Voi itku. Mitä olette mieltä?
Isäni ilmoitti, ettei tule häihimme, koska en suostu siihen, että hänen 1.5 vuoden aikainen tyttöystävänsä ei saa tulla häihin. Isäni ja äitini ero tuli voimaan vuosi sitten ja tiedän, että se olisi äidilleni kamalaa ja sitten myös minulle, koska en haluaisi, että äidilläni on siellä ikävää.
Äitini on alkoholisti ja voi olla, että hän ei pääse edes häihin ja olen sanonut isälleni, että jos ei pääse, niin sitten voi tuoda.
Äitini haluaa myös tuoda jonkun, jos isäni tuo - tämä tarkottaisi, että äitini toisi jonkun miespuolisen kaverinsa, mikä olisi aivan typerää. En haluaisi, että vanhempani pätevät toisilleen Minun häissäni ja lapsemme kastajaisissa.
Pitäisikö minun suostua isäni ' pyyntöön' ?
Kommentit (59)
Itse tekisin niin tuossa tilanteessa. Kuka haluaa tärkeänä päivänä htään stressiä? Voimia ja onnea!
Olisin tehnyt sen heti ilman eri miettimistä. Minusta se olisi ollut luonnollista. Se olisi sitten heidän oma asiansa, miten hoitavat tulemiset. Mielestäni ymmärrän isääsi siitä, että et ole kutsunut naisystävää.
Mutta nämä ovat mielipideasioita. Jos pidät päätöksestäsi kiinni, niin sitten kärsi myös seuraukset. Se on isäsi päätös, mitä hän haluaa tehdä.
Vierailija:
Olisin tehnyt sen heti ilman eri miettimistä. Minusta se olisi ollut luonnollista. Se olisi sitten heidän oma asiansa, miten hoitavat tulemiset. Mielestäni ymmärrän isääsi siitä, että et ole kutsunut naisystävää.Mutta nämä ovat mielipideasioita. Jos pidät päätöksestäsi kiinni, niin sitten kärsi myös seuraukset. Se on isäsi päätös, mitä hän haluaa tehdä.
Piti kirjoittaa: ymmärrän isääsi siitä, että hän loukkaantui, koska et kutstunut naisystävää.
Viestin perustella sanoisin myös, että sinulla on erittäin lapsellinen ja itsekäs äiti. Koitappa kiittää häntä elämäsi tärkeimmän päivän pilaamisesta. Jos menisi vihje perille ja järki alkaisi luistaa.
Etkös sinä päätä ketä kutsut??
Ei äitisi eikä isäsi.... mutta on myös todella epäkohteliasta jättää kutsumatta vanhempien uudet puolisot...
Olisi syytä maksaa, jos meinaa valita vieraatkin!! Perinteisestihän morsiamen isä maksaa häät.
Ja ymmärtääkseni isäni on tapaillut muitakin tänä aikana.
Mutta - äitiäni minä mietin, tärkämpää kuin isäni tyttöystävän tunteet, ovat äitini tunteet. Tosin, kuten luitte tuolta, en nyt tiedä yhtään mitä tehdä - äitini ei tule ollenkaan näillä näkymin
t.ap
Vierailija:
Etkös sinä päätä ketä kutsut??
Ei äitisi eikä isäsi.... mutta on myös todella epäkohteliasta jättää kutsumatta vanhempien uudet puolisot...
on OIKEUS kutsua ketkä haluatte ja jättää kutsumatta ketkä haluatte. Tekisin tilanteessasi niin, että kutsuisin vain äitisi ja isäsi enkä mahdollisia uusia kumppaneita ollenkaan. On muutenkin ihmeellistä, että tyttö- ja poika/miesystävät pitäisi aina kutsua häihin. Meillä oli se linja, että edes avopareja ei kutsuta (elleivät siis selvästi ilmoittaneet, että kyseessä periaatteellinen ratkaisu olla loppuelämä avoparina), vaan ainoastaan AVIOPARIT ja KIHLAPARIT.
Voit mielestäni hyvin ilmoittaa, että " olette täysin lapsellisia molemmat, jos ette voi edes yhtenä päivänä asettaa minun=lapsenne etua oman etunne edelle" . Käsittämätöntä käytöstä aikuisilta.
Tsemppiä ja ole vaan voimakas ja rohkea ja sano, että tällä kertaa SINÄ päätät asiasta!
Tästä asiasta on paljon keskusteltu Kodin kuvalehden yleisönosastopalstalla. Tuo on hyvä neuvo että joko molemmat tulee yksin tai jättävät tulematta. Ja isäsi tyttöystävän samoin kuin isäsi pitäis ymmärtää, että tässä on kyse SINUN juhlastasi ja SINUN perheestäsi, vaikkei perheesi jäsenet enää asu yhdessä.
Kysymys on ÄITINI tunteista. En tiedä haluanko/kestänkö nähdä häntä vaivautuneena ja ahdistuneena koko hääjuhlaa. Mutta, nyt ei ole enää siitäkään kysymys, koska hän kieltäytyi tulemasta.
t.ap
Vierailija:
Ihan totta, käy ensiksi terapiassa purkamassa noita surujasi.Ihme vääntöä. Anna olla ja anna toisten kitistä. Sun juhlat, mutta toisaalta en näe mitään tyhmää siinä, että molemmat vanhempasi toisivat deitin. Kuinka kauan meinaat protestoida isäsi uutta puolisoa? Menee aika vaikeaksi ajan myötä.
Kyllä aikuiset on paskamaista sakkia. Alkkikset varsinkin.
Tai kutsu kaikki ja toivo ettei ne tuu. Tommosia lapsellisia ihimisiä tartte juhliaan pilaamaan...
Ei ero ole sinun syytäsi joten voisivat kyllä ajatella sinun tunteitasi. Minusta olisi parempi ettei nykyisiä tuotaisi jos vielä ero painaa mieltä. Ehkä tällaisessa tilanteessa olisi parempi ettei kumpikaan tuo ketään.
Se on edelleen äitisi. Äitisi loukkaantumista pelkäsit, ja äitisi loukkaantumisen sait. Isälläsi on oikeus tuoda uusi kumppaninsa, oli sitten ollut tämän kanssa kuukauden tai viisi vuotta. Mielestäni isäsi on oikeassa.
Sinun on turha yrittää tanssia alkoholistin pillin mukaan. Etkö ole tehnyt sitä jo tarpeeksi? Se leikki ei lopu koskaan.
tv. toinen alkoholistin lapsi
miten yrittäisin ajatella ja mitä. Näin ollen en oikein voi tehdä ns. järkipäätöstä :(
Ja mitä isääni tulee, hän totesi syntyessäni, että ' jaa tyttökö sieltä tuli, no eihän sille sitten mitään voi' ja näin on meininki jatkunut siitä lähtien.
t.ap
Vierailija:
Se on edelleen äitisi. Äitisi loukkaantumista pelkäsit, ja äitisi loukkaantumisen sait. Isälläsi on oikeus tuoda uusi kumppaninsa, oli sitten ollut tämän kanssa kuukauden tai viisi vuotta. Mielestäni isäsi on oikeassa.Sinun on turha yrittää tanssia alkoholistin pillin mukaan. Etkö ole tehnyt sitä jo tarpeeksi? Se leikki ei lopu koskaan.
tv. toinen alkoholistin lapsi
Tässä tapauksessa isän tyttöystävä on se, joka ei ole perheenjäsen ja piste. Näin se menee ihan etikettienkin mukaan, ikävää vain, ettei aikuisilla ihmisillä ole sen vertaa kypsyyttä, että pystyisivät toimimaan asiallisesti näissä tilanteissa.
Aina olisi ihanne tilanne se, että huolimatta perhesuhteiden muuttumisesta, avioeroista ja uusista kumppaneista, perhejuhlat voitaisiin viettää juhlan kohteen toivomusten mukaan. Että edes juhlatilanteessa päästäisiin niiden omien katkeruuksen ohi. Jos tämä ei ole mahdolista, niin silloin biologisilla perheenjäsenillä on oikeus osallistua.
Ei tässä tilanteessa mielestäni ap:n isäkään kovin tasapainoiselta ihmiseltä vaikuta, jos oman tyttöystävän juhliin pääseminen menee oman lapsen ja lapsenlapsen edelle...
Eli MOLEMMAT vanhemmat ovat täysin kypsymättömiä! Miksi joku puolustaa isää, vaikka isä MIELUUMMIN ottaa lyhytaikaisen tyttöystävänsä mukaan kuin tulee ollenkaan OMAN TYTTÄRENSÄ häihin ja lapsenlapsensa ristiäisiin?
Nyt sanot suoraan molemmille, että koska tilanne on niin hankala, joudut kutsumaan VAIN äitisi ja isäsi, avecit eivät ole tervetulleita!!
KETÄ KUTSUT. 2:N EHDOTUS ON HYVÄ JA REILU MOLEMMILLE VANHEMMILLESI! oLE ROHKEA JA PYSY TÄRKEÄKSI KATSOMIESI ASIOIDEN TAKANA.
Jos toinen tai molemmat jättävät tulematta, se on heidän murheensa!
Sinun päiväsi, sinun päätöksesi! Vaikka he aikuisia ovatkin, niin lapsiin heidän teot vaikuttaa eniten! Älä pilaa päivääsi alistumalla kummankaan tahtoon!
Sanot vain reilusti, että joko tulette yksin tai sitten ette ollenkaan! Luultavasti nimittäin tässä on nyt kyse siitä, että tämä uusi nainen haluaa tulla mukaan... kokemusta on!!!
Itselläni on tällä hetkellä se tilanne, etten tule toimeen appeni kanssa. Välit olivat hetki sitten vielä TODELLA tulehtuneet ja olin aivan varma, etten saa kutsua hänen 50-vuotis päiville.
Se oli kuitenkin täysin minun ja appeni välinen asia, enkä todellakaan olisi loukkaantunut mikäli minua ei olisi kutsuttu!
Mieti siis niinpäin; ketkä ovat tärkeintä juhlakalulle itselleen! Onko tämä kyseinen nainen kaiken tämän pahanolon arvoinen!
Toiset puhuivat itsekkyydestäsi ja sanoivat, että sinun tulisi kutsua myös nainen, sillä ajattele jos sinun miestäsi ei kutsuttaisi johonkin tilaisuuteen mihin sinut on kutsuttu!
Just joo, itsekkyyttä on juuri se, että kutsuttu vieras alkaa kiukuttelemaan oman navan takia!
Te miehesi kanssa päätätte ketkä juhlaan ovat tervetulleita muut nielköön sen!
Hyvää juhlaa sinulle ja perheellesi, päädyittepä mihin ratkaisuun tahansa!
Kurmeli ja Teuvo 27+0