ei osaa käyttäytyä niin se ei ole sun isäs tai sen tyttöystävän vikaa vaan sen alkkisäitis.
isäsi näkökulmasta. Mitä tekisit, jos joku jättäisi miehesi kutsumatta, vaikkei itse ole huonoissa väleissä tämän kanssa. Kyllä äitisi pitäisi nyt hyväksyä tilanne, eikä pilata juhlianne. Ja jos jatkossa haluat olla isäsi ja tämän puolison kanssa tekemisissä, niin mieti tekosi seurauksia.
ja syyllistävät toisia:(((((((((((
Niin tekevät kunnon vanhemmat. Olethan selittänyt isällesi miksi tyttöystävän kutsumista emmit, jotta hänellä on mahdollisuus ymmärtää asia? Alkoholistiäitisi juomista et voi kontrolloida ja siitä huolehtiminen menee hukalle, alkoholisti löytää AINA halutessaan syyn juoda.
Tsemppiä! Toivon ihanaa kastejuhlaa ja vihkimistä!'
P.s. onhan teillä kastejuhla kuitenkin se pääjuhla, ihmisen ensimmäinen sakramentti olisi syytä olla se " pääjuhla" , vihkiminen menee siinä vähän sivussa... eikös vain. : )
Oikeasti, Minulla ei ole mitään isäni tyttöystävää vastaan.
t. ap
Aikuiset ihmiset kuitenkin vastaavat itse teoistaan ja tekemättä jättämisistään. Ehdotan, että kutsut isäsi ja tämän tyttöystävän sekä äitisi. He tekevät sitten omat ratkaisunsa. Mielestäni yrität nyt estää äitiäsi tarttumasta pulloon ja olla pahoittamatta hänen mieltään. Lakkaa paapomasta alkoholistia ja anna hänen ottaa vastuu tunteistaan ja teoistaan. Et sinä ole eronnut vanhemmistasi, vaan he toisistaan. Varaudu silti nauttimaan ja juhlimaan ilman vanhempiasi, mutta täysin rinnoin. Keskity itseesi ja omaan onneesi, sinähän olet kuitenkin yksi päivän juhlinnan kohteista. Älä anna mahdollisen pettymyksen pilata juhlapäivää. Kun hoidat oman osuutesi eli kutsut vanhempasi olet tehnyt voitavasi.
Mukavaa juhlapäivää!!!
Aika kimurantti tilanne.. Eikö kumpikaan vanhemmistasi tosiaan voi antaa periksi, ja ajatella asiaa niin, että päivä on SINULLE äärimmäisen tärkeä? Tuntuu todella pahalta puolestasi.
Toivon, että asiaan löytyy joku ratkaisu. Vaikka sitten se, että annat äidillesikin luvan tuoda avecin -varmasti haluaisit molemmat vanhemmat paikalle.
Ja sitä paitsi, alkkikseen ei voi luottaa. Vaikka olisi tulossa (isäsi uus muija ei siis olisi tulossa), niin aivan varmaan on niin perseet ettei tule, tai sitten nolaa sut kännissä häissänne. Sorry, muttta niin se usein menee. Anteeksi, kun olen näin suorasanainen, mutta kokemusta löytyy liikaakin, myös lähipiiristä.
Pappi meille suunnitteli kaavan sinne kirkkoon ja siinä on vihkiminen ensin ja sitten kaste. Muuten se juhla on sellainen, että siellä syödään ja kuunnellaan musiikkia - en tiedä, miten siinä toisi ykköseksi kummankaan näistä juhlista.
Jostain syystä ihmiset vaan puhuvat niistä itse meidän häinä vaikka aloitimme kyllä kutsummekin kertomalla, että kastamme lapsemme :)
P.s. onhan teillä kastejuhla kuitenkin se pääjuhla, ihmisen ensimmäinen sakramentti olisi syytä olla se " pääjuhla" , vihkiminen menee siinä vähän sivussa... eikös vain. : )
[/quote]
Mutta niin se vain on, että äiti on äiti ja isä on isä, vaikka olisi millainen. Tuo oli erittäin lapsellinen kommentti.
Oma isänikin on myös alkoholisti, ja omissa häissämme pelotti kovasti, että missä kunnossa hän siellä mahtaa olla. Kaikki meni kuitenkin hyvin, vaikka vähän joikin. lisäksi paikalle oli kutsuttu sukulaisia, jotka eivät olleet väleissä keskenään, ja hekin kunnioittivat tilaisuutta sen verran, että mitään skandaalia ei syntynyt. Et voi ottaa vastuuta vanhempiesi käytöksestä. Vaikka äitisi loukkaantuisikin isän tyttöystävästä, niin sinulle on myös varmaan tärkeää, että molemmat vanhempasi ovat paikalla. Ja he molemmat varmaan haluavat myös olla paikalla.
Sinuna nyt vain kylmästi käskisin vanhempieni olla aikuisia ja tulla toimeen samassa tilassa muutaman tunnin ajan. Surkoot sitten myöhemmin jos niikseen on. Parhaan lahjan he sinulle ja perheellesi antavat olemalla paikalla ja iloitsemalla puolestasi. Pakkohan heidän on tämä ymmärtää!
' pitäkää häänne ilman minua... onhan sulla uus äiti hoitamassa lasta. Nyt riitti, tämä oli viiminen piste siltä kusipäältä (isäni)' ja jatkuu ' asia on täysin selvä, olet jo tehnyt valinnan,mitä vtua minä teen häissä, jossa isäsi on naisen kanssa, jota en edes tunne... pidä hyvänä, että saat osuutesi perinnöstä. Minä sille kaiken toin, usko tai älä.'
Tämä on siis käsittämättömän raivostuttavaa.
t.ap
Vierailija:
Aika kimurantti tilanne.. Eikö kumpikaan vanhemmistasi tosiaan voi antaa periksi, ja ajatella asiaa niin, että päivä on SINULLE äärimmäisen tärkeä? Tuntuu todella pahalta puolestasi.Toivon, että asiaan löytyy joku ratkaisu. Vaikka sitten se, että annat äidillesikin luvan tuoda avecin -varmasti haluaisit molemmat vanhemmat paikalle.
etikettiasiantuntija vastasi miten toimitaan näiden ex-puolisoiden ja avecien kanssa ja vastauksena oli että kutsutaan ja juhlissa aikuiset käyttäytyvät aikuismaisesti.
Ihan totta, käy ensiksi terapiassa purkamassa noita surujasi.
Ihme vääntöä. Anna olla ja anna toisten kitistä. Sun juhlat, mutta toisaalta en näe mitään tyhmää siinä, että molemmat vanhempasi toisivat deitin. Kuinka kauan meinaat protestoida isäsi uutta puolisoa? Menee aika vaikeaksi ajan myötä.
Vierailija: